beantwoord

[VoLTE] Nokia 6 2017 Dual Sim TA-1021

• 21 september 2018
  • 11 reacties
  • 485 x bekeken

Reputatie 1
Goedemorgen Forum leden,

Ik ben al enige tijd in bezit van een Nokia 6, welke ik naar alle te vredeheid gebruik op het 4G netwerk van Tele2. Enkel zag ik laatst dat mijn telefoon ook op de VoLte lijst stond van Tele2. Dus ik ben enige tijd in de gaten gaan houden of mijn toestel er ook gebruik van maakt. Helaas tot op heden doet mijn telefoon dat niet. Dus heb ongeveer 2 weken terug contact opgezocht met de klantenservice van Tele2 via Twitter. Hieruit hebben we het volgende al gedaan:
- instellingen gecontroleerd
- nieuw configuratie bericht
- sim kaart in ander toestel(Microsoft lumia 650, dit werkt meteen)
- bij de fabrikant opgevraagd waar mijn toestel vandaan komt(heb hem bestelt bij BelSimpel, toestel kom uit Duitsland)
- simkaart van andere provider geprobeerd(Enkel vodafone heeft geen 4G bellen voor mijn toestel, dus dat werkte niet)

Mijn vraag was of andere mensen met een Nokia 6 (2017) wel via 4G bellen met Tele2?

Met vriendelijke groet,
Nick
icon

Beste antwoord door Rena Chan 23 september 2018, 01:10

Ja dat probleem met de benaming van Tele2 hebben we al eerder besproken hier, de Nokia 6.1, aka Nokia 6 2018 zou wel Volte moeten ondersteunen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Toestel uit duitsland is waarschijnlijk het probleem. Volte moet in de ROM en alleen met een BEnELUX model heb je zekerheid dat het erin zit. Die grijze import toestellen zijn goedkoper bij een webwinkel, maar dan heb je geen garantie dat Volte en straks Vowifi gaan werken. Kun je hem nog terugsturen? Dan koop je daarna een originele bij Tele2 direct.
Reputatie 7
Badge +2
Nokia heeft geen Benelux Roms afaik, net als Huawei doen ze Europa gewoon.

Maar zo ver ik weet, de 6 2017 ondersteunt geen volte bij Tele2, de enige 2017 toestellen die volte hebben is de 8 en 5
Reputatie 7
Badge +4
Er staat ook volte bij nokia 6 en 7+, vandaar dat ik dacht dat de grijze import vam Belsimpel het probleem zou zijn. Www.tele2.nl/volte.

Of bestaat er ook een speciaal nokia 6 2018 model? Dan is dat misschien misschien de versie die nodig is. Misschien nog eens de laatste software versie checken?
Reputatie 7
Badge +2
Ja dat probleem met de benaming van Tele2 hebben we al eerder besproken hier, de Nokia 6.1, aka Nokia 6 2018 zou wel Volte moeten ondersteunen.
Reputatie 7
Badge
Grijze import toestellen van Belsimpel ???
Lijkt me heel stug vooral ook omdat Tele2 via hen heel veel abonnementen verkoopt en er dus zijn naam aan verbind.
Reputatie 7
Badge +2
Belsimpel mag en doet wel aan geïmporteerd toestellen verkopen, en als je een los toestel koopt hebben ze geen plicht om de regels van X provider te volgen.

De Nokia 6 2017 wordt dan niet icm een Tele2 toestel te verkopen, dus ik ga vanuit dat TS het los heeft gekocht.... Maar dat komt hier niet aan de orde, probleem is puur een benaming issue waar Tele2 de onjuiste naam vermeld in de pagina.
Reputatie 7
Badge
Duidelijk Rena dank je voor de toelichting......Tele2 website bevat inderdaad wel vaker opvallende onjuistheden.
Reputatie 1
Belsimpel mag en doet wel aan geïmporteerd toestellen verkopen, en als je een los toestel koopt hebben ze geen plicht om de regels van X provider te volgen.

De Nokia 6 2017 wordt dan niet icm een Tele2 toestel te verkopen, dus ik ga vanuit dat TS het los heeft gekocht.... Maar dat komt hier niet aan de orde, probleem is puur een benaming issue waar Tele2 de onjuiste naam vermeld in de pagina.

Het klopt inderdaad dat de telefoon los is gekocht bij BelSimpel. Voornamelijk omdat ik het 2017 model wou ipv 2018 model. (Welke toen nog even zou duren voordat die beschikbaar is). Mijn vorige 2 telefoons ook losgekocht bij de Mediamarkt dan. (Nokia Lumia 630 en Microsoft Lumia 650)

Toestel uit duitsland is waarschijnlijk het probleem. Volte moet in de ROM en alleen met een BEnELUX model heb je zekerheid dat het erin zit. Die grijze import toestellen zijn goedkoper bij een webwinkel, maar dan heb je geen garantie dat Volte en straks Vowifi gaan werken. Kun je hem nog terugsturen? Dan koop je daarna een originele bij Tele2 direct.

Terugsturen verwacht ik dat dat niet meer kan na ruim een half jaar nu in bezit 🙂 Anders had ik wel de nu de Nokia 7 plus gekozen met de dit wil ik weken 🙂 ben wel al van 2Gb naar 10Gb de maand gegaan(2 jaars contract)

Ook zei de technische dienst dat 3g niet op korte termijn komt ter vervallen, omdat het nog steeds nodig is om op terug te vallen. Maar natuurlijk niet meer snel genoeg is om echt mee te internetten.
Reputatie 7
Badge +2
Maar goed dan weet je dat je die strijd om volte werkend te krijgen kan beëindigen ?

Kleine miscommunicatie probleem, waar je bij Tele2 Nokia 6 leest, moet Nokia 6.1 2018 zijn.
Reputatie 1
Maar goed dan weet je dat je die strijd om volte werkend te krijgen kan beëindigen ?

Kleine miscommunicatie probleem, waar je bij Tele2 Nokia 6 leest, moet Nokia 6.1 2018 zijn.

Ja, ik kijk het nog even aan, Tele2 gaat zich er verder verdiepen en van de week gaat iemand met meer kennis mij terugbellen😅 Ik moet toegeven dat Tele2 wel zijn best doet om het uit te zoeken hoe het zit. En dat als bedrijven bellen naar de klant, je geen wachttijd hebt en meteen een gesprek kan voeren.👍 👍
Reputatie 1
Zojuist terug gebeld door de technische dienst van Tele2, nogmaals, en deze heeft inderdaad alle vermoedens bevestigd, de Nokia 6 2017 kan geen VoLTE op het netwerk van Tele2. En het wordt nu spoedig aangepast op de website. Bedankt voor het meedenken en suggesties.

Fijne dag nog iedereen!

Met vriendelijke groet,
Nick