beantwoord

waarom wordt de huawei mate9 niet geleverd door tele2?

• 12 december 2016
  • 10 reacties
  • 208 x bekeken

Vanmiddag heb ik gebeld met tele2 met de vraag waarom de mate9 niet geleverd wordt door tele2. Ik kreeg als wedervraag...wanneer komt deze dan??? ik antwoorde, nou die is er al alleen niet via tele2 te bestellen. Ik kreeg als antwoord, LET OP VAN EEN MEDEWERKSTER VAN TELE2, dan raad ik u aan om over te stappen naar een andere provider die de mate9 wel levert. Ik legde vriendelijk en rustig uit dat ik bij tele2 wil blijven en of ze misschien wist of de p10 dan wel geleverd zou gaan worden als die volgend jaar uit komt want dan wacht ik nog een paar maanden. Geen idee kreeg ik als antwoord.
Nu ben ik niet zo heel moeilijk en zeker niet vervelend aan de telefoon, ik heb haar vriendelijk bedankt voor het gesprek en haar een prettige dag gewenst.
Maar nu weet ik nog steeds niet waarom ik de mate9 niet kan bestellen en/of de p10 WEL geleverd gaat worden door tele2?
icon

Beste antwoord door Ben van Tele2 14 december 2016, 11:59

Een prachtig community gesprek hier tussen gebruikers! 🙂 Goed om te zien.
Eric heeft al enige uitleg gegeven hoe het zit zie ik.
Het is inderdaad zo dat we niet alle telefoons aanbieden die beschikbaar zijn op de Nederlandse markt.
We kiezen zorgvuldig welke toestellen we aanbieden, zodat we volledige service kunnen bieden op een aantal zaken:
4G data en VoLTE moet mogelijk zijn en een toestel moet bekend zijn in de markt.
Vele smartphones van een kleine (soms chinese) smartphone fabrikant nemen we daarom niet op in ons assortiment. De vraag ernaar is te klein, en we kunnen niet op elk toestel 4G data en VoLTE garanderen.
Ik sta zeker open voor meer vragen die er hier zijn, en ik hoop ze allemaal te kunnen beantwoorden. Daarnaast hoop ik ook dat de community kan bijspringen met informatie over dit onderwerp.
Vriendelijke groet, Ben
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Badge +5
Dan kun je het toestel altijd nog halen in een belwinkel(fysiek of online). kun je elk toestel kiezen i.c.m. je huidige mobiele provider.

Dit hoeft niet perse via Tele2 zelf hoor.

bijvoorbeeld, www.belsimpel.nl
Reputatie 7
Badge +4
Tele2 wil alleen telefoons verkopen als de fabrikant volte (bellen over 4g) certificering gaat doen. Anders heeft het voor hun geen toegevoegde waarde. Ook HTC wordt niet aangeboden. Je moet ook even nadenken of je wel een toestel zonder volte certificering wilt. 3g wordt steeds meer afgebouwd en 4g komt steeds meer. Zonder Volte blijf je voor spraak afhankelijk van 2g/3g.
Badge +5
The device offers dual SIM dual standby with 4G VoLTE support.

Huawei Mate 9
Dan kun je het toestel altijd nog halen in een belwinkel(fysiek of online). kun je elk toestel kiezen i.c.m. je huidige mobiele provider.

Dit hoeft niet perse via Tele2 zelf hoor.

bijvoorbeeld, www.belsimpel.nl

Beste Bas2577
Dit heb ik al geprobeerd, dit is alleen mogelijk als je het toestel gewoon koopt, helaas niet i.c.m. een tele2 abonnement.

Toch bedankt voor je reactie.
Tele2 wil alleen telefoons verkopen als de fabrikant volte (bellen over 4g) certificering gaat doen. Anders heeft het voor hun geen toegevoegde waarde. Ook HTC wordt niet aangeboden. Je moet ook even nadenken of je wel een toestel zonder volte certificering wilt. 3g wordt steeds meer afgebouwd en 4g komt steeds meer. Zonder Volte blijf je voor spraak afhankelijk van 2g/3g.

Beste Eric,

De huawei p9, p9 lite en de p9 plus worden wel via tele2 aangeboden, het verbaasde mij dus dat de mate9 niet wordt aangeboden i.c.m. een tele2 abonnement.

Met vriendelijke groet.

John
Reputatie 6
Badge +5
Een prachtig community gesprek hier tussen gebruikers! 🙂 Goed om te zien.
Eric heeft al enige uitleg gegeven hoe het zit zie ik.
Het is inderdaad zo dat we niet alle telefoons aanbieden die beschikbaar zijn op de Nederlandse markt.
We kiezen zorgvuldig welke toestellen we aanbieden, zodat we volledige service kunnen bieden op een aantal zaken:
4G data en VoLTE moet mogelijk zijn en een toestel moet bekend zijn in de markt.
Vele smartphones van een kleine (soms chinese) smartphone fabrikant nemen we daarom niet op in ons assortiment. De vraag ernaar is te klein, en we kunnen niet op elk toestel 4G data en VoLTE garanderen.
Ik sta zeker open voor meer vragen die er hier zijn, en ik hoop ze allemaal te kunnen beantwoorden. Daarnaast hoop ik ook dat de community kan bijspringen met informatie over dit onderwerp.
Vriendelijke groet, Ben
Beste Ben van tele2

Ik begrijp dat tele2 niet alle telefoons kan aanbieden maar huawei is naast Samsung toch 1 van de meest gevraagde telefoons van dit moment. De mate9 wordt zelfs beter aangeschreven dan s7. Vandaar dus mijn verbazing? en de mate9 ondersteund VoLTE en 4G. Maar goed, hij wordt dus niet geleverd dat is dus einde van deze discussie.

Dan rest mij nog wel de vraag, komt de p10 wel in het assortiment? Ik ben jaren fan van Samsung geweest, ik heb nu nog steeds de s5, al vanaf dat hij uit kwam, maar de s6 en de s7 spreken mij gewoon niet aan, vandaar dus de overstap naar huawei.

Graag hoor ik uw reactie.

Met vriendelijke groet

John
Reputatie 2
Badge
Huawei is na apple en samsung toch de meest verkochte telefoon hier in nederland, dus echt klein kun je dit niet noemen volgens mij.
Reputatie 7
Badge +4
Inderdaad 10%...

Maar ook de fabrikanten zullen ook moeten investeren in het certificeren van hun toestellen voor VOLTE.
In de trial waar forum leden ook aan hebben deelgenomen kregen we met enige regelmaat een software update toegezonden naar onze Samsung test telefoons omdat Samsung de bugs eruit aan het halen was.
Ik heb zojuist een P9 toestel geprobeerd met een sim waarop ik wel VOLTE hem met Samsung en dan zie ik nog geen VOLTE op de P9, daar wordt dus nog aan gewerkt?
Reputatie 2
Badge
En waarom kun je bij Tele2 dan wel de p9 krijgen en niet de mate9 dat is dan wel een beetje vreemd.