Tele2 werkt niet in het buitenland (en soms binnenland)

• 17 augustus 2016
  • 7 reacties
  • 197 x bekeken

Dit is een vervolg van mijn post 3 maanden geleden: https://forum.tele2.nl/smartphones-instellingen-184/mobiel-gsm-roaming-werkt-niet-buitenland-tele2-53758?postid=324974
Ik kan daar geen berichten meer plaatsen, dus maar nieuwe topic opgestart.

Ik kreeg dus van Tele2 een nieuwe SIM, maar sindsdien ben ik nog niet naar het buitenland geweest. Maar zelfs in NL werkt de nieuwe SIM ook soms niet. Als ik geen service meer heb (geen bereik) dan komt de verbinding niet automatisch terug. Ik moet elke keer mijn telefoon herstarten om weer verbinding te krijgen!

Als mijn jaarcontract afgelopen is ga ik weg bij Tele2. Voor mij geen goede match.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Dag pogosama,

Wat jammer dat de nieuwe simkaart niet heeft kunnen helpen. Ik zou graag met je willen kijken naar een gepaste oplossing, want ik kan me goed voorstellen dat het erg frustrerend is. Ik heb nogmaals in het systeem gekeken en zie geen blokkade of iets waardoor je geen bereik zou kunnen hebben. Zou je de simkaart in een ander toestel kunnen testen? Ik zie namelijk dat je wel dekking zou moeten hebben in het gebied waar je woont.

Ik hoor graag van je.
Groet, Trinh
Ik heb helaas geen andere toestel beschikbaar om langer mee te testen. Het probleem is namelijk niet makkelijk te reproduceren, ik moet naar het buitenland of naar een gebied waar geen bereik is. Bij mij thuis is het bereik van Tele2 goed.
Reputatie 5
Badge +3
In welke gebieden heb je in Nederland soms geen bereik? Heb je dat bij kunnen houden?
De enige vaste plek die ik weet waar ik geen Tele2 service heb is 2643HN. Verder is het sporadisch.
Reputatie 5
Badge +3
Dankjewel.

Zou je na kunnen kijken of je de volgende instellingen gebruikt?

Samsung:
Instellingen → meer netwerken → mobiele netwerken → netwerkmodus UMTS/GSM (automatisch verbinden)

Ik help je daarna graag verder!
Ja ze staan goed: LTE/WCDMA/GSM (auto connect)
Reputatie 5
Badge +3
Is het echt niet mogelijk om je simkaart in een ander toestel te testen? Zo kunnen we het een en ander uitsluiten. Ik heb namelijk in gedachte om een dekkingsonderzoek te gaan doen alleen zou ik eerst graag willen weten of het aan het toestel kan liggen.