Tele2 Reparatieservice Tele2 voor Nokia Lumia 640

• 26 oktober 2015
  • 44 reacties
  • 1847 x bekeken

Heeft iemand anders ook problemen met deze telefoon? hij start wel 10 keer op een dag opnieuw op. nu is hij naar de reparatie geweest en daar zeggen ze dat het waterschade is, terwijl hij dit meteen al deed toen ik hem ontving. ik vind het zo ontzettend slecht.....ik blijf maar bellen dan met tele2, dan weer met de reparatie maar wordt van het kastje naar de muur gestuurd en ondertussen ben ik het zo zat. heb al jaren mijn abonnement bij Tele2, maar ik zou er nu heel graag vanaf willen.....maar ja ik zit nu aan twee jaar vast, omdat ik een telefoon heb genomen bij ze, die ze gewoon defect naar mij toesturen en er dan mijn probleem van maken. Ben er helemaal klaar mee.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

44 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Helaas kan een reparatiebedrijf niet vaststellen of jouw probleem al voor of na de waterschade is ontstaan. Maar als er waterschade is, dan is garantie niet makkelijk meer te claimen. Daar was je wel zelf bij, of betwist je dat er waterschade is? Want dan kun je daar het bewijs van opvragen.
Helaas kan een reparatiebedrijf niet vaststellen of jouw probleem al voor of na de waterschade is ontstaan. Maar als er waterschade is, dan is garantie niet makkelijk meer te claimen. Daar was je wel zelf bij, of betwist je dat er waterschade is? Want dan kun je daar het bewijs van opvragen.

Als er waterschade zou zijn, dan zou mijn batterij toch ook stuk zijn? ik heb foto's toegestuurd gekregen van de binnenkant van een telefoon die helemaal verroest is. mijn telefoon ziet er keurig uit.....nu kan ik alleen de achterkant eraf halen en mijn batterij eruit halen, maar alles ziet er netjes uit zonder enige kringetje of iets dat zichtbaar maakt dat er water in de telefoon is gekomen. Maar goed defect van dag 1 dat is dan maar het probleem van de klant. tja waterschade dan is het geen garantie. pech hebben dus en zeer veel boosheid en frustratie van mijn kant. een eerlijke klant wordt niet meer geloofd.
Oh en de telefoon heb ik nu in totaal 3 maandjes, waarvan hij een aantal weken bij de reparatie lag. Met mijn iphone nooit ergens last van gehad.
Ik heb hem altijd in een hoesje en neem hem mee in mijn tas en thuis ben ik er ook voorzichtig mee.
Reputatie 7
Badge +4
Als de telefoon een keer in het water is gekomen en je droogt hem goed op, dan is de kans groot dat ie het weer even doet. Echter, de corrosie die daarna optreed (zie jouw foto) vreten alsnog de hele kleine componenten weg.
Jouw kant van het verhaal is dat Microsoft in de fabriek dit al veroorzaakt heeft. Dat zou eigenlijk alleen kunnen als er een 2e hands toestel aan je geleverd is en de vorige eigenaar hem ondergedompeld heeft. Was daar enige indicatie van? b.v. foto's op het toestel, snoertjes al uitgepakt of andere verpakking die al open was?
Als de telefoon een keer in het water is gekomen en je droogt hem goed op, dan is de kans groot dat ie het weer even doet. Echter, de corrosie die daarna optreed (zie jouw foto) vreten alsnog de hele kleine componenten weg.
Jouw kant van het verhaal is dat Microsoft in de fabriek dit al veroorzaakt heeft. Dat zou eigenlijk alleen kunnen als er een 2e hands toestel aan je geleverd is en de vorige eigenaar hem ondergedompeld heeft. Was daar enige indicatie van? b.v. foto's op het toestel, snoertjes al uitgepakt of andere verpakking die al open was?

Nee daar was niks van te zien of het een tweede hands toestel was. Hij zag er goed uit. netjes ingepakt en alles. en geen foto's of apps van vorige gebruikers. maar goed als hij naar fabrieksinstellingen terug is gebracht, dan kom je ook niks meer tegen.
Ja het blijft mijn woord tegen Tele2.
ik ben inmiddels weer gekalmeerd. het is nu zoals het is.
Ik kan me er kwaad over blijven maken, maar dat is het mijn energie niet waard. het is maar een toestel....hoe jammer dan ook.
Het geluk was niet met me toen mij deze toegezonden is.
Ik ga kijken of ik nog iemand hem open kan laten maken, zodat ik bewijs heb dat hij er echt zo uitziet en tja dan maar hopen dat hij het nog eventjes blijft doen.
Vandaag steeds problemen met het netwerk vinden.
3g / 4g geklungel daar bleef hij tussen haperen en bij elke herstart moest ik het weer opnieuw instellen.
Dank je wel Eric voor het met me meedenken.
Echt super lief.
Reputatie 5
Badge +3
Wat een verhaal, een nieuw toestel van 3 maanden oud wat niet met vocht in aanraking is geweest kan er never/nooit er van binnen uitzien zoals op die foto, reparatie bedrijven gooien het al gauw op de dooddoener vochtschade,..
Dit zou alleen mogelijk zijn als deze telefoon 3 maanden lang in een vochtige ruimte heeft gelegen, ikzelf denk dat het vocht een lekkend spugend onderdeeltje is met een agressief goedje (zie de corrosie!)
waardoor de telefoon instabiel is geworden, dus een zuiver garantie geval in mijn ogen,...
Wat een verhaal, een nieuw toestel van 3 maanden oud wat niet met vocht in aanraking is geweest kan er never/nooit er van binnen uitzien zoals op die foto, reparatie bedrijven gooien het al gauw op de dooddoener vochtschade,..
Dit zou alleen mogelijk zijn als deze telefoon 3 maanden lang in een vochtige ruimte heeft gelegen, ikzelf denk dat het vocht een lekkend spugend onderdeeltje is met een agressief goedje (zie de corrosie!)
waardoor de telefoon instabiel is geworden, dus een zuiver garantie geval in mijn ogen,...

Dank je wel Help2014
Ik ga de telefoon nog door iemand anders laten openen, zodat ik zelf kan zien hoe de binnenkant eruit ziet.
Maar ja als dat wat jij zegt zo is.....hoe bewijs ik dat tegenover tele2?
Reputatie 5
Badge +3
Dat gaat i.d.d. lastig worden om dat zelf te gaan bewijzen,.
Als je in het bezit bent van een rechtsbijstandsverzekering, dan kan je die inschakelen, die weten met deze situatie wel raad,.
Badge +5
Laat ze maar bewijzen dat die foto echt van jouw telefoon is.

Als je hem door een ander bedrijf laat openen. Foto nemen waarop het serienummer ook zichtbaar is.
Is er geen corrosie te zien dan kun jij aantonen dat dat echt jouw telefoon is aan het hand van het serienummer.
Dat zou inhouden dat zij, met een valse foto van de garantie claim proberen af te komen. Ja dat komt vaker voor dan je denkt bij dat soort
bedrijven.
De juiste schroevendraaier gevonden en zie hier....de binnenkant van een Nokia Lumia 640.
ziet er geheel anders uit dan de foto die ze mij gestuurd hebben en niks te zien van waterschade.
Zo word je dus afgescheept.
Morgen maar met het reparatiecentrum mailen.
Ik ben benieuwd wat ze zeggen.
Badge +5
Ik zie anders wel hetzelfde plekje op jouw foto terug. Dat donkere eilandje met het kleintje ernaast in dezelfde vorm.

Maar dat zou ook een stukje kunnen zijn van die metalen sponsachtige vlakjes, waarvan er eentje op dat plekje terecht komt. Misschien een beetje vastgeplakt gezeten ofzo.

Als je dat groene printplaatje (moederbord) met die koperen afschermingen ook eruit haalt zit aan de andere kant een stickertje op nog zo'n afscherming. Als die rood is dan is er contact met water/vocht geweest. is deze wit dan niet.

kijk vanaf 5:45 ongeveer.
Ik zie anders wel hetzelfde plekje op jouw foto terug. Dat donkere eilandje met het kleintje ernaast in dezelfde vorm.

Maar dat zou ook een stukje kunnen zijn van die metalen sponsachtige vlakjes, waarvan er eentje op dat plekje terecht komt. Misschien een beetje vastgeplakt gezeten ofzo.

Als je dat groene printplaatje (moederbord) met die koperen afschermingen ook eruit haalt zit aan de andere kant een stickertje op nog zo'n afscherming. Als die rood is dan is er contact met water/vocht geweest. is deze wit dan niet.

kijk vanaf 5:45 ongeveer.

Super dank je wel!!!!

We hebben nog eens goed gekeken en het plekje is dus inderdaad wel van mijn telefoon.
Maar zoals je al omschrijft het sponsachtige vlakje rust precies daarop.
Het is geen roest plek wat op de foto wel zo lijkt......doordat ze de foto zo uitvergroot hebben.

De indicators zijn allebei wit.
Helaas zat er achter het moederbord geen indicator, maar buiten dat ene plekje wat afkomstig is van dat metalen vlakje is er niks te zien aan de telefoon.
Badge +5
Dan heeft je telefoon inderdaad geen vochtschade. Ik mis ook de witte waas die vochtschade achterlaat.

Dat opnieuw opstarten kan ook aan de software van de telefoon liggen, en soms ook aan de batterij of het laadgedeelte voor de batterij.

Je zou naar een reparatie winkel (Vaak kleinere onbekende telefoonwinkels)kunnen gaan waar ze elk merk repararen en je telefoon eens door hun laten bekijken.
Telefoon wel weer netjes in elkaar zetten en niet zeggen dat je hem zelf ook hebt opengemaakt.
Gewoon je verhaal vertellen en dat je het verhaal van vochtschade niet gelooft.
Misschien kunnen zij nog wel wat voor je betekenen. Meestal zijn ze ook veel goedkoper in reparaties buiten garantie.
Dank je wel Bas,

Heel fijn wanneer mensen met je meedenken.
Ik was me van alles aan het afvragen wat ik nu moest doen.
Het reparatie centrum, had al gezegd dat wanneer ik de telefoon weer toe zou sturen ik hem meteen weer ongeprepareerd terug zou krijgen...dus daar kom ik niet veel verder mee.
Maar goed ik heb hem pas 3 maanden, dus het is in de garantie nog.
Alleen hoe kom ik hier nu dan mee verder?
Tele2 zelf zegt dat ik het met de reparatie moet bespreken, maar ja die willen niks meer doen.
Reputatie 7
Badge +4
Check eens met microsoft?
Check eens met microsoft?
Dank je!!! Dat ga ik doen!!!!
Badge +5
Ik betwijfel of Microsoft wat gaat doen, die zijn niet makkelijk. Maar je weet nooit.
Ze kunnen soms bijzonder verrassend klantvriendelijk uit de hoek komen.

Dat reparatiecentrum van Tele2 was zeker Pro-assist? Die zien altijd vocht waar het niet is geweest.
Ja dat was inderdaad Pro-assist.
Op het microsoft forum zie ik zoveel mensen met hetzelfde probleem, maar geen oplossing.
Het moet dus echt een fout in de telefoon zijn.
De software of de batterij.
Aaaaa heel frustrerend dit.
Badge +5
Marinda,

Heb je wel eens de telefoon een harde reset gegeven, zodat alles teruggaat naar fabrieksinstellingen?
Is een kleine kans, maar soms helpt dat.
Hier staat hoe je dat kunt doen met de knoppen op je telefoon:

http://www.hardreset.info/devices/microsoft/microsoft-lumia-640/

Wat je ook nog kunt proberen is in de software op je pc voor de lumia de herstelfunctie uitvoeren.
Dan wordt je telefoon volledig gewist en voorzien van een verse installatie van de software.

http://www.microsoft.com/nl-nl/mobiel/support/product/lumia640-lte/faq/?action=singleTopic&topic=FA142987&category=warrantyandrepair

Heb ook voor je op XDA forum gekeken, en daar staat ook een tool om je telefoon opnieuw te installeren, maar ik vermoed dat dan eerst je telefoon ge-root moet worden en die tool is niet zonder risico te gebruiken.
Ik lees daar ook dat dit probleem bij bijna alle lumia modellen vaak voordoet en dat Microsoft dan ook de telefoon een wipe geeft en de software er opnieuw op zet. Tenzij er natuurlijk duidelijk een hardware probleem is.
Hoi Bas,

Zo lief dat je met me mee denkt!!!
Terug naar fabrieksinstellingen heb ik idd gedaan, toen ging het voor 1 dag goed en daarna resette hij zich toch ook weer.
Ook geprobeerd met een andere sim in het toestel om te zien of het aan de sim zou liggen, maar ook toen herstartte hij zich weer.

Die tool die je omschrijft waarvoor de telefoon waarschijnlijk eerst ge-root moet worden.....dat klinkt een beetje eng om zelf uit te proberen.
Ik ga kijken of ik persoonlijk contact kan hebben met iemand van microsoft.
Ik laat het weten als ik een stapje verder ben.

Als je nog meer ideeën of tips hebt echt super graag!!!
Badge +5
Graag gedaan hoor, vind het niet normaal dat je door Tele2 gewoon niet geholpen wordt omdat die onvoorwaardelijk Pro-assist geloven. En zo zijn er al veel meer geweest met hetzelfde probleem.

Persoonlijk contact met Microsoft is een goed idee, ik hoop dat zij je wel verder willen helpen en gewoon de telefoon vervangen of repareren zoals het hoort.
Reputatie 4
Badge +3
Beste Marinda,

Het is nu negen dagen sinds jouw laatste reactie en ik vraag me af hoe het er nu voor staat. Wil je mij vertellen wat jouw stappen zijn geweest in de tussentijd? Indien je nog geen oplossing hebt gevonden, wil ik kijken of wij nog iets voor je kunnen betekenen. Ik kan daar niets over beloven, maar ik wil in ieder geval even navraag doen bij mijn collega's of we hier nog iets mee kunnen nadat pro-assist deze foto heeft gestuurd. Heb je overigens nog andere foto's van hen gekregen?
Ook ben ik benieuwd via welk kanaal je jouw telefoon hebt gekocht. Je kunt in de basis namelijk alleen aanspraak maken op onze garantie als je het toestel rechtstreeks via onze website of onze klantenservice hebt besteld. Ik verwacht dat dit wel het geval is, maar ik wil het wel even zeker weten. Wil je ook direct jouw NAW-gegevens, geboortedatum en klantnummer middels een privébericht sturen? Dat doe je door op mijn naam te klikken en dan voor bericht te kiezen (paars kader). Ik kan dan kijken wat er bij ons bekend is over de reparatie. Nogmaals, ik weet dus echt niet of ik iets kan betekenen, maar ik wil op z'n minst mijn best voor je doen om te kijken wat er is gebeurd en of er nog mogelijkheden zijn.

Groetjes, Rick

@Bas: Bedankt voor de behulpzaamheid!
Reputatie 4
Badge +3
Beste Marinda,

Het is al een tijdje geleden sinds ik jou om gegevens heb gevraagd. Je bent in de tussentijd niet teruggekomen en daarom zal ik dit topic nu sluiten.

Groetjes,
Rick
Reputatie 4
Badge +3
Beste Marinda,

Ik heropen dit topic even omdat ik een privébericht van jou heb ontvangen. Ik heb een aantal suggesties over hoe je dit verder aan kunt pakken.

- Je geeft aan dat jouw telefoon geen garantie heeft op het IMEI nummer. Ik ben niet op de hoogte van de garantievoorwaarden van Microsoft zelf. Misschien is het handig als je even telefonisch contact met hen opneemt en de situatie voorlegt?
- We maken sinds kort gebruik van een ander bedrijf voor onze reparaties. Hierdoor kun jij nu als het ware een second opinion krijgen. Als zij tot hetzelfde oordeel komen, hebben twee experts naar jouw toestel gekeken.
Tip: Als je dicht bij een Tele2 winkel woont, kun je het toestel ook door ons op laten sturen.
- Het probleem met de behuizing en de batterij vind ik vreemd. Inhoudelijk kan ik daar nu niet zoveel mee, maar het lijkt me dat je dit wel aan moet geven richting Microsoft en/of onze reparatiedienst.

Mijn tips zijn anders dan ze een paar maanden geleden zouden zijn, omdat er nogal wat is veranderd in ons proces. Ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt.

Groetjes,
Rick
Beste Rick,

Bedankt voor het antwoord.

Ik ga ermee aan de slag, in de hoop dat hetgeen waarom mijn telefoon blijft herstarten wordt gevonden, aangezien het een probleem is, die bij meerdere van deze toestellen voorkomt, moet het haast wel bekent zijn bij het reparatie team.
Het is gewoon jammer, dat er een niet goed werkende telefoon wordt geleverd aan de klant en dat de klant dan de telefoon moet missen en geld moet stoppen in het aangetekend verzenden. Geen idee of er een tele2 winkel in de buurt is, dat zal ik uit gaan zoeken.
ik weet wel, dat ik bij een volgende telefoon, liever rechtstreeks bij een bedrijf zal kopen i.p.v. via een tussen bedrijf zoals tele2, want het voelt aan alsof ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
U ontvangt een telefoon die niet in orde is, maar u mag het zelf oplossen.
Als Tele2 zelf een tv zou kopen en thuis eenmaal aangesloten, blijkt de tv geen beeld te geven, wordt er dan gezegd, u moet de tv zelf naar de reparatie sturen? want tja wij verkopen geen tv's die defect zijn.
Dit is absoluut niet naar u toe, maar meer hoe Tele2 zijn mensen instrueert naar de klanten toe.

Ik hoop dat mijn telefoon gemaakt wordt en anders gaat hij regelrecht de vuilnisbak in......zonde van het geld wat ik tele2 dan nog verschuldigd ben.
een telefoon die uit zichzelf herstart waardoor je dan niet meer bereikbaar bent, kan ik geen betrouwbaar iets noemen.

Groetjes Ylze.

quote=Rick van Tele2]Beste Marinda,

Ik heropen dit topic even omdat ik een privébericht van jou heb ontvangen. Ik heb een aantal suggesties over hoe je dit verder aan kunt pakken.

- Je geeft aan dat jouw telefoon geen garantie heeft op het IMEI nummer. Ik ben niet op de hoogte van de garantievoorwaarden van Microsoft zelf. Misschien is het handig als je even telefonisch contact met hen opneemt en de situatie voorlegt?
- We maken sinds kort gebruik van een ander bedrijf voor onze reparaties. Hierdoor kun jij nu als het ware een second opinion krijgen. Als zij tot hetzelfde oordeel komen, hebben twee experts naar jouw toestel gekeken.
Tip: Als je dicht bij een Tele2 winkel woont, kun je het toestel ook door ons op laten sturen.
- Het probleem met de behuizing en de batterij vind ik vreemd. Inhoudelijk kan ik daar nu niet zoveel mee, maar het lijkt me dat je dit wel aan moet geven richting Microsoft en/of onze reparatiedienst.

Mijn tips zijn anders dan ze een paar maanden geleden zouden zijn, omdat er nogal wat is veranderd in ons proces. Ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt.

Groetjes,
Rick[/quote]