Terug uit buitenland, verbinden met netwerk lukt niet

• 2 maart 2019
  • 5 reacties
  • 269 x bekeken

Ik ben net terug van 5 weken Colombia, ik heb daar een lokale simkaart gebruikt. Sinds ik terug ben lukt het niet om te verbinden met het netwerk (zowel telefonie als internet).
Onder APN's staat "kan momenteel de instellingen van Namen toegangspunten niet weergeven". Als ik handmatig een APN toevoeg en opsla dan verschijnt de nieuwe APN niet in de lijst.
Als ik "netwerk automatisch selecteren" uitzet en na tijdje wachten in de getoonde lijst Tele2 selecteer krijg ik de melding dat het niet lukt om verbinding te maken.

Toestel: Sony Xperia XZ1 Compact (G8441)
Android versie: 9 (in Colombia heb ik geüpdate van versie 8 naar 9)
Airplane modus staat uit, mobiel internet en roaming staan aan

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Zoek de app Tele2 sim menu in je telefoon, ga naar sim selectie en dan automatisch sim selectie.
Zoek de app Tele2 sim menu in je telefoon, ga naar sim selectie en dan automatisch sim selectie.

Ik vond alleen een Spaanstalige versie van die app, maar daardoor werd ik getriggered om naar mijn simkaart te kijken, ik blijk met mijn jetlaghoofd in het vliegtuig mijn Colombiaanse simkaart vervangen te hebben met een Indonesische van een vorige reis, doh! Alles werkt nu weer, bedankt 😃
Nou kijk eens aan, maar de App die Rena Chan bedoelde staat standaard op de SIM kaart van Tele2.
Zit de SIM van Tele2 er niet in dan zul je hem niet vinden.
De App die bedoelt werd is ook niet te downloaden via een playstore.
Reputatie 4
Badge
Fijn dat zowel het probleem als de jetlag is opgelost.
Zie ook: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/geen-netwerk/?sqr=terug%20uit%20het%20buitenland#faq-ben-je-in-het-buitenland-of-net-terug-uit-het-buitenland

Groetjes Petra
Reputatie 4
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.