beantwoord

Tele2 reparatie toestel

• 22 juni 2015
  • 13 reacties
  • 571 x bekeken

gisteren, zondag 21 juni tot 16.55 uur) gesprek gehad met meneer Rai ( deze bleek volgens uw collega van vandaag Raicho te heten). Hij heeft mij toegezegd dat ik een ander toestel en wel een Samsung mag ipv de Sony Xperia die nu voor de 2e keer een spontane barst in de achterkant heeft. Ik heb de telefoon al bij Sony onder garantie laten repareren en ook de batterij laten vervangen die binnen 10 uur leeg liep. Eerste keer was de barst er binnen een week spontaan in en ook nu is de barst er al na 5 dagen gebruik in gekomen. eerst vanuit de binnenkant, want alleen zichtbaar en niet voelbaar, later ook aan de buitenkant voelbaar. Ik heb aan mijn verplichtingen als consument voldaan: eerst de kans gegeven te laten repareren, maar nu het alweer binnen zo korte tijd ontstaan is en alle tijd die hierin gaat zitten, heb ik geen vertrouwen meer in Sony. Al helemaal niet meer als op de site van de consumentenbond staat dat dit een bekend probleem is van dit type telefoon. Ik leg meneer Raicho uit dat ik geen vertrouwen meer heb in de Sony en terug wil naar Samsung (mijn man en ik hebben beiden altijd Samsung gehad maar ik heb me dit keer laten overhalen deze Sony te nemen vanwege zijn goede camera.) Meneer Raicho zet mij even in de wacht om te overleggen en zegt mij daarna toe dat ik terug mag naar een nieuw toestel en wel een Samsung, ik heb dit nog nadrukkelijk laten bevestigen. Nu is dit echter niet meer in zijn aantekeningen terug te vinden. Ik vraag u dan ook dit bij hem na te vragen (ik neem aan dat hij zich dit gesprek nog wel kan herinneren) en de eventuele opname van het gesprek terug te zoeken. Dit naar advies van uw collega Lizette van vanochtend 10.00 uur. Zij heeft mij overigens heel vriendelijk en professioneel te woord gestaan , itt haar collega Carmen die niet verder kwam dan dat ik mijn telefoon ter reparatie aangetekend moest opsturen en weigerde mee te denken naar een oplossing.
icon

Beste antwoord door Kiko van Tele2 3 juli 2015, 16:23

Hoi Suzanne D,
Ik heb het even voor je uitgezocht. Op 27 juni heb je een email ontvangen. Hierin is vermeld dat je helaas niet in aanmerking komt voor een verandering van toestel aangezien dit alleen kan als deze nog niet gebruikt is en zonder defect. Wat bij jou dus die barst is. Je kunt wel je telefoon sturen naar de reparatieservice van Tele2, maar je hebt je toestel al aangemeld voor een reparatie bij de fabrikant zelf.
Dus eigenlijk kan ik je nu op dit moment niks bieden. Het spijt me.
Als ik je nog ergens anders mee kan helpen, hoor ik het graag.
Groetjes Kiko
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 7
Zo professioneel is die Lizette dan niet, want zij is degene die dit uit moet (laten) zoeken en niet een klant naar dit forum (dat geen klantenservice is) door moet sturen! De eventueel aanwezige medewerkers hier op het forum zijn medewerkers van Tele2 en niet van het callcenter.

Die Rai(cho) is trouwens buiten zijn boekje gegaan, want medewerkers van het callcenter hebben dit soort toezeggingen niet te doen, dat is aan de medewerkers van Tele2 zélf.

Ik hoop dat er via een medewerker van Tele2 via het forum een oplossing komt, maar eigenlijk zijn dit zaken die het callcenter zélf op moet pakken i.p.v. de klant naar het forum sturen...
tja,.... ik was op zoek naar de klachtensite, maar per ongeluk hier gepost!!! Tele2 verwees me door naar hun site om via het forum naar klachten te gaan...... ik hoop ook op een snelle goede oplossing! Volgende keer misschien gewoon naar een winkel met gewoon contact ipv telefonisch zonder zwart op wit bevestigingen.
Reputatie 7
Het callcenter moet je niet doorverwijzen, maar zelf de zaak oppakken of doorgeven aan de opdrachtgever Tele2. Daar worden ze namelijk voor betaald!
Reputatie 4
Badge +2
Je kreeg de melding dat je maar een klacht moest invoeren? Hoezo een klacht? Tele2 moet dit gewoon behandelen en niet n.a.v. een klacht. Ik ga er vanuit dat het webcare team dit snel op zal pakken voor je Suzanne, want van het kasje naar de muur gesmeten worden is niet leuk (heb het helaas zelf mee moeten maken).

Fijne avond! 😉
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Suzanne D,

Bedankt voor je berichtje. Wat super vervelend allemaal.
Ik wil graag even kijken wat ik voor je kan doen.
Zou je mij in een privebericht deze gegevens willen sturen:
NAW-gegevens, telefoonnummer, klantnummer en geboortedatum.
Dit kun je doen door op mijn profiel te klikken. Daar zie je een paarse knop genaamd Bericht. Als je hierop klikt, kun je mij een persoonlijk berichtje sturen.
Ik zie je gegevens wel verschijnen. Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
hoi Suzanne D,
Ik zie dat je mij een privebericht hebt gestuurd. Bedankt. Echter heb ik echt deze gegevens nodig wil ik jou verder kunnen helpen.
Een privebericht is echt alleen te lezen door mij. Dit zal nooit gepubliceerd worden.
Dus als je graag wil dat ik het een en ander voor je uitzoek, heb ik toch echt je gegevens nodig.
Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Suzanne D,

NAW-gegevens staat voor:
Naam
Adres
Ik zie je gegevens wel verschijnen. Je was op de goede plek om dit te sturen ;)
Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Suzanne D,

Ik ben echt een medewerker van Tele2 😉 Bedankt voor je gegevens. Ik ga het een en ander voor je uitzoeken.
Zodra ik meer weet kom ik bij je terug.
Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Suzanne D,
Ik heb het even voor je uitgezocht. Op 27 juni heb je een email ontvangen. Hierin is vermeld dat je helaas niet in aanmerking komt voor een verandering van toestel aangezien dit alleen kan als deze nog niet gebruikt is en zonder defect. Wat bij jou dus die barst is. Je kunt wel je telefoon sturen naar de reparatieservice van Tele2, maar je hebt je toestel al aangemeld voor een reparatie bij de fabrikant zelf.
Dus eigenlijk kan ik je nu op dit moment niks bieden. Het spijt me.
Als ik je nog ergens anders mee kan helpen, hoor ik het graag.
Groetjes Kiko
Beste Kiko,

Ten eerste: er wordt totaal voorbij gegaan aan mijn vraag of er een opname gemaakt is van mijn gesprek met de collega die me wel toezegde dat ik mijn telefoon kon ruilen voor een Samsung.

Ten tweede is het defect ontstaan buiten mijn schuld om. Bij de consumentenbond en Radar zijn al meer dan 1000 (!) dezelfde klachtend binnen gekomen over spontane barsten in dit type Sony Xperia, dus los van consumentenrecht waarbij schade door consument binnen 6 maanden ontstaan door de verkoper moet worden bewezen, is dit toch wel een punt wat opzeggen van vertrouwen rechtvaardigd.
Ik heb in overleg en met toestemming met jullie reparatieservice besloten de telefoon naar Sony te sturen, aangezien zij op basis van de foto al toezegden dat dit utieraard onder garantie gerepareerd zal worden. UIt eerdere ervaring (helaas dus al 2x binnen 6 dagen zelfde schade) vertrouw ik er op dat ik binnen 2 weken de telefoon weer retour krijg,. Bij uw service krijg ik allerlei voorbehouden en moet ik tekenen voor allerlei mogelijke kosten voor het geval de reparateurs het geen garantie achten. Daarbij werd verteld dat het minimaal 2 tot 4 weken duurt. Dat is echt niet acceptabel.

Ten derde : Ook heb ik in mijn gesprek aangegeven, dat ik in geval van een 3e keer met een defect geconfronteerd te worden, het vertrouwen opzeg en jullie in gebreke zal stellen, waarbij ik een Samsung type door mij te kiezen en passend in de normale aanbiedingen van Tele2 en van vergelijkbare kwaliteit. Dit in overleg met een jurist van mijn rechtsbijstandsverzekering.
Bij de verlenging van mijn abonnement heeft de tele2-medewerker nadrukkelijk mij de Sony Xperia geadviseerd, waarbij ik en mijn man allebei heel tevreden zijn met Samsungs. Het moet jullie toch ook bekend zijn dat zoveel klachten bij deze Sony ontstaan. Ik hoef in ieder geval geen telefoon met zulke tekortkomingen te verwachten.
Door alle klachten en erkenning van de gebreken heeft Sony zelfs al een gratis ophaalservice. Dit lijkt me al genoeg zeggend.

Dus, helaas, je antwoord stelt me toch teleur, omdat er niet ingegaan wordt op mijn vragen.
Uiteraard hoop ik dat de telefoon straks gewoon goed werkend is, maar mijn ervaring met jullie sinds ik de Sony heb is zeer teleurstellend. (ik heb zelfs al een medewerkster gesproken die meteen al begon met : een barst valt nooit onder de garantie! onvriendelijk en onprofessioneel)

met vriendelijke groet, Suzanne
[ps, Beste KIko, Het lijkt er op dat mijn reply op je bericht nu toch openbaar op het forum terecht gekomen is. Dit is niet mijn bedoeling (en ik ben hier ook niet blij mee) en ik zal hem nogmaals in een PB aan je sturen. mvg Suzanne
Hoi Suzanne D.

Gaat het om je voorlaatste reactie? De door jou geplaatste reactie(s) kun je in het betreffende bericht tot binnen een uur na plaatsing aanpassen.
Even op de pc naar je bericht gaan en met de muis bovenin naar het bericht.
Op potloodje klikken en daarna alles verwijderen bijvoorbeeld, daarna kun je schrijven n.v.t.

Friesian
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Suzanne D,

Ik heb je achternaam even verwijderd. Op het forum is het de bedoeling dat alles openbaar wordt besproken, behalve persoonsgegevens. Reageer ik gewoon op het forum zelf. Andere bezoekers kunnen dan namelijk meelezen. Als zij het zelfde probleem hebben, zien ze wat ze moeten doen en als ze tips hebben kunnen ze erop reageren.

Excuses dat ik niet gereageerd heb op de vraag over de opname. Gesprekken worden over het algemeen niet opgenomen. Soms wordt dit wel gedaan, maar dan krijg je hier bericht over. In jouw geval is het niet opgenomen.

Ik vind het erg jammer om te horen dat je m'n antwoord je teleurstelt. Helaas kan ik dingen niet voor je veranderen. Je hebt een mail ontvangen met informatie en dat is wat er besloten is. Ik hoop natuurlijk, zet zoals jijzelf, dat je telefoon weer helemaal functioneert als hij terug is van de reparatieservice.

Groetjes Kiko