VoLTE niet beschikbaar op Samsung A5 2017 met Android 8.0

• 2 november 2018
  • 6 reacties
  • 531 x bekeken

Beste Forum,

Ik heb een Samsung A5 2017 met Android 8.0 (Oreo).

Tele2 stuurt mij mails dat ik zou kunnen bellen via 4G. Maar de juiste instelling ervoor is niet zichtbaar.

Volgens de toestelhulp van Tele2 zou er bij Instellingen > Verbindingen > Mobiele Netwerken een keuze moeten zijn voor 'bellen via 4G'. Ik heb die keuze echter helemaal niet. Zie ook mijn screenshot.

Moet ik nog iets anders instellen, aanzetten of updaten voordat ik die optie krijg?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Waar heb je deze telefoon gekocht?
Waar heb je deze telefoon gekocht?

Geen idee. Hoezo is dat relevant?
Reputatie 7
Badge +4
Omdat VolTE / Vowifi in NEderland alleen werkt als de telefoon Benelux software bevat. Webwinkels / retailers willen nog wel eens toestellen uit het buitenland importeren om zo een lagere prijs te kunnen aanbieden. Dan is de software dus niet voor de NL markt bedoeld en dan zie je de mogelijkheden van VolTE en Vowifi niet. Die mogelijkheden worden namelijk per mobiel netwerk gecertificeerd en als de (juiste) software de simkaart van een bepaalde provider ziet, dan worden de opties zichtbaar.
Omdat VolTE / Vowifi in NEderland alleen werkt als de telefoon Benelux software bevat. Webwinkels / retailers willen nog wel eens toestellen uit het buitenland importeren om zo een lagere prijs te kunnen aanbieden. Dan is de software dus niet voor de NL markt bedoeld en dan zie je de mogelijkheden van VolTE en Vowifi niet. Die mogelijkheden worden namelijk per mobiel netwerk gecertificeerd en als de (juiste) software de simkaart van een bepaalde provider ziet, dan worden de opties zichtbaar.

Aha, dank. Ik heb even gekeken in mijn toestel en ik heb volgens mij wel de Nederlandse versie van de software erop staan, namelijk deze: https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-a5/SM-A520F/PHN/download/A520FXXS7CRJ8/240764/ .

Dit lijkt een soort algemene versie. Daarnaast zag ik een speciale versie voor BEN en T-Mobile.

Zou ik een andere versie moeten hebben, denk je?
Reputatie 7
Badge +4
Nee, dit lijkt goed, maar dan zou die 4g bellen optie er moeten komen.
Nee, dit lijkt goed, maar dan zou die 4g bellen optie er moeten komen.

Okee. Dank voor je hulp. Ik wacht de komende updates dan nog even af.