beantwoord

toestel kent geen 4G

mijn nokia lumia 630 staat helaas niet in het rijtje van de 4G. wel de 635 en 625. ik krijg bij de instellingen ook idd alleen de mogelijkheden 2g en 3g. wat nu? kan ik straks niks meer en wanneer is dat dan? Krijg ik van jullie een oplossing hiervoor?
hoor het graag, met dank alvast

icon Beste antwoord door eric 9 maart 2017, 20:45

Bij alle abonnementen van NA 15 november 2015 wordt al aangegeven dat je een 4G toestel moet gebruiken. https://www.tele2.nl/wp-content/uploads/2015/12/Fair-use-policy-november-2015.pdf

Ze hebben alleen sinds dit jaar aangegeven wat die passende maatregelen zijn. Bij oudere abonnementen wordt je nog steeds vriendelijk gevraagd om een goed toestel te gebruiken, bij nieuwe abonnementen wordt je daadwerkelijk geblokkeerd. Ze willen een keer van dat T-Mobile contract af voor 3G. Met de dalende prijzen van grote bundels is het veel te duur om dat allemaal in te kopen.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 Reacties

ik zie inmiddels (kon het actief niet goed vinden), dat ik dus geblokkeerd word.
Boeiend, als klant van meer dan 20 jaar......
er is dus geen enkele mogelijkheid mijn toestel te blijven gebruiken?
graag antwoord naar uw trouwe klant 🙂
ik vind het boeiend hoe onduidelijk de dingen op de site staan; ik heb nu nog steeds niet een sluitend antwoord, dus moet ik blijven vragen (naar de bekende weg)
jullie schrijven:
"Als je geen geschikt toestel voor ons 4G-netwerk gebruikt, hebben we het recht om de functionaliteit van de dienst te beperken of je abonnement te beëindigen ....Daarom is het belangrijk dat je zo snel mogelijk gebruik gaat maken van een 4G-toestel.
...aangaan van je Sim Only abonnement ben je akkoord gegaan met de 4G-only voorwaarden. .... Wanneer je een 3G-telefoon gebruikt, kan je worden afgesloten van het 3G-netwerk. Dit geldt overigens alleen voor klanten die een abonnement hebben afgesloten vanaf 11 januari 2017......"
Dus als ik als oude klant dus zeer duidelijk een abo heb van vóór genoemde datum, is er niks aan de hand? en al die dreigspraak daarboven dan? ik snap het echt niet en hoop dat ik een duidelijk antwoord krijg.
ik heb gisteren proberen te bellen en jullie namen niet eens op. alle lijnen bezet ......
met dank voor de spoedige reactie !
Badge
Hoi tienez,

In de toekomst zal iedere klant gebruik moeten maken van een 4G toestel (wat door Tele2 ondersteund wordt), momenteel veranderd er voor jou echter niks.

Groet, Mike
Reputatie 7
Badge +5
De nokia lumia 630 is niet geschikt voor het Tele2 netwerk (4G) omdat de 800 en de 2600Mhz bij dit toestel ontbreken.
Hij is dus onbruikbaar op het Tele2 netwerk (4G)
Reputatie 7
Badge +4
Bij alle abonnementen van NA 15 november 2015 wordt al aangegeven dat je een 4G toestel moet gebruiken. https://www.tele2.nl/wp-content/uploads/2015/12/Fair-use-policy-november-2015.pdf

Ze hebben alleen sinds dit jaar aangegeven wat die passende maatregelen zijn. Bij oudere abonnementen wordt je nog steeds vriendelijk gevraagd om een goed toestel te gebruiken, bij nieuwe abonnementen wordt je daadwerkelijk geblokkeerd. Ze willen een keer van dat T-Mobile contract af voor 3G. Met de dalende prijzen van grote bundels is het veel te duur om dat allemaal in te kopen.
eric schreef:

Beste Eric, dank voor je antwoord : ik heb de link gezien en ook gelezen, alleen zoals jij het (duidelijker dan Tele2) zegt - 'vriendelijk gevraagd een goed toestel..' lijkt het sluitend.
Ik ga me dus geen zorgen maken.
Is het overigens niet vreemd dat in de hele rij Lunia dus wel de 625 en 635 staat etc. en niet de 630. Is dat zo'n afwijkend toestel? Ik vind het een geweldig toestel, eerlijk gezegd ! Groet en fijne dag, tienez
Reputatie 7
Badge +4
Tja, het is eigenlijk heel simpel. Nokia heeft in 2014 een aantal toestellen uitgebracht en de 625 en 635 ondersteunen 4G en de 630 niet.. Dat is inderdaad behoorlijk afwijkend omdat in dat jaar 4G toch al aardig standaard begon te worden. Zal wellicht met de prijs voor het toestel te maken hebben gehad, was maar iets van150 euro bij de introductie.
Reputatie 5
Badge
Om nog even een bescheiden bijdrage te leveren aan dit topic met fantastische antwoorden link ik even een vergelijking tussen de Nokia Lumia 435, 425 en 430. Onder het kopje 'verbindingen' vind je de reden waarom je (verder prachtige) telefoon niet op ons lijstje staat: namelijk dat die geen 4G/LTE ondersteunt, in tegenstelling tot de 425 en 435 die dit wel doen.