Simkaart wordt niet gelezen

• 7 december 2015
  • 11 reacties
  • 452 x bekeken

Hallo,

Ik bezit een samsung s4 die blijkbaar niet goed werkt in combinatie met mijn (nieuwe) simkaart met 4g functie.
Heel vaak zegt mijn toestel dat er geen simkaart aanwezig is in mijn smartphone, terwijl dat wel het geval is.

Wat ik heb geprobeerd in de tussentijd:
-Ik heb mijn simkaart lezer professioneel laten vervangen.

-Ik heb wat gewisseld met andere simkaarten van andere telefoons:
1. Hieruit kwam naar voren dat mijn simkaart bij een ander toestel wel gelezen werd. En dat de simkaart van iemand anders ook op mijn telefoon werd gelezen, dus aan de simkaart lezer ligt het niet.
2. Hieruit kwam ook naar voren dat mijn simkaart, (NADAT ik hem eerst in een ander toestel had gestopt en weer terug in mijn toestel had geplaatst) WEL werd gelezen door mijn apparaat voor maar MAX 1 dag. Daarna gaf hij weer aan dat hij niet meer werd gelezen.

In het begin vertoonde mijn simkaart nog geen kuren, maar na een aantal weken moest ik mijn telefoon steeds vaker op nieuw opstarten om te zorgen dat mijn simkaart weer werd gelezen (aangezien mijn samsung zich steeds opnieuw laat opstarten zodra hij mijn sim kaart niet meer kan lezen op een, één of andere manier).

Ik zelf word er zo langzamerhand een beetje moe van. Ik heb een abonnement van 8gig die ik niet kan gebruiken omdat mijn simkaart het amper doet. en ik mag toch wel verwachten dan een nieuwe simkaart gewoon zijn werk doet.

Ik word er een beetje moedeloos van en ik hoopte dat jullie een oplossing voor mij hadden.

Met vriendelijke groet....

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Hoi Matthie,

Als ik je verhaal lees lijkt de verdenking toch te gaan naar de SIMkaart lezer van je toestel. Je geeft immers aan dat je SIMkaart wel gelezen wordt in een ander toestel, en de Tele2 SIMkaart ook gelezen kan worden in je S4. Pas na verloop van tijd verliest hij het contact?

Heb je het al een aantal dagen (dus niet gedurende 1 uur o.i.d.) geprobeerd met een andere sim in je S4?
Hoi Matthie,

Als ik je verhaal lees lijkt de verdenking toch te gaan naar de SIMkaart lezer van je toestel. Je geeft immers aan dat je SIMkaart wel gelezen wordt in een ander toestel, en de Tele2 SIMkaart ook gelezen kan worden in je S4. Pas na verloop van tijd verliest hij het contact?

Heb je het al een aantal dagen (dus niet gedurende 1 uur o.i.d.) geprobeerd met een andere sim in je S4?

Mijn simkaart lezer is nieuwer dan mijn tele2 4g simkaart. Ik heb mijn simkaartlezer na 2 weken laten vervangen, dus 2 weken nadat ik een nieuwe simkaart heb ontvangen van tele2 met 4g functie, omdat tele2 met 4g begon.
Immers ik was het zat dat ik steeds mijn telefoon opnieuw moest opstarten. Ik dacht namelijk ook dat mijn simkaartlezer kuren vertoonde.
Wat nog raarder is en wat voor mij uitsloot dat het aan de simkaartlezer lag, was dat mijn vorige simkaart (met alleen de 3g functie) ook amper werd gelezen en dit gebeurde pas na ANDERHALF JAAR. (en andere simkaarten weer juist wel).

Ik denk dus nu dat het aan de combi samsung s4 & tele2 ligt of ik heb nu een kapotte simkaart.

Wat betreft het testen van de verschillende simkaarten:
Ik heb nog niet een andere simkaart langer dan een aantal dagen in mijn toestel gehad. Ik ga dit natuurlijk proberen.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ik te maken heb met wat (ongelukkige) misproducties.

Het enige wat ik nog niet heb getest is dus:
- nieuwe sim kaart van tele2
- andere simkaart in mijn telefoon en dat langer dan een dag

nog meer suggesties??

Edit: op dit moment maakt mijn simkaart al 2 dagen geen contact met mijn toestel. mijn toestel maakt dus wel met andere simkaart contact zodra ik wissel.
Reputatie 4
Badge +3
Hi Matthie88,

Heb je de mogelijkheid om voor een paar dagen een andere simkaart te proberen in jouw telefoon? Andere suggesties kan ik ook niet bedenken. Hoewel je natuurlijk de simkaart kleiner kunt maken (als je de nieuwe variant van onze simkaart hebt) en deze in een nano naar micro-sim adapter kunt stoppen. Maar dan moet je die toevallig wel in huis hebben 😉 Wellicht wordt hij daardoor bijvoorbeeld net iets strakker tegen de connector aangedrukt.

Groetjes,
Rick

@Siebel: Dank je voor de hulp 🙂
Hi Matthie88,

Heb je de mogelijkheid om voor een paar dagen een andere simkaart te proberen in jouw telefoon? Andere suggesties kan ik ook niet bedenken. Hoewel je natuurlijk de simkaart kleiner kunt maken (als je de nieuwe variant van onze simkaart hebt) en deze in een nano naar micro-sim adapter kunt stoppen. Maar dan moet je die toevallig wel in huis hebben 😉 Wellicht wordt hij daardoor bijvoorbeeld net iets strakker tegen de connector aangedrukt.

Groetjes,
Rick

@Siebel: Dank je voor de hulp :)

Nou ik heb het dus ff geprobeerd met een andere sim-kaart voor minimaal een dag.... dit werkt prima.
Maar ik heb zojuist een nieuwe telefoon besteld dus ik hoop dat het daarmee wel goed gaat. Dus ik hoop dat mijn simkaart probleem nu is opgelost.
Het ligt dus aan de combi samsung s4 en tele2 4 simkaart.
Misschien kunnen jullie hier iets mee want ik heb namelijk nog wat rondgesnuffeld op het internet en kwam er vervolgens achter dat dit probleem best vaak voorkomt. Misschien is dit een bug of een foutje en is het handig voor jullie tech department dat ze dit weten ;)

Met vriendelijke groeten,

Matthie.
Ik heb het zelfde probleem met Huawei mate 7. Ontstaan na plaatsing nieuwe 4g kaart. Nieuwe aangevraagd, ook deze hetzelfde probleem, toestel ter reparatie aangeboden, niets kunnen vinden. Toestel nu op 3g, geen problemen. Toestel op advies van Tele2 weer opgestuurd ter reparatie, kunnen weer niets vinden...... Moedeloos word je ervan. Nu in afwachting van reactie Tele2. Ook ik denk bij mij combi huawei - 4g niet fijn. Nu Ik forum afstruin kom ik toch gelijkwaardige problemen tegen......
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Matthie88,

Ik ga het in de gaten houden. Als ik dit ook vaker voorbij zie komen, moet hier onderzoek naar gedaan worden. Jouw probleem is nu waarschijnlijk opgelost. Ik laat het topic nog wel even openstaan, aangezien het nog niet zeker is dat je direct een werkende situatie krijgt (al ga ik daar stiekem wel vanuit). Wil je mij op de hoogte houden?

Groetjes,
Rick

@Geerit: Wil je een nieuw topic aanmaken voor jouw probleem. Zo houden we het hier overzichtelijk. Een nieuw topic maak je aan door hier te klikken.
Hoi Matthie88,

Ik ga het in de gaten houden. Als ik dit ook vaker voorbij zie komen, moet hier onderzoek naar gedaan worden. Jouw probleem is nu waarschijnlijk opgelost. Ik laat het topic nog wel even openstaan, aangezien het nog niet zeker is dat je direct een werkende situatie krijgt (al ga ik daar stiekem wel vanuit). Wil je mij op de hoogte houden?

Groetjes,
Rick

@Geerit: Wil je een nieuw topic aanmaken voor jouw probleem. Zo houden we het hier overzichtelijk. Een nieuw topic maak je aan door hier te klikken.

Ik heb nu een werkende situatie.... Ik heb nu een galaxy S6 waar de simkaart ervan wel werkt.
Ik veronderstel dus dat de "nieuwe" 4g-simkaarten niet geheel goed werken met de "oude" toestellen die 4g-READY zijn. Ik neem dus aan dat het toestel van Geerit ook zo'n gevalletje is. Toestellen die eerst op een oude 3g simkaart werken die wel 4G-ready zijn, maar toch uiteindelijk de 4g simkaart toch niet goed pakken.

Mijn probleem is voor mij opgelost, maar dit krijgt nog zeker een staart wat betreft andere mensen met een 4G toestel.

Gr. Matthie
Hoi Matthie,

Hoewel het niet uitgesloten is dat er iets generieks aan de hand is, is dat wel onwaarschijnlijk. Er zijn honderden S4 LTE toestellen die wel prima werken met 4G SIM kaarten. Het is zelfs zo dat de S4 LTE 1 van de toestellen is waar sinds eind 2013 uitgebreid allerlei functies mee werden getest.
Reputatie 7
Badge +5
Het is zelfs zo dat de S4 LTE 1 van de toestellen is waar sinds eind 2013 uitgebreid allerlei functies mee werden getest.
Zou kunnen, feit is dat t/m mei 2015 in de faq (is mijn toestel geschikt voor 4G) heeft gestaan dat de S4 niet geschikt was.

Opvallend is dat hoe meer klanten omgezet worden naar 4G (met een S4) hoe minder klachten over uitval van de sim/s4 met alleen 3G.
Dat klopt, wanneer je dat probleem hebt, moet dat sterk verminderen wanneer je op het 4G netwerk van Tele2 wordt toegelaten, omdat de telefoon dan minder interactie aangaat met het T-mobile netwerk. (Zie omschrijving van het probleem van mij van een half jaar terug)
Reputatie 4
Badge +3
Fijn om te horen dat het voor jou is opgelost, Matthie88 🙂