beantwoord

Tele2, waar ben je?

• 3 oktober 2017
  • 7 reacties
  • 340 x bekeken

Beste Tele2 (medewerker(s) / klanten),

Het probleem is als volgt:
Zodra mijn verbinding is verbroken met het Tele2 netwerk kan het netwerk niet meer gevonden worden bij de optie "Handmatig netwerken zoeken". Andere netwerken zoals KPN, T-Mobile en zelfs Ben kan ik direct vinden. Zodra de telefoon de melding geeft:"Sim gegevens vernieuwen" staat het netwerk er bij het handmatig zoeken er weer bij. Ik kan dit alleen niet handmatig voor elkaar krijgen en zou ook niet moeten hoeven. (Bij vorige provider (Ben) maakte de telefoon wel direct weer verbinding)

Ik ben vaak in de kelder van school waar geen verbinding mogelijk is, dat is niet zo raar. Maar zodra ik weer boven kom verbind hij ten eerste niet automatisch met Tele2 en ten tweede lukt het dus niet eens om het netwerk te vinden als ik het handmatig probeer. Ik weet zeker dat Tele2 er tussen zou moeten staan als ik weer boven/in de buitenlucht ben. Ik ben dan immers in het Centrum van de stad en ook op de dekkingskaart staat dat er goed bereik zou moeten zijn.

Ik gebruik een Samsung Galaxy S5 mini. Mijn verdere instellingen staan na mijn idee goed. (Sim op automatisch). Ik ben niet recent in het buitenland geweest en heb mij simkaart geactiveerd.

Ik ben inmiddels er zo klaar mee dat ik telkens mijn telefoon een aantal keer opnieuw moet opstarten dat ik vrij zeker weet dat ik niet weer bij deze provider een abonnement zal nemen.

Ik hoop dat er een oplossing is. Heb het hele internet al ongeveer doorgezocht naar een oplossing.

Met vriendelijke groet,
Tom
icon

Beste antwoord door Sovmot 10 oktober 2017, 14:26

Hallo!
Het is gelukt! Ik heb het volgende toegepast en getest:
apps > tele2 menu > handmatig > binnenlands.
Hij stond al op deze modus zei de app maar ik had het nooit handmatig geselcteerd(alleen automatisch), volgensmij komt het hierdoor dat het nu beter werkt.
Toen ik zojuist de kelder uit kwam verdween de melding (geen netwerk (tele2) beschikbaar) en sprong dataverbruik aan. (Te zien aan het H+ icoontje naast de streepjes boven aan het scherm).
Bedankt jongens!
Als ik toch weer problemen ervaar laat ik het zsm weten
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
1) Ben = T-Mobile, dus je ziet KPN/T-Mobile in school

2) Blijkbaar heeft Tele2 niet overal op je school dekking en is het lastig contact maken. Toch heeft Tele2 ook nog een roaming overeenkomst met T-Mobile, dus je telefoon mag dat netwerk ook gebruiken.

3) Het kan natuurlijk ook aan je verouderde hardware liggen, de S5 mini kan defect zijn geraakt. Het is wel een 4G toestel, maar ondersteund geen bellen over 4G, dus als je een gesprek opzet valt het altijd terug naar een 3G netwerk. Iets wat toestellen vanaf de generatie erna niet meer doen. (zie ook www.tele2.nl/volte)
Een ander toestel proberen is een poging dus zeker waard.

4) Maar het triggerde me dat je ziet "simgegevens vernieuwen". Dat zou te maken kunnen hebben dat je in de kelder van geen enkel netwerk dekking hebt en de telefoon naar "buitenland modus" gaat. Dat kun je eenvoudig tegenhouden via het Tele2 sim menu / sim toolkit. Het is een "app" met de afbeelding van een simkaart met een radartje erdoor op je telefoon waarin je dan de telefoon handmatig op "binnenland" kunt vastzetten.

Reputatie 6
Badge
Hoi Tom! Als aanvullende tips nog twee dingetjes:

5) Is je S5 mini helemaal up to date? Dat is bij dit toestel erg belangrijk.

6) Ben je in de gelegenheid om dit eens in een ander mobieltje te testen? Met de huidige informatie verwacht ik dat dit veel beter zal gaan.
Dus ik kan met T-mobile verbinden, gaat dat dan extra geld kosten?
Mijn telefoon had ik al op binnenland gezet via de toolkit app (heet bij mij: "Tele2 Menu" met zelfde icoontje).
Ook heb ik mijn telefoon nooit op de 4G modus staan, altijd op 3G want dat werkt op de s5 mini blijkbaar sneller dan 4G.
De telefoon is ook up to date.
Ik ben helaas niet in de gelegenheid om een ander telefoontje te gebruiken, wel hoor ik dat andere studenten die ook bij Tele2 zitten niet dit probleem hebben.
Ik zal kijken of ik maandag nog met het probleem zit.
Ik snap nog niet helemaal hoe het nou kan dat ik niet direct weer met Tele2 kan verbinden...
Reputatie 7
Badge +5
Ik kan je wel een advies geven, Hard reset je S4 mini zonder dat de Tele2 simkaart erin zit.
Daarna (na de Harde reset) je toestel uitzetten en de simkaart erin.
Opnieuw een APN aanmaken en de Netwerkmodus op LTE/WCDMA/GSM zetten.
Je kunt ook een SMS sturen met het woord ''internet'' naar 401 (internet klein geschreven/lower case) dan gaat het automatisch of wordt je naar de instel pagina van Tele2 verwezen waar je het handmatig moet doen (walk trough)

Het is ook vreemd dat hij 3G boven 4G kiest, zwak 4G signaal zou het wel kunnen verklaren maar dan moet je op andere plekken wel 4G kunnen ontvangen (sterker 4G signaal)

En in het verleden was er wel iets met die minis en de Tele2 sim, maar of dat bij jou het geval is?
Maar goed. voer eerst het bovenstaande maar eens uit.
Reputatie 6
Badge
@Cypher Dat euvel met de S5 mini's kwam ook in mijn gedachten al op maar zou met recente software niet meer aan de orde moeten zijn.

@Sovmot Ik neig wel nog steeds naar een probleem met het toestel (of heel misschien de simkaart). Via MijnTele2 kan je zonder kosten een nieuwe sim bestellen, je kunt dit eventueel omwille van het testen doen. Eens een dagje met iemand van telefoon wisselen geeft ons nog steeds de meeste informatie 🙂
Hallo!
Het is gelukt! Ik heb het volgende toegepast en getest:
apps > tele2 menu > handmatig > binnenlands.
Hij stond al op deze modus zei de app maar ik had het nooit handmatig geselcteerd(alleen automatisch), volgensmij komt het hierdoor dat het nu beter werkt.
Toen ik zojuist de kelder uit kwam verdween de melding (geen netwerk (tele2) beschikbaar) en sprong dataverbruik aan. (Te zien aan het H+ icoontje naast de streepjes boven aan het scherm).
Bedankt jongens!
Als ik toch weer problemen ervaar laat ik het zsm weten
Reputatie 6
Badge
Fijn om te horen Tom!

Vergeet niet om deze weer op automatisch te zetten als je naar het buitenland gaat, anders zal je simkaart een verbinding met de buitenlandse zendmasten weigeren.