vraag

vrijwel geen bereik in Berlijn

• 3 May 2022
  • 3 reacties
  • 53 x bekeken

Zoals de titel aangeeft heb ik en heeft de rest van mijn gezin geen tot vrijwel geen bereik in Berlijn, sinds we hier aangekomen zijn. We hebben allemaal een Tele2 abonnement, roaming staat uiteraard aan, de vliegtuigstand staat uit, andere providers dan de automatische selectie (Telekom) zijn reeds getest en (waarom niet) de telefoons zijn ook uit- en weer aangezet. Dan houdt het voor mij wel een beetje op met trucjes. Tevens ben ik ook al meer dan 10 jaar abonnee. Alle goede tips zijn meer dan welkom gezien Google Maps regelmatig geraadpleegd wordt.

3 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hi @joeri26,

Een hele goeiemorgen, voor mij jammer genoeg uit ons kikkerlandje! Ik heet je van harte welkom op de Tele2 Community en wil even benadrukken dat ik het supertof vind om te lezen dat je al meer dan 10 jaar abonnementhouder bij ons bent! 

Wat fijn dat je al hebt geprobeerd om handmatig verbinding te maken met een netwerk in Duitsland! Heb je toevallig Telefonica en Vodafone ook al geprobeerd? Mocht dit niet het geval zijn, wil je dit dan voor mij proberen? Ook kan het soms helpen om handmatig tussen 3-/4-/5G te switchen. Hoe je dit precies doet per toestel, vind je op onze toestelhulp pagina! Soms kan het ook nog helpen om je telefoon eens opnieuw op te starten.

Laat je mij weten wat de uitkomst is? Hopelijk werkt alles weer zoals het zou horen!

https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/toestelhulp

Ha Johrick,

Dank voor je reactie. Je tips had ik al uitgeprobeerd en hebben helaas tot geen resultaat mogen leiden. 

ik kan kiezen tussen Vodafone, O2 en Telekom. Alle drie leveren niet meer dan een “E” op als netwerkbereik.

Meer tips zijn welkom, maar ik vermoed dat het niet aan de telefoons (iPhone 13 pro, 11 pro en X) ligt.

Reputatie 4
Badge +2

Ah dat is zonde! Ik begrijp dus wel dat je verbinding hebt? Maar geen 4-/5G? Soms kan het zo zijn dat niet alle providers een landelijke dekking hebben, zoals wij in Nederland. Hopelijk lukt het om handmatig over te schakelen naar 4G. Hoe je dat doet, vind je ook in onze toestelhulp! 

Laat je het mij weten wat je bevindingen zijn?

Reageer