beantwoord

Telefoon kapot, belachelijk hoge reparatiekosten.

• 25 oktober 2016
  • 9 reacties
  • 357 x bekeken

Een aantal weken geleden is mijn Samsung Galaxy Note 4 stuk gegaan. Hij is op de achterkant gevallen en valt sindsdien om de haverklap uit. Er schijnt iets mis te zijn met de stroomvoorziening. Via Tele2 heb ik contact opgenomen met Dynafix en daar vervolgens ook mijn telefoon naar opgestuurd. Zij constateerden ook dat er iets mis is met de stroomvoorziening. Ik kreeg een mail met informatie en een foto van de batterij die kapot is.

Een aantal dagen later kreeg ik de prijsopgave. Ik heb drie opties:

- Repareren voor afgesproken bedrag. Kosten: € 576,70
- Ongerepareerd retour. Kosten: € 50,82
- Afstand doen van het toestel. Geen kosten.

Toen ik dit las wist ik niet hoe ik hier op moest reageren, dat heb ik eerst ook niet gedaan. Toen na een aantal dagen deze belachelijke reparatiekosten door mijn hersenen waren verwerkt heb ik toch maar een mail gestuurd met de vraag om uitleg. Ik heb aangegeven dat de telefoon het afgelopen jaar meerdere kleine schades heeft opgelopen; een aantal krasjes op het scherm en slijtage aan de behuizing. Geen van deze schades heeft gevolgen voor de prestaties voor de telefoon. Voordat de telefoon op de achterkant viel werkte hij prima, zelfs met de slijtage e.d.
Als antwoord van Dynafix kreeg ik dat zij niet aan deelreparatie doen en dat ik toch voor één van de drie gekregen opties zou moeten kiezen.

Inmiddels heb ik nog geen keuze gemaakt, ik ben helemaal klaar met dynafix. Een splinternieuwe Galaxy Note 4 is niet eens €400,- meer waard laat staan € 576,70.

Helaas loopt mijn abonnement door tot 19 augustus 201. Het duurt dus nog te lang tot ik een nieuwe telefoon kan uitkiezen. Bij Tele2 is het mogelijk om 4 maanden voor het aflopen van je abonnement te verlengen maar zelfs dan duurt het nog ~6 maanden.

Op dit moment leen ik een toestel van een vriend. Een goede tijdelijke oplossing maar ik ben gewend aan een high end telefoon.....
icon

Beste antwoord door Kiko van Tele2 26 oktober 2016, 15:33

Hoi Klant456,
Wat een bedrag!
Ik wil je vragen om contact op te nemen met Samsung of Dynafix.

Zij kunnen dit met jou afhandelen.

Groetjes Kiko
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Ik begrijp je volkomen. Persoonlijk zou ik zeggen. Houd hem maar Dynafix..Voor 70 eur heb je al een nieuwe, maar jij hebt al een uitweg. En via reparatie heb je nog geen nieuwe terug. Die van mij, ander aankooppunt, 3e keer retour...
Qua kosten het een is het gevolg van het ander, steeds hogere eisen qua loon...en......

Maar wat is je jaartal?
Uit bovenstaand bericht valt helemaal niets op te maken.....
Niet goed gelezen zeker ?
Jaartal? Hogere eisen qua loon? Dit is gewoon pure oplichterij, meer winst willen maken onder het mom van "wij doen niet aan deelreparaties".

Helaas loopt mijn abonnement door tot 19 augustus 201.

Mag ik je verzoeken wat vriendelijker van toon te zijn. Oplichting is voor geen enkel bedrijf, geen enkel persoon prettig om te lezen. En dan moet je daar bewijzen voor hebben om dat te staven...

Ik zal je het vertellen. Ik heb ooit een 1e computer gehad. Met dat beest was het altijd wat. De garantie door gemarcheerd maar dan nog, tref je het slecht dan zit je er mee. Pas na aankoop van een nieuwe kwam het goed.
Constateert Dynafix dat er heel veel vervangen moet worden en het valt buiten de garantie, dan hebben zij het laatst woord en dan loopt het niet via lageloonlanden.

Stel dat je hem liet repareren en het bleef steeds iets, nee dan is mijn devies geen denken aan !

Ik durf er vanuit te gaan dat je liever een nieuwe aanschaft dan het risico op een tis.altijd.wa.met.mijn.gerepareerd toestel.
🙂
2017 is het jaartal, dat heb ik over het hoofd gezien. Uiteraard laat ik de telefoon niet repareren, ik ga die oplichters niet in de kaart spelen.

Ik wacht nu op een bericht van een Tele2 medewerker.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Klant456,
Wat een bedrag!
Ik wil je vragen om contact op te nemen met Samsung of Dynafix.

Zij kunnen dit met jou afhandelen.

Groetjes Kiko
Zoals ik eerder heb vermeld heb ik al contact gehad met Dynafix. Daar is jammer genoeg niets meer uit gekomen dan een standaard mail met de mededeling dat zij niet aan deelreparaties doen.
Reputatie 5
Badge +4
Helaas kan ik niet veel voor je betekenen. Het contact verloopt via die partij.
Aangezien ik echt niets voor je kan betekenen, sluit ik je topic.
Groetjes Kiko