beantwoord

Vreemd symbool

Si de vandaag krijg ik continu een voor mij vreemd symbool in beeld. Een telefoon met een Wi-Fi teken naast mijn gebruikelijke Wi-Fi teken. Zie bijgevoegde afbeelding. Iemand een idee wat dit is? Na een tijd verdwijnt het weer voor even en dan komt het weer terug.

icon Beste antwoord door Rena Chan 21 december 2017, 06:46

Dat betekent dat normale telefoon gesprekken in jou telefoon nu ook via VoWiFi (Voice over WiFi) kunnen gaan.

Tele2 is begonnen met het uitrol voor de S8 en S8+, dat is een toevoeging aan de huidige VoLTE mogelijkheid.

Van alle voordelen, het belangrijkste is dat binnen waar je geen of slecht bereik heb, kun je nu gewoon blijven bellen en gebeld worden.

Denk ook aan grote winkelcentra en zo, overal (In Nederland) waar je geen bereik heb, kun je blijven bellen via WiFi.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 Reacties

Je bent dan aan het bellen of word gebeld via je wifi. Bijvoorbeeld via watsap geloof ik.
Reputatie 6
Badge +1
Klopt, maar niet perse via Wifi, kan ook met 3G of 4G data, er is ook een symbool van een telefoonhoorn met pijl. Die geeft een inkomende of uitgaande oproep weer. Pijl naar buiten gericht is uitgaand. Met Whatsapp is het mogelijk met video met beeld en spraak te bellen, de doodsteek voor M$ Skype... Btw. Whatsapp is er ook voor de computer of laptop wat handig is voor mensen die beter typen op een normaal toetsenbord. Wie niet 😆
Dan zou ik ook ergens moeten zien dat ik aan het bellen ben lijkt mij? Normaal als je iemand belt of gebeld wordt gewoon of via de Wi-Fi en je schuift het scherm naar beneden dan krijg je er een melding van. Ook zou je het dan moeten horen. Dit is nu in beide gevallen niet zo dus ik denk niet dat dit het is.
Reputatie 7
Badge +2
Dat betekent dat normale telefoon gesprekken in jou telefoon nu ook via VoWiFi (Voice over WiFi) kunnen gaan.

Tele2 is begonnen met het uitrol voor de S8 en S8+, dat is een toevoeging aan de huidige VoLTE mogelijkheid.

Van alle voordelen, het belangrijkste is dat binnen waar je geen of slecht bereik heb, kun je nu gewoon blijven bellen en gebeld worden.

Denk ook aan grote winkelcentra en zo, overal (In Nederland) waar je geen bereik heb, kun je blijven bellen via WiFi.
Reputatie 4
Badge
Rena Chan schreef:

Denk ook aan grote winkelcentra en zo.

Dus het betekent niet dat @DDijkslag op dit moment aan het bellen is, enkel dat deze mogelijkheid er is?

Bewerking: Dat klopt! Hier vind je een korte uitleg:

Phone with Wi-Fi symbol coming out of it
This symbol shows that your phone’s set up for Wi-Fi calling. It’s a new feature brought in by the UK’s biggest networks to help give you the best call quality. If your phone doesn’t have good reception, like when you’re indoors, it’ll make phone calls using an available Wi-Fi network instead.

Reputatie 7
Badge +2
@DaanHai inderdaad, dit icoontje verschijnt wanneer de telefoon "zeker is" dat bellen via WiFi mogelijk is, dus binnen Nederland op een redelijke oké wifi netwerk, zou je dat icoontje altijd zien.

Het heeft niks te maken met Whatsapp of andere VoIP apps, het gaat puur om normaal bellen.
@Rena Chan aah vandaar! Heb er nog nooit van gehoord maar zal me er eens in verdiepen straks. Top dankjewel!!
Reputatie 7
Badge +4
Kijk maar eens op https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/wifi-bellen/