vraag

Veficatie SMS (paypal) komt niet binnen.

Toon eerste bericht

65 Reacties

Ook ik heb het probleem.
Laatste SMSje dat ik van Paypal ontvangen heb was op 16 Oktober. Dus nog niet zo heel lang geleden. Ik heb echter alleen geen zin om door allemaal hoepels heen te springen om weer toegang te krijgen tot mijn Paypal account. Dus moment dat ik weer toegang heb, meteen die SMS verificatie uitzetten. Is namelijk niet de eerste keer dat ik dit probleem heb.
Beste TELE2 moderators en mensen die adviezen geven. Het zou goed zijn als jullie eens echt probleemoplossend gaan handelen en advies geven. Het ligt bij TELE2 dat is duidelijk. Doorsturen naar de technische dienst en aanpassen van de manier waarop deze SMS door jullie systeem gaan.
Hetzelfde hier. Ben buitengesloten van mijn PayPal account omdat ik geen 2FA krijg toegestuurd en geen andere optie kan kiezen. Ik kan alleen via een geautomatiseerd telefoongesprek mijn wachtwoord veranderen maar waarna dat gebeurd is zijn we weer terug bij het eerste probleem. Erg frustrerend
Reputatie 7
Badge +4
@MEEKS had een workaround voorgesteld. https://forum.tele2.nl/smartphones-en-instellingen-184/veficatie-sms-paypal-komt-niet-binnen-73388/index2.html#post450295
“First, log in to PayPal normally.” daar gaat het al fout

Ik kan dus niet inloggen doordat ik geen SMS code ontvang?
Toch maar even een account aangemaakt omdat ik en mijn vrouw dus beiden ook hetzelfde probleem hebben sinds we overgestapt zijn naar Tele2. SMS verificatie heeft een aantal maanden goed gewerkt, maar sinds 2 weken niet meer. Wat betekend dat we dus niet meer in ons account kunnen komen want de andere manieren van inloggen zijn ook verdwenen.
Dit is wel degelijk een probleem bij Tele2 aangezien we met onze oude provider nooit problemen met SMS verificatie gehad hebben en bij Tele2 om de haverklap. Het is soms zelfs zo dat ik de SMS niet kan ontvangen maar mijn vrouw wel ???
Op 29 oktober reactie van Tele2 gekregen op Twitter dat ze melding hebben gemaakt van het probleem, maar na "enkele werkdagen" (een volle week) nog geen update gekregen. Inloggen op PayPal lukt nog steeds niet. Bij PayPal kunnen ze er in ieder geval niks aan doen heb ik te horen gekregen...

Die brakke 2FA implementatie van PayPal kan me ondertussen gestolen worden.

Serieus?
ikt schreef:

Serieus?

Precies dat dus. Heb ik ook. Vandaag weer stevig gesprek gevoerd met zowel Tele2 en Paypal. Ze blijven naar elkaar wijzen en kappen zo elke keer elk gesprek of chat af. Slechte zaak!

Eindoordeel Tele2-medewerker: "Het probleem ligt niet bij Paypal én niet bij ons, wel bij het sms platform dat wordt gebruikt. Deze twee boteren niet met elkaar, waardoor het soms erg lastig wordt voor de smsjes om door te komen."

Ik: interessant, dit ontstond ineens spontaan 2 weken geleden. Sure! Het is dus niemand zijn schuld dus kan ook niemand het oplossen. Klaar.

Visie Paypal: beveiliging van Tele2 is te streng ingesteld. Ze weten van het probleem, we zijn aan het overleggen, maar een einddatum kan ik u niet noemen.

Tele2 heeft namelijk van mij exacte datum en tijdstip tot op de seconde van mij gekregen via hulp van Paypal. Tele2 stelt dat ze nooit wat hebben ontvangen.

En op Tweakers iemand (recent):
"Ik heb zojuist met PayPal gebeld en een zeer behulpzame medewerker gekregen die open en eerlijk uitlegde wat de situatie is.

De problemen met SMSjes die niet aankomen spelen alleen met Tele2. Voorheen hebben ze een gelijkaardig probleem gehad met het T-Mobile netwerk en dit is een heel lange strijd geweest om op te lossen.

Het is waar wij al bang voor waren een vingerwijs wedstrijd. PayPal geeft aan dat Tele2 het niet moet blokkeren en Tele2 geeft aan PayPal aan dat zij geen directe klant van ze zijn en dat ze er niets aan gaan veranderen.

Oplostijd voor het probleem is dan ook nog geheel onbekend en iedereen die Tele2 heeft is hier dus de dupe van.
Ik ga zoals eerder aangedragen in het topic hier mijn 2 staps omzetten naar FreeOTP als tijdelijke oplossing."
Ook ik heb last van dit probleem en wil mijn onvreden uiten over de manier waarop Tele2 dit probleem (niet) oppakt voor haar klanten. We worden als eindgebruikers duidelijk door beide partijen van het kastje naar de muur gestuurd. In plaats dat Tele2 de volwassene van de twee is en voor haar klanten zegt “We gaan dit uitzoeken voor jullie”, steekt het haar kop in het zand.

Misschien maar tijd voor een andere provider, jammer. Ben voor de rest namelijk wel erg tevreden met Tele2.
Ik heb dit probleem ook. Wat een gedoe en in het weekend kan je niks want Paypal is ook niet bereikbaar. Lekker als je binnen 24h een betaling moet doen. Baal dat ik ben overgestapt naar Tele2 ZSM maar weer terug. Heb dit nog nooit gehad bij andere providers, bij Tele2 nu al de tweede keer.
Reputatie 7
Badge +4
Je kan paypall ook vragen zonder sms te werken. Zie bijdrage van een ander forumlid. https://forum.tele2.nl/smartphones-en-instellingen-184/veficatie-sms-paypal-komt-niet-binnen-73388/index2.html#post450295
eric schreef:

Je kan paypall ook vragen zonder sms te werken. Zie bijdrage van een ander forumlid. https://forum.tele2.nl/smartphones-en-instellingen-184/veficatie-sms-paypal-komt-niet-binnen-73388/index2.html#post450295

De oplossing die begint met: First, log in to PayPal normally. Then, go to...

Yep... Heb de servicelijn Paypal UK nog geprobeerd maar na 20 euro wachten ook maar opgegeven... Kan ik dus weer contact opnemen met de seller en deze fuckup proberen uit te leggen en hopen dat ik geen "onbetrouwbaar" rating krijg.
Reputatie 7
Badge +5
Ik dacht laat ik eens zoeken wat dat nou kan veroorzaken.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1860991

De link in de reactie van J-roenn is ook interessant.
Ondertussen is het weer mogelijk om verificatie-SMSjes te ontvangen. Waar het euvel ligt, wie het heeft opgelost en bij wie we de volgende keer aankloppen is nog steeds een mysterie.

Reageer