vraag

Veficatie SMS (paypal) komt niet binnen.

• 27 september 2018
  • 65 reacties
  • 14507 x bekeken

Ik gebruik o.a. bij Paypal Two Factor authentication for logins en het authoriseren van betalingen.
Deze krijg ik niet binnen.
Paypal geeft aan geen hinder te ondervinden, een vlugge Google leert me dat er meer Tele2 klanten last van hebben of hebben gehad. (bijvoorbeeld: https://forum.tele2.nl/smartphones-en-instellingen-184/verificatie-sms-paypal-70939)

Het heeft wel gewerkt, misschien een maand geleden. Daarvoor al eens eerder tegen dit probleem aangelopen maar dat loste zichzelf op den duur op of de berichten kwam héél laat.

Wat is hier bij Tele2 de actuele status van?
Ik vind het niet voeren van een two factor meganisme stevig onwenselijk en wil dit probleem wel het hoofd bieden. Ik moet nu echt wat betalen en dat wordt feitelijk bemoeilijkt.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

65 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dit wordt niet actief door Tele2 geblokkeerd maar kan ook niet door de ontvangende provider worden opgelost. Zie voor uitleg: https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/ik-ontvang-geen-sms-code-van-paypal-71796
Dit wordt niet actief door Tele2 geblokkeerd maar kan ook niet door de ontvangende provider worden opgelost. Zie voor uitleg: https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/ik-ontvang-geen-sms-code-van-paypal-71796

Oké.
Ik vraag me dan af waarom Tele2 niet gewoon even contact zoekt met Paypal.
Particulieren hebben bij Paypal alleen maar kanalen via een klantenservice die gewoon een riedeltje afdraaien en die gaan aan hun kant nooit een "trend" zien aan mensen die storing bij ze komen melden en derhalve blijft dat gewoon een beetje een open wond.
Het is immers een kleine subset mensen die uberhaupt two-factor aanzetten en nog een kleinere groep mensen gebruiken SMS hebben Tele2 zeker gekeken naar het globale klantenbestand van Paypal.

Voor mij zou dit uiteindelijk gewoon een concrete reden zijn deze provider te verlaten dus Tele2 is hier niet helemaal belangenloos in, ook niet als het probleem inderdaad niet aan de kant van Tele2 zit...
Hallo kastje, ik ga weer naar de muur.
Paypal stuurt me weer terug naar Tele2 voor dit probleem.
Ter illustratie: Dit soort dialogen voer je met Paypal als particulier.
Via zowel hun klantenservice als in dit geval Twitter. Vandaar dat ik suggereer dat Tele2 daar gewoon even achter aan moet gaan.
Als je niet een beetje gewicht achter je hebt staan ga je hier gewoon niet doorheen komen.
Dat dialoog is natuurlijk langer maar ik gooi daar met persoonlijke info die ik allicht niet zomaar even dit forum op knal.
Reputatie 7
Badge +4
Er zijn veel van dit soort diensten. Ze hebben geen contract/contact met providers ze gebruiken sms gateway providers die hun geld verdienen om zo goedkoop mogelijk smsjes bij de eindgebruikers te bezorgen. De routes die ze gebruiken kunnen dagelijks wijzigen, dit is voor mobiele providers ongrijpbaar. Ik snap de opstelling van Paypal niet helemaal, hebben ze nu wel of niet een ticket geopend bij hun dienstverlener?
Nee in de laatste alinea verwijzen ze me gewoon weer naar mijn provider. De screenshot is het einde van dat dialoog.
Paypal gaat helemaal niets doen vooralsnog want zijn/haar klantenservice scriptje zegt dat er geen probleem is.
Reputatie 7
Badge +4
Tja....
Reputatie 7
Badge +4
Edit..
Nu begrijp ik waarom ik dat sms maar niet binnenkrijg om de paypal app te activeren.

Kan tele2 niet in gesprek gaan met paypal gezien er meerderen gedupeerden zijn en de consument blijkbaar niet serieus genomen wordt?
Sinds 13 september zijn hier ook de SMS'jes niet meer te ontvangen.
Ik heb bij Paypal nogmaals gevraagd of ze iets gaan doen, maar ze gaan voorlpig niets doen omdat ze geen probleem zien.
Als iedereen die er last van heeft zelf ook even met Paypal gaat schakelen, ijdele hoop dat er iemand wakker wordt.
Als alternatief kun je wel Google Authenticator/Authy gebruiken: https://medium.com/@dubistkomisch/set-up-2fa-two-factor-authentication-for-paypal-with-google-authenticator-or-other-totp-client-60fee63bfa4f
Als alternatief kun je wel Google Authenticator/Authy gebruiken: https://medium.com/@dubistkomisch/set-up-2fa-two-factor-authentication-for-paypal-with-google-authenticator-or-other-totp-client-60fee63bfa4f

Mee bekend, maar mijn probleem met die authenticator apps is dat het een enorm gedoe geeft als je wisselt van toestel of dat ding reset omdat die authenticator elke keer opnieuw gesynchroinseerd moet worden met de dienst waar je mee inlogged. Vaak zijn hier ook klantenservice calls voor nodig.
Ik pruts nogal eens met mijn telefoon en elke keer als die "relatie" tussen die authenticator en diensten stuk gaat zit ik uren te hanissen om dat weer goed te krijgen.

Via SMS boeit het niet waar die code op binnenkomt, dit is minder veilig, maar praktischer en prima voor zo'n dienst als paypal.

Mee bekend, maar mijn probleem met die authenticator apps is dat het een enorm gedoe geeft als je wisselt van toestel of dat ding reset omdat die authenticator elke keer opnieuw gesynchroinseerd moet worden met de dienst waar je mee inlogged. Vaak zijn hier ook klantenservice calls voor nodig.
Ik pruts nogal eens met mijn telefoon en elke keer als die "relatie" tussen die authenticator en diensten stuk gaat zit ik uren te hanissen om dat weer goed te krijgen.

Via SMS boeit het niet waar die code op binnenkomt, dit is minder veilig, maar praktischer en prima voor zo'n dienst als paypal.

Gebruik al jaren Authy, nog nooit problemen mee gehad, en switch regelmatig van telefoon 😉
LS, ik heb hetzelfde en zit nu in een catch 22 situatie.... ik kan niet inloggen op paypal om mn sms authenticatie om te zetten. Klantenservice van paypal is ook niet echt goed in reageren haha. Zou ik gewoon moeten wachten tot het toevallig weer eens wel lukt? Dit soort gedoe zorgt er wel voor dat ik en niet blijer wordt van Tele2 en PayPal.

Groet Bart
Als SMS het niet doet kun je je laten bellen als het goed is. Via “andere manieren” oid te vinden.
Hoi Rub147, die opties krijg ik helemaal niet te zien nu helaas.... ik hoop maar dat ik er ooit nog eens binnenkom haha.

Groet Bart
Als SMS het niet doet kun je je laten bellen als het goed is. Via “andere manieren” oid te vinden.

Paypal bied deze optie helaas niet.
Hoi Rub147, die opties krijg ik helemaal niet te zien nu helaas.... ik hoop maar dat ik er ooit nog eens binnenkom haha.

Groet Bart

Het werkt al zeker sinds 17 september niet meer. Dat is de laatste keer dat ik succesvol een SMS van Paypal heb gehad.
Gaat Tele2 hier nog op reageren?
Probleem blijft bestaan.
Reputatie 5
Badge
Hi Kevin,

Zoals eerder aangegeven is dit probleem niet te verwijten aan Tele2, maar ligt het bij PayPal. Ik denk persoonlijk ook niet dat Tele2 hier iets mee kan doen, aangezien de fout niet bij hun ligt.
Hi Kevin,

Zoals eerder aangegeven is dit probleem niet te verwijten aan Tele2, maar ligt het bij PayPal. Ik denk persoonlijk ook niet dat Tele2 hier iets mee kan doen, aangezien de fout niet bij hun ligt.

Tele2 kan prima namens haar klanten contact zoeken met Paypal gezien de klanten zelf niet door het eerstelijns servicekanaal komen, welke ze gewoon doorlopend terug blijft sturen naar Tele2.
Ik ben niet de enige kan je uit dit topic alleen al opmaken.
Ik ga gewoon concreet weg bij Tele2 dadelijk als ze passief haar klanten naar het kastje blijft sturen.

Paypal kan in deze de foute partij zijn maar ze hebben ook een betrekkelijk solide betaalmonopoly op internet, zeker als je geen creditcard hebt of veel actief bent op sites als ebay, Tele2 gaat dus het onderspit delven dadelijk als het via een concurrent wel gewoon werkt.
Reputatie 5
Badge
Hi Kevin,

Ik begrijp je frustratie heel goed, heb je al telefonisch contact gehad met de klantenservice van Tele2? Misschien dat hun iets kunnen vertellen. Maar vreemd van PayPal dat zij de fout bij Tele2 neerleggen terwijl ik met geen enkele verificatie sms verder problemen heb.
Wat is de toegevoegde waarde van bellen als we hier een topic hebben volledig met historie en voorbeelden?
Zit Tele2 hier zelf niet, ondanks dat ze het aanbieden?
Reputatie 5
Badge
Hi Kevin,

Het was een suggestie, misschien dat je dan sneller geholpen wordt of sneller je antwoord krijgt die je zoekt. Maar het is aan jezelf via welke manier je antwoord wil hebben.