beantwoord

Versatel email mobiel

• 22 februari 2018
  • 4 reacties
  • 682 x bekeken

Hallo,

Ik, en zo te zien nog vele andere, ben maar aan het proberen mijn emails te verzenden via mijn mobiele verbinding, deze is van tele2 zelf. Lukt tot op heden nog "steeds" niet.
Instellingen zijn gewoon standaard, dus pop3.versatel.nl poort 110 en smtp.versatel.nl poort 25 zonder verificatie.
Krijg steeds dus fout melding. Zit ik op mijn wifi, deze is van ziggo (voorheen UPC), en verander mijn smtp naar smtp.upcmail.nl poort 25 dan gaat het wel! voor de duidelijkheid, alleen als ik op wifi verbonden ben met die van ziggo.
Als ik dus op mobiel netwerk werkt het niet met smtp van versatel, ook niet met verificatie en andere poorten.
Wel lukt het als ik de smtp gebruik van gmail maar dan ziet de ontvanger mijn gmail adres en dat wil ik niet.
Het is toch vreemd dat ik niet via het mobiele netwerk van Tele2, wat voorheen versatel was dus eigen, mijn mail kan versturen.
Is er iemand die hier al een oplossing voor heeft, ben namelijk heeeeel benieuwd.

Groetjes,

Vince
icon

Beste antwoord door eric 22 februari 2018, 14:04

De versatel SMTP is alleen vanaf ADSL/VDSL/Glas aansluitingen bereikbaar.
Vanaf andere netwerken, dus ook vanaf mobiele netwerken is deze niet bereikbaar.
De Ziggo SMTP zal ook niet vanaf mobiel werken.
Voor het versturen van mail kun je alleen een eigen (NAS) SMTP of publieke SMTP gebruiken.
Bekijk origineel bericht

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Vanaf andere netwerken, dus ook vanaf mobiele netwerken is deze niet bereikbaar.
Voor het versturen van mail kun je alleen een eigen (NAS) SMTP of publieke SMTP gebruiken.

Dank voor je reactie Eric,

Maar dat is toch vreemd dat je niet gewoon je email onderweg kan gebruiken terwijl je mobiel verbonden ben met tele2, dit was voorheen versatel.
Kan je, als je een tele2 mail heb, wel gebruik maken van smtp.tele2.nl onderweg???
Ik heb ook een email van upc en deze maakt o.a gebruik van pop en imap, hiermee kan ik wel mobiel verzenden en ontvangen op ziggo instellingen terwijl ik op tele2 mobiel zit.
Het lijkt dus dat tele2 heeft gekozen om dit niet mogelijk te maken op mobiel netwerk :-(
Als dat zo is waarom wordt dan niet duidelijker vermeld en helpdeskmedewerkers hierover geïnformeerd want die gaan steeds de bekende oplossingen doornemen die dus niet gaan werken.

Groet,
Vin
Reputatie 7
Badge +4
Tja.. Het ligt er maar aan wie je belt.
Tele2 mobiel medewerkers krijgen geen opleiding van de vaste producten van Tele2 en andersom.
Op dit forum hebben we in de loop van de tijd van dit soort cases voorbij zien komen. De waarom vraag kunnen wij niet beantwoorden, wel dat/hoe het (niet) werkt.

Mijn advies is om op een gegeven moment toch meer richting echte email providers te gaan zoals Gmail of outlook. Je hebt daar veel meer email box ruimte en ondersteunen met b.v. apps. Tele2 vast is een internet access provider, daar krijg je een email adres bij, maar zoals je ervaart kent dat beperkingen.
Helaas weet ik er zowat alles van...
Ben zelf adsl installateur geweest, voor versatel/tele2, kpn e.d. Later overgestapt op coaxinstallateur voor upc/ziggo en heb de klanten toen ook gewezen op het gebruik van email providers waaronder idd gmail, vooral ook omdat deze dan gebonden is aan persoon en niet aan provider maar ja, toen jaren geleden was deze kennis er niet en gebruikte je het email wat je kreeg en dat is dus nu al 13 jaar... het is mijn email adres die ik voor iedereen gebruik en ben er gehecht aan ;-)
Afijn, het gaat niet en gaat niet werken ook, ik leg me erbij neer en zal wat omslachtig blijven doen als ik onderweg ben, bedankt voor je snelle en duidelijke uitleg.

Groet

Reageer