beantwoord

Voicemail & Doorschakelen Mobiel Tele2 naar Alternatief Nummer

• 14 mei 2015
  • 16 reacties
  • 1023 x bekeken

Ik ben sinds een week of 2 overgestapt op Tele2. Ruim 1 week geleden contact gehad met helpdesk, welke mij toezegging had gemaakt om mij terug te bellen met mijn probleem. Wat is het probleem ?

Ik wil onder de Instellingen "Doorschakelinstellingen" een ander nummer instellen, namelijk eigen telefooncentrale- & voicemail-dienst. Die eigen dienst wil ik gebruiken bij alle opties, dus zowel "indien in gesprek", "indien onbeantwoord" en "indien onbereikbaar". Daartoe wil ik doorschakelen naar een 085-nummer, maar zodra ik dat 085-nummer invoer krijg ik direct een fout-melding: en daarover gebeld naar Tele2 Helpdesk - zij zouden het uitzoeken en mij hierover terug laten bellen, wat helaas niet is gebeurd.

Maar nu blijkt dat doorschakelen naar een 020-nummer ook helemaal niet werkt. Ik had dat wel ingesteld, maar na testen blijkt dat het toestel helemaal niet doorschakelt naar het 020-nummer. Bij andere providers werkte dit altijd prima, maar wat is het probleem bij Tele2 ?

Graag z.s.m. duidelijkheid, want ik ben onbereikbaar op eigen voicemail-service op deze manier.
icon

Beste antwoord door Leonie van Tele2 19 mei 2015, 14:29

Ik heb je privébericht ontvangen. In onze systemen staan de doorschakelingen wel aan voor het 020 nummer. Het zou inderdaad gewoon moeten werken, vandaar dat we dit wat verder willen onderzoeken. Ik kom snel bij je terug.

Groetjes, Leonie
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Heb je "direct doorschakelen" ingesteld, of gaat je mobiel nog eerst een paar keer over ?
Anders neemt de voicemail van Tele2 het "gesprek" over.
Bel de klantenservice en laat je voicemail uitzetten, dit duurt ongeveer 24 uur (vierentwintig uur).
Succes
Voicemail uitschakelen gaan niet de netwerk(zijde) instellingen geven die doorschakelen mogelijk maken. Wacht even tot een moderator langs komt. Die kunnen je helpen e.a. goed te laten zetten. (HLR setting)
Reputatie 7
Badge +5
Siebel, hij heeft een zakelijk 085 nummer, dat is geen netnummer zoals 020 waar het ook niet op werkt.
De HLR kan hij onmogelijk zelf goed zetten.
Daarom wachten op een moderator. Het nummertype (geografisch of niet-geografisch) maakt in principe niet uit.
Heb je "direct doorschakelen" ingesteld, of gaat je mobiel nog eerst een paar keer over ?
Anders neemt de voicemail van Tele2 het "gesprek" over.
Bel de klantenservice en laat je voicemail uitzetten, dit duurt ongeveer 24 uur (vierentwintig uur).
Succes

"Direct doorschakelen" heb ik in principe uiteraard niet aanstaan, omdat ik bijna altijd wel mobiel bereikbaar wil zijn. Het gaat dus enkel om het doorschakelen in geval van bezet, uit (geen batterij of netwerk dekking) en in geval in gesprek (en ik het wisselgesprek op dat moment niet op wil pakken) - zoals hierboven beschreven gaat het dus om "indien in gesprek", "indien onbeantwoord" en "indien onbereikbaar" doorschakelen naar eigen 085 of 020 nummer - dit werkt bij Tele2 voor mij vooralsnog dus niet.
Daarom wachten op een moderator. Het nummertype (geografisch of niet-geografisch) maakt in principe niet uit.Bedankt voor uw reactie. Ik begrijp dat u een Tele2-medewerker bent, die in de vrije tijd op het forum reacties plaatst. Petje af, wellicht moeten ze u dan ook maar Hoofd Customer Service maken (hoewel, ik weet niet of je dat wel moet willen ;-)). Maar ik wacht af tot een moderator van Tele2 mijn probleem oppakt en voor mij gaat oplossen. Bellen met klantenservice heb ik al gedaan, maar daar ga ik van het kastje naar de muur, omdat de mensen daar (met alle respect voor de medewerkers van klantenservice) dit soort technische instellingen uiteraard niet kennen of kunnen beïnvloeden. Wat mij wel bevreemd, is dat het standaard gewoon niet werkt. Bij alle andere aanbieders van mobiele telefonie in het verleden heb ik met doorschakelen naar externe nummers en eigen voicemail-systeem nog nooit problemen gehad. Ik ga ervan uit dat Tele2 dit voor mij gaat oplossen. Nogmaals dank voor uw reactie, en een fijn weekend.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi belangrijk,

Ik wil je hier graag bij helpen. Als je me even via een privébericht je klantgegevens stuurt kan ik meteen wat dingen voor je checken. Je stuurt een privébericht door op mijn naam 'Leonie van Tele2' te klikken en te kiezen voor 'bericht'.
Graag ontvang ik je naam, adres, klantnummer en telefoonnummer. Ik zie je bericht graag tegemoet!

@andere forumleden: Bedankt voor jullie input!

Groetjes, Leonie
per abuis hier gereageerd met prive-gegevens - tekst verwijderd - reactie verwijderen kan niet, en niks invullen ook niet - technology works, sometimes not
Reputatie 3
Badge +5
Ik heb je privébericht ontvangen hoor! Het is inderdaad niet verstandig persoonlijke gegeven openbaar online te plaatsen, maar ik zie dat je je bericht al hebt aangepast. Zodra ik meer informatie voor je heb, kom ik direct bij je terug. Ik wil je vragen dit even af te wachten.

Groetjes, Leonie
Ik heb je privébericht ontvangen hoor! Het is inderdaad niet verstandig persoonlijke gegeven openbaar online te plaatsen, maar ik zie dat je je bericht al hebt aangepast. Zodra ik meer informatie voor je heb, kom ik direct bij je terug. Ik wil je vragen dit even af te wachten.

Groetjes, Leonie
ok, dan wacht ik even af, zodra de door jouw uitgezette acties resulteren in een oplossing.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi belangrijk,

We zijn nog bezig de situatie verder te bekijken, ik ben je zeker niet vergeten! Zodra ik meer informatie heb, kom ik bij je terug.

Groetjes, Leonie

Ps. Laat me even via privébericht weten naar welk 085 nummer je probeerde door te schakelen.
Hoi belangrijk,

We zijn nog bezig de situatie verder te bekijken, ik ben je zeker niet vergeten! Zodra ik meer informatie heb, kom ik bij je terug.

Groetjes, Leonie

Ps. Laat me even via privébericht weten naar welk 085 nummer je probeerde door te schakelen.
ik heb je een prive-bericht gestuurd. het is een regulier 085 nummer. en verder zou het naar alle nummers moeten werken, ongeacht of het 085 is, 020, een ander 06 nummer, of wat dan ook. werkt doorschakelen naar 020 nu al wel ? want ook dat werkte nog niet. alvast dank voor je reactie.
Reputatie 3
Badge +5
Ik heb je privébericht ontvangen. In onze systemen staan de doorschakelingen wel aan voor het 020 nummer. Het zou inderdaad gewoon moeten werken, vandaar dat we dit wat verder willen onderzoeken. Ik kom snel bij je terug.

Groetjes, Leonie
Beste Leonie,

Het doorschakelen naar 020 werkt nog steeds niet goed. Bij "in gesprek" schakelt hij wel door naar 020, maar bij afwezig of op de uit stand, schakelt hij nog steeds niet door naar 020. Komt hier nog een oplossing voor ?

Groetjes, Leonie
Reputatie 3
Badge +5
Hoi,

Jeetje wat vervelend. Ik ga nogmaals naar de situatie laten kijken voor je. Excuses!

Groetjes, Leonie
Reputatie 3
Badge +5
Hoi,
Ik heb het even uitgezocht. Sorry dat het zo lang duurde.
Wat betreft het doorschakelen naar het 085 nummer. Dit nummer wordt samen met 088 en 091 nummers niet ondersteund door Tele2. Vandaar dat het niet werkt.

Voor het doorschakelen naar een 020-nummer: je hebt alle doorschakelopties geactiveerd. Wellicht is er ergens een kleine blokkade. Het beste wat je kunt doen is al deze doorschakelingen te verwijderen. En daarna de opties inschakelen die echt nodig zijn. Zou je eens kunnen kijken of het nu wel werkt als je dit hebt uitgevoerd?
Ik hoor het graag!
Groetjes, Leonie