beantwoord

tele2 mail iphone

• 25 februari 2016
  • 7 reacties
  • 350 x bekeken

Ik probeer al enige tijd met allerlei hulp van forums en handleidingen mijn uitgaande e-mail aan de praat te krijgen op mijn iPhone6s.
Wanneer ik de oplossingen op dit forum probeer ontstaat een nieuw probleem. Het start met 'server accepteert afzenderadres niet' en als ik dan de poort wijzig naar 25 (ook na verwijderen van account en herstarten van toestel) 'server accepteert ontvanger niet'. Lijkt een typisch Apple probleem, aangezien ik nooit problemen heb gehad op mijn Windows Phone.

Ik hoop toch echt dat iemand een oplossing heeft, anders gaat mijn Apple op Marktplaats.
Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Ben van Tele2 2 maart 2016, 08:17

Interessant dat het wel POP3 is, maar dat het wel nog steeds werkt.
Ik was een aantal artikelen tegengekomen waarbij mensen hadden aangegeven dat POP3 mail niet meer werkt op de nieuwe iOS versies.

Maar bij jou werkt het nog wel, althans.. voor de helft.
Is het niet mogelijk om het opnieuw in te stellen als IMAP?
Ik vrees dat dit de enige mogelijkheid is nog die ik je kan voorschotelen.
Ik hoor het graag van je.

Groet,
Ben
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hoi annejanz,
Bedankt voor je bericht en leuk om te horen dat je de mail wilt instellen op je iPhone6s.
Het is een prachtig toestel!
Mail instellen zou gewoon moeten werken, en hier kan je vinden hoe alles moet worden ingesteld:
Mail Instellingen - Apple iPhone 6s

Het zou toch jammer zijn als de het toestel zou moeten verkopen vanwege dit.
Groet,
Ben
Hallo Ben,

Bedankt voor je reactie. Helaas heb ik al deze stappen al eens doorlopen, maar ik blijf de foutmelding houden. Verwijderen van het account en later weer toevoegen, verschillende poorten... niets lijkt te werken.
Als je nog een oplossing voor handen hebt, graag.

Alvast bedankt.
Groet,
Anne Jan
Reputatie 6
Badge +5
Hmm..
Vreemd dat het niet werkt.
Het betreft een @tele2.nl emailadres neem ik aan?

Heb je verder vaste diensten van Tele2 thuis?
Zo ja, heb je via de wifi thuis wel de mogelijkheden om alles te sturen en te ontvangen?
Zou je dit voor me kunnen testen?
Ik hoor het graag of dit lukt.

Groet,
Ben
Ik heb alleen een Tele2 mobiel abonnement. Geen Tele2 e-mail, maar mijn eigen zakelijke adres.
Op mijn Windows Phone heb ik nooit last gehad en ook in de eerste weken leek ik geen probleem te hebben op de iPhone.
Maar nu krijg ik het niet meer goed...
Reputatie 6
Badge +5
Ah, kijk. Nu snap ik hoe het zit.
Dank je wel voor de extra informatie :)

Het lijkt echt een toestel probleem te zijn denk ik, zeker als het wel werkt op een Windows Phone.
Heb je alle instellingen gecontroleerd in de iPhone zelf, en al opgezocht online of er anderen zijn met dit probleem?
Ik heb deze pagina gevonden:
IMAP instellen voor iPhone - OneMoreThing

Het blijkt dat iPhone sinds iOS 9 niet meer de pop3-mail ondersteund.
Klopt het dat je ook pop3-mail had ingesteld?

En heb je hier de oplossing kunnen vinden?
Laat het me weten :)
Groet,
Ben
Het is inderdaad POP3, maar daar zit 'm het probleem niet. Ik kan namelijk gewoon de e-mail lezen/binnenhalen.
Bij het verzenden, SMTP poort 25 of 587, geven bij het verzenden een foutmelding betreffenden het ontvangeradres of afzenderadres...
Reputatie 6
Badge +5
Interessant dat het wel POP3 is, maar dat het wel nog steeds werkt.
Ik was een aantal artikelen tegengekomen waarbij mensen hadden aangegeven dat POP3 mail niet meer werkt op de nieuwe iOS versies.

Maar bij jou werkt het nog wel, althans.. voor de helft.
Is het niet mogelijk om het opnieuw in te stellen als IMAP?
Ik vrees dat dit de enige mogelijkheid is nog die ik je kan voorschotelen.

Groet,
Ben