vraag

Slecht mobiel bereik/verbinding.

Vanaf de overstap van sony experia x compact (sim only) naar sony xperia xz2 compact (telefoon met abonnement) heb ik slecht mobiel bereik. Vooral als ik gebeld word, krijgen mensen mijn voicemail. Toevallig rond de periode dat t-mobile met tele2 fuseerde. Het kan dus liggen aan de fusie? Het kan liggen aan overstap van sim only naar telefoon met abonnement? (Overigens dezelfde simkaart, belminuten en data bundel) Het ligt volgens mij niet aan de instellingen want ik kan wel bellen en gebeld worden, alleen niet altijd. Het ligt ook niet aan de telefoon. Als ik de simkaart in de sony experia x compact doe, heb ik het zelfde slechte bel-bereik, die ik voorheen niet had. Wie weet de oplossing? Er is niets vervelender dan dat je niet weet of je nu wel of niet gebeld kan worden terwijl je op een telefoontje wacht.
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Zou iets te maken hebben met volte misschien, probeer zelf op je telefoon volte (4g bellen) uit te zetten, als dat niet verhelpt kan Tele2 het misschien bij hun uitzetten voor je lijn.
Volte had ik vanaf het begin uit staan. Alleen al vanwege die vreselijke grote notificatie icoon die je erbij kreeg van Volte. Hier ligt het dus niet aan. Ik zal tele 2 vragen om te kijken of hun die ook nog uit kunnen zetten voor mij. Mss dat het helpt. Ik kom er op terug. Dankjewel.
Reputatie 7
Badge +2
mikehoogendijk schreef:

Volte had ik vanaf het begin uit staan. Alleen al vanwege die vreselijke grote notificatie icoon die je erbij kreeg van Volte. Hier ligt het dus niet aan. Ik zal tele 2 vragen om te kijken of hun die ook nog uit kunnen zetten voor mij. Mss dat het helpt. Ik kom er op terug. Dankjewel.

Dan zou je het andersom moeten doen en volte toch aanzetten.

Wanneer volte uit is, bel je via de T-Mobile netwerk, als de T-Mobile 3g bereik bij jou verslechterd is, dan zou je toch volte moeten gebruiken en via de 4G netwerk van Tele2 bellen.
Heb contact gehad met tele 2. Ze hebben alle instellingen met me doorgenomen en het zou niet aan het Volte verhaal kunnen liggen zeiden ze. Binnen 2 dagen neemt de technische dienst contact met me op (als ik berijk heb)😉
Maar Volte is puur voor het bellen via internet dacht ik. Dan zou dit los moeten staan van het (normale) mobiel bellen
Reputatie 7
Badge +4
Volte is niet voor bellen via internet, het is bellen via 4G, zodat je geen 3G meer nodig hebt. Dat wordt op termijn zo ie zo uitgezet. Bellen over internet is er ook, dat heet VoWifi. Dit wordt echter alleen ondersteund met Apple en Samsung. https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/volte/
Oke, dat wist ik niet. Ik heb hem aangezet. Ik zal dit een paar dagen aankijken en dan kom ik er op terug. Het is niet zo dat ik nu meer streepjes aan bereik heb maar dat zegt ook niet alles geloof ik. Kom er op terug👍
Reputatie 7
Badge +4
Door VolTE aan te zetten wordt je aantal streepjes niet beter. Als je maar 1 streepje 4G hebt kan de geluidskwaliteit slecht worden. Maar het levert bij een normale 4G verbinding een hoge geluidskwaliteit en een snelle verbinding op. (dus niet 8 seconden wachten todat de andere kant overgaat)
Tele 2 en t mobile zijn nu samen maar volte was er al voordat ze fuseerde. Waarom heb je dan niet gewoon 3g van tele 2 maar 3g van t mobile als je volte niet gebruikt?
Als ik volte uit heb staan, staat er ook 4 g, van tele 2 neem ik aan.
Wat ik wel weet, is dat toen ik ooit t mobile had de verbinding slecht was. Ik heb nu 3 jaar tele 2 en nooit problemen gehad. Nu is er een fusie en er zijn bij mij verbindings problemen.
Reputatie 7
Badge +5
Tele2 heeft geen 3G netwerk, alleen maar een 4G netwerk.
Daarom krijg je 3G van T-Mobile te zien als je geen 4G verbinding hebt met Tele2, dit is trouwens altijd zo geweest voordat Tele2 een 4G netwerk had/heeft.
Geen 4G dan ook geen VoLTE maar 3G bellen van T-Mobile (gastgebruik op hun netwerk)
Reputatie 7
Badge +4
Er is met de fusie tot op heden nog NIETS veranderd in het netwerk of de mogelijkheden. Dat geven beide bedrijven zelf ook aan. Netwerk integratie gaat natuurlijk ook niet in 1 week. Volte is eigenlijk de VOIP verbinding over 4G, bij Apple en Samsung kan dit ook via Wifi verlopen. Maar goed, maak het niet moeilijker dan het is. Jij ziet 4G op je telefoon, dat is zeker te weten Tele2. Als je VoLTE/ spraak over 4G aanzet dan zie je diezelfde 4G indicator als je belt. Als je VoLTE uitzet dan zul je als je gaat bellen/gebeld wordt een H+ in je scherm zien (3G).
Het lijkt toch aan Volte te liggen. Tot nu toe ervaar ik geen problemen meer sinds Volte aanstaat. Bedankt voor de mogelijke oplossingen.👍