vraag

Sony XZ2 Compact VoLTE & VoWiFi

• 12 april 2018
  • 3 reacties
  • 281 x bekeken

Sinds deze week in het bezit van een Sony XZ2 Compact; deze komt (nog) niet voor in jullie lijst van compatible Sony devices (voor VoLTE e/o VoWiFi).

Wanneer ik kijk naar de handleiding van Sony zelf en in het specifiek waar en hoe je VoLTE en VoWiFi aan en uit kan zetten, merk ik op dat ik deze opties niet kan vinden. Ik ga er dan dus vanuit dat jullie het nog niet vrij hebben gegeven voor dit toestel.

Kunnen jullie aangeven of en wanneer dit wel voor dit toestel aan wordt gezet? Bedankt!

PS. Linkjes voor de howtos:
- VoLTE: https://support.sonymobile.com/global-en/xperiaxz2compact/kb/801930746ffcf563015c0bfaac370057e6/
- VoWiFi: https://support.sonymobile.com/global-en/xperiaxz2compact/kb/801930746ffcf563015c0bfaac370020da/

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +2
VoLTE zou wel "snel" moeten komen anders had tele2 deze telefoon niet zelf verkocht.

VoWiFi is wel een andere topic, in Android land alleen de S8/+ heeft het nog, dat was in december vorige jaar gelanceerd, en tot heden heb ik geen andere Android telefoon gezien die dat ondersteuning voor de Tele2 netwerk gekregen heeft.

Nederlandse providers zijn blijkbaar wat terughoudend met beschikbaar maken van VoLTE en Vowifi... Ze willen het getest en door getest hebben, terwijl in andere landen zie je gewoon dat elke willekeurige fabrikant toegang heeft tot de instellingen, en wordt door de provider niet tegen gehouden.

Hou deze pagina in de gaten voor voor toekomstige toevoeging van VoLTE en / of VoWiFi voor je telefoon.
@Rena Chan Bedankt voor je antwoord; geduldig afwachten dus.

Je zou denken dat ze dat wel snel willen doorvoeren aangezien het voor Tele2 natuurlijk ook in eigen belang is (bellen over 2/3G gaat natuurlijk niet over hun eigen netwerk zover ik weet).
Reputatie 7
Badge +2

(bellen over 2/3G gaat natuurlijk niet over hun eigen netwerk zover ik weet).

Inderdaad, 3G en 2G bellen gaat via de T-Mobile netwerk, wat gewoon geld kost (en het is voor de user gewoon irritant als je via 3G belt en Internet tegelijkertijd).

Ik heb geen kennis over hoe snel Sony dat allemaal regelt, maar ze zijn wel bekend om snelle leveren van updates, dus zodra de XZ2 compact getest is, zou je snel een update moeten krijgen...

Bij de HTC U11 zat een paar manden tussen certificeren en uitrollen van updates. ?‍♂️

Maar in principe verkoopt of financiert Tele2 alleen toestellen met VoLTE, dus dat krijg je sowieso. En we hopen dat VoWiFi ook breder beschikbaar wordt.