vraag

Veficatie SMS (paypal) komt niet binnen.

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

65 Reacties

Topic is op zich al 6 dagen oud dus de spoed is er wel uit maar er wordt ook gewoon rustig dagen niet gereageerd dus ik was meer benieuwd of hier verder nog iemand naar kijkt in enig officiële capaciteit of dat hij straks gewoon gesloten wordt vanwege inactiviteit.
Reputatie 5
Badge
Ik hoop dat je een oplossing gaat krijgen Kevin, een fijne dag!
Beste Jacco, ben jij werkzaam bij Tele2 misschien? Het lukt mij ook nog steeds niet om contact te krijgen met PayPal en bellen met de klantenservice lijkt me al helemaal een zinloze missie. Ik denk er toch ook over om Tele2 te gaan verlaten... klantenservice is verre van goed te noemen naar mijn mening.

Grt Bart
PayPal moet gewoon werken via Tele2 via welke manier ze hun SMSjes ook versturen... Groet Bart
Reputatie 7
Badge +4
Alleen forumleden met 'van Tele2' in hun naam zijn moderators. Maar zoals in andere topics over de sms via internet diensten kan een provider dit niet oplossen. Je hoeft dus geen actie vanuit Tele2 te verwachten. Paypall gaat wel heel makkelijk dat zij niets hoeven te doen, terwijl alleen zij weten welk bedrijf zij gebruiken om die smsjes te versturen. Die kunnen foutmeldingen checken en een trouble ticket openen bij de volgende partij die er vaak weer tussenzit.
Reputatie 5
Badge
Parmenion schreef:

Beste Jacco, ben jij werkzaam bij Tele2 misschien? Het lukt mij ook nog steeds niet om contact te krijgen met PayPal en bellen met de klantenservice lijkt me al helemaal een zinloze missie. Ik denk er toch ook over om Tele2 te gaan verlaten... klantenservice is verre van goed te noemen naar mijn mening.

Grt Bart

Hi Bart,

Zoals Eric al aangeeft ben ik geen medewerker van Tele2, maar gewoon een klant die helpt waar het kan.
eric schreef:

Alleen forumleden met 'van Tele2' in hun naam zijn moderators. Maar zoals in andere topics over de sms via internet diensten kan een provider dit niet oplossen. Je hoeft dus geen actie vanuit Tele2 te verwachten. Paypall gaat wel heel makkelijk dat zij niets hoeven te doen, terwijl alleen zij weten welk bedrijf zij gebruiken om die smsjes te versturen. Die kunnen foutmeldingen checken en een trouble ticket openen bij de volgende partij die er vaak weer tussenzit.

Dat gaan ze niet doen omdat de dienstverlening alleen bij Tele2 problematisch is. Dat gaan ze nooit terugvinden als een structureel probleem aan hun kant. Dat kan je makkelijk van ze vinden maar daar is het probleem niet mee opgelost. En als er nergens iets gaat bewegen gaat het nooit opgelost worden ook.
I was facing the same problem, you need to call Paypal helpline to secure your account and also ask for more details. For instant you can also use https://www.techoxygen.com/frp-bypass-apk/ to recover your account.
Toch maar hier een account gemaakt om erop te reageren. Hier exact hetzelfde, 2FA sms krijg ik niet binnen.
Ik heb contact gezocht met Paypal en hun zeggen dat de sms'jes wel worden afgeleverd maar dat Tele 2 die blokkeert (spam). Ik heb gevraagd om bewijs maar die kunnen ze niet geven ivm privacy redenen.
Al met al ben ik dus de zoveelste in de rij met dit probleem.
PhoneWorm schreef:

I was facing the same problem, you need to call Paypal helpline to secure your account and also ask for more details. For instant you can also use https://www.techoxygen.com/frp-bypass-apk/ to recover your account.

I'm assuming they only helped with regaining access to your account and not with solving the actual SMS problem in a fundamental sense?
Geen reactie van Tele2 hierop vooralsnog. Jammer hoor.
Probleem houd aan.

Ik ga denk ik maar gewoon overstappen naar een andere provider want hier is geen beweging in te krijgen.
Reputatie 7
Badge +4
kevinsky schreef:

want hier is geen beweging in te krijgen.

Klopt, alleen Paypall kan dit oplossen via hun sms provider.
eric schreef:

kevinsky schreef:

want hier is geen beweging in te krijgen.

Klopt, alleen Paypall kan dit oplossen via hun sms provider.

Tele2 kan prima contact zoeken met Paypal, dit treft alleen Tele2 klanten en als klant zonder enig toegang tot backend van wat dan ook kan ik niet uitleggen waarom Paypal het probleem is als ze me weer terugsturen naar Tele2 en zo blijf ik (en de rest van het klantenbestand dat tegen dit probleem aan loopt) in dit circeltje zitten.
Ik constateer slechts dat het niet werkt. En dat dit probleem zich beperkt tot mijn Tele2 abonnement.

Ik wil van alles doen om te helpen maar als Tele2 net zo stug blijft doen als Paypal dan ga ik gewoon weg want ik heb meer te doen dan me oneindig heen en weer te laten ketsen tussen klantenservices.
En als ik dan straks bij KPN of wat dan ook wel gewoon die berichten krijg dan wordt ik ook een simpele ziel en ga ik het gewoon een netwerkprobleem bij Tele2 noemen. Feitelijk ga ik immers maar uit van een precedent dat hier en eerder geschetst is dat dit probleem bij Paypal ligt maar ik heb geen enkel hard bewijs van dit gegeven. Als dit bij Tele2 toch weggepingeld wordt door één of andere spamfilter heb ik daar helemaal geen weet van. Temeer me het een goed plan lijkt dat Tele2 gewoon even een telefoontje richting paypal doet als provider.
Dit is echt bizar. Ik heb nu ook al een maand hetzelfde en wordt door zowel TELE2 als Paypal niet geholpen. Ik kan al die tijd dus niet meer bij mijn paypal waar ondertussen een groot bedrag staat dat ik niet weg krijg.

Waarom reageert er helemaal niemand van Tele2?
Ik heb het issue opnieuw aangekaart bij Paypal.
@kevinsky Ik heb uiteindelijk ook een paar keer opnieuw met Paypal gebeld en die hebben nu de 2 factor authenticatie uit gezet. Uiteindelijk had ik iemand aan de lijn die wist wat er aan de hand was (en de schuld overigens bij T-mobile neerlegt).

Minder veilig, maar kan in ieder geval weer bij mijn rekening 🙂
stevwonder schreef:

@kevinsky Ik heb uiteindelijk ook een paar keer opnieuw met Paypal gebeld en die hebben nu de 2 factor authenticatie uit gezet. Uiteindelijk had ik iemand aan de lijn die wist wat er aan de hand was (en de schuld overigens bij T-mobile neerlegt)

Heb dit ook gedaan aangezien er niet snel een oplossing zal komen vanuit beiden kanten. Ik heb nu maar Google Authenticator aan mijn paypall gekoppeld. Dat is toch nog veiliger dan geen 2fa.
Reputatie 7
Badge +4
MEEKS schreef:

stevwonder schreef:

@kevinsky Ik heb uiteindelijk ook een paar keer opnieuw met Paypal gebeld en die hebben nu de 2 factor authenticatie uit gezet. Uiteindelijk had ik iemand aan de lijn die wist wat er aan de hand was (en de schuld overigens bij T-mobile neerlegt)

Heb dit ook gedaan aangezien er niet snel een oplossing zal komen vanuit beiden kanten. Ik heb nu maar Google Authenticator aan mijn paypall gekoppeld. Dat is toch nog veiliger dan geen 2fa.

Dat is zeker een goede way forward. SMS is op zich nog redelijk veilig, maar wordt voor echt goede beveiliging toch afgeraden!
https://www.makeuseof.com/tag/two-factor-authentication-sms-apps/
https://premium.wpmudev.org/blog/why-two-factor-authentication-isnt-always-totally-secure/
eric schreef:

MEEKS schreef:

stevwonder schreef:

Dat is zeker een goede way forward. SMS is op zich nog redelijk veilig, maar wordt voor echt goede beveiliging toch afgeraden!
https://www.makeuseof.com/tag/two-factor-authentication-sms-apps/
https://premium.wpmudev.org/blog/why-two-factor-authentication-isnt-always-totally-secure/

Mjah.
SMS wordt afgeraden als je een doelwit bent voor hacks, dus als je een hoge positie bekleed, ster bent of overheidswerk doet omdat je in principe vatbaar bent voor een man in the middle aanval maar voor Jan Modaal zijn Paypal account, zeker de niet zo technische jan modaal, is SMS heel praktisch omdat je er niets voor nodig hebt.

Die authenticator apps zijn niet zonder noemenswaardige implicatie voor je gebruikerservaring. Zeker als je eigenlijk niet weet hoe dat werkt of veel wisselt met telefoons. (waarom ik dus liever SMS gebruik)
Google Authenticator is al die trusts gewoon kwijt bij een reset of toestel switch. Ik zit dan altijd ongelooflijk te hanissen om dat weer recht te knoeien. Vandaar dat ik dit toch wel graag opgelost zie.
MEEKS schreef:

stevwonder schreef:

Hoe heb je dit voor elkaar gekregen. Ik zoek me helemaal blind maar krijg het niet gevonden.
kevinsky schreef:

Hoe heb je dit voor elkaar gekregen. Ik zoek me helemaal blind maar krijg het niet gevonden.

Als je gewoon 'paypall google authenticatior' invoert bij google kom je als het goed is uit op deze link https://medium.com/@dubistkomisch/set-up-2fa-two-factor-authentication-for-paypal-with-google-authenticator-or-other-totp-client-60fee63bfa4f.
Paypal meld me net telefonisch naar aanleiding van een mail (ik heb alle communicatiekanalen die ze hebben bestookt) dat ze weldegelijk op de hoogte zijn van problemen bij sommige providers en dat ze dat aan het uitzoeken zijn of dat hun probleem is of niet.

UIteraard niets in de zin van concrete oplos data of open tickets of iets dergelijks.
MEEKS schreef:

kevinsky schreef:

Als je gewoon 'paypall google authenticatior' invoert bij google kom je als het goed is uit op deze link https://medium.com/@dubistkomisch/set-up-2fa-two-factor-authentication-for-paypal-with-google-authenticator-or-other-totp-client-60fee63bfa4f.

Deze methode werkt inderdaad, moet wel bij gezegd worden dat dit geen methode is waar paypal ondersteuning gaat geven en ik zet ook vraagtekens bij het feit dat je a: niet weet wat die tool doet en b: wat die gozer die die tool host doet.

Officieel ondersteunt paypal dus ALLEEN sms verficatie. (of een hardware token maar dat is niet iets voor consumenten)
Sinds 2 dagen heb ik ook door dat smsjes van paypal niet meer doorkomen. Andere smsjes wel, kennelijk tsaat het nummer van de sms dienst van paypal op de blacklist (vermoed ik).

Kan mij niet voorstellen dat Tele2 geen contact kan opnemen met PayPal om het nummer van deze dienst te achterhalen en op de whitelist te gooien voor hun klanten.
Ja hoor, hier ook weer.

Kom ook niet echt verder dan kastje -> muur.