beantwoord

SMS betaaldienst

• 8 januari 2016
  • 10 reacties
  • 584 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 3 reacties
Vorige maand dacht ik een mail van de NS te ontvangen met het aanbod voor 2 gratis dagkaarten.

Een foto van een trein, het verzenden op naam van de NS is frauduleus. Vervolgens blijkt dat ik na een bevestiging via sms een abonnement te hebben afgesloten bij funlazio.com een sms dienst die blijkbaar al met naam en toenaam bekemd is in het portal Gedragscode sms Diensten.
Via payinfo is de dienst inmiddels stopgezet.
1) Hoe kan ik de sms diensten filter standaard activeren ? Deze blijkt dus standaard uit te staan.
2) Kan ik de kosten (€51) terug vorderen ?

Bedankt,

Gr Robin
icon

Beste antwoord door Maarten van Tele2 13 januari 2016, 09:29

Hoi Rojo,

Grtaag gedaan.
Via payinfo kun je ook alle smsdiensten blokkeren als je je nummer invoert. Of bedoel jij iets anders dat ik misschien niet ken? Ik begrijp dat je baalt, maar helaas verandert dat het antwoord niet. In dit geval heb je zelf de dienst geactiveerd door via een sms te bevestigen.
Het is misschien makkelijk gezegd, maar dat komt omdat het simpelweg zo is, dat wij hier niet verantwoordelijk voor zijn.

Ik hoop van harte dat je hier in het vervolg niet meer mee te maken krijgt, maar voor deze situatie kan ik helaas niets meer voor je doen.

Groetjes
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 2
Badge
Vraag 1 Bel hiervoor even de klantenservice
vraag 2, je kan een vergoeding aanvragen via www.tel2.nl/vergoeding.
Maar doordat je jezelf hebt aangemeld kleine kans dat je een vergoeding krijgt toegewezen
Reputatie 1
Badge +2
Hoi RoJo,

Vervelend om te horen dat dit je is overkomen. Je kunt via payinfo ook sms-diensten laten blokkeren.
De kosten hiervoor zijn niet terug te vorderen omdat wij hier niet verantwoordelijk voor zijn.

Groetjes
Hoi Maarten,

Bedankt voor de reactie. Zoals gezegd is de dienst reeds stopgezet via payinfo. Maar ik wil graag dat de filter geactiveerd wordt. Kun je dat zo regelen of moet ik telefonisch regelen.

Dat jullie niet verantwoordelijk zijn vind ik iets te makkelijk gezegd. Het moet toch technisch mogelijk zijn om diensten, waarvan bekend is dat deze fraude plegen, te blokkeren. Bovendien vind ik het vreemd dat de filter standaard uit staat en je deze niet zelf kunt activeren. Waarom is dat op deze manier geregeld bij Tele2 ?

Groeten,
Reputatie 1
Badge +2
Hoi Rojo,

Grtaag gedaan.
Via payinfo kun je ook alle smsdiensten blokkeren als je je nummer invoert. Of bedoel jij iets anders dat ik misschien niet ken? Ik begrijp dat je baalt, maar helaas verandert dat het antwoord niet. In dit geval heb je zelf de dienst geactiveerd door via een sms te bevestigen.
Het is misschien makkelijk gezegd, maar dat komt omdat het simpelweg zo is, dat wij hier niet verantwoordelijk voor zijn.

Ik hoop van harte dat je hier in het vervolg niet meer mee te maken krijgt, maar voor deze situatie kan ik helaas niets meer voor je doen.

Groetjes
Hey Maarten,

Bedankt voor de info. Die optie was me nog niet opgevallen. Nu wel:)

Groeten,
Reputatie 6
Badge +1
Even een vraag, wordt de database met bekende SMS betaaldiensten bijgewerkt als er nieuwe bijkomen?
Reputatie 7
Badge +4
ALLE sms premium diensten verlopen via dienstaanbieders en providers die zijn aangesloten op het payinfo.nl platform. Dit is een eis vanuit de overheid en zelfregulering geweest.

"De Stichting Gedragscodes Mobiele Diensten is een gezamenlijk initiatief van alle partijen die betrokken zijn bij het aanbieden van SMS- en Mobiele Internet Diensten in Nederland. Kortom: diensten die via uw mobiele telefoonrekening betaald worden.

De Stichting wordt gevormd door leden uit drie groepen:
1. Mobiele aanbieders Vodafone, KPN, T-Mobile, Telfort, Tele2 en UPC;
2. Betaal Platform leveranciers dit zijn bedrijven die de betaling technisch mogelijk maken;
3. Content providers dit zijn de bedrijven of personen die de diensten aanbieden en leveren.
"
De stichting handhaaft ook. Zie hier uitspraken over enkele leden:
http://www.payinfo.nl/de-stichting
Reputatie 6
Badge +1
Tis toch een manco dat die malafide SMS diensten worden toegelaten. Ze zijn echt bedoelt voor mensen die zonder duidelijk explicite waarschuwingen in beeld. incl. de hoge bedragen op de knop gedrukt hebben. En de malafide dienst en de providers maar lachen. Die worden slapend rijk.
Helemaal mee eens Raaf. Eerder deze week ontving ik gewoon weer een phishing mail van dezelfde afzender. Zogenaamd NS. Er wordt dus niet tegen opgetreden
Het verbaast mij ook dat hier niet tegen wordt opgetreden. Maar de providers lachen hier niet om. Deze diensten leveren niets op, en kosten veel geld en tijd in klantenservice kanalen. Er is alleen geen directe relatie tussen de telefonie provider en de betaaldienst, dus vanuit een provider heb je hier minder invloed op dan je zou denken.