beantwoord

simkaart iphone 6

• 17 februari 2015
  • 4 reacties
  • 183 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 2 reacties
Ik heb een iphone6 met Tele2 abonnement besteld. Die gaat pas over 1 maand in. Nu is mijn huidige telefoon zo op, dat ik hoopte mijn simkaart van de huidige provider te kunnen gebruiken in de iphone6 die ik al binnen heb voor de komende maand. Die is in de winkel "bijgeknipt" maar wordt niet herkend. Kan dan door scheef knippen zijn (aangezien hij iets kleiner is geworden dan jullie nano sim)? Of zit er een simlock op de iphone?
icon

Beste antwoord door Bas2577 17 februari 2015, 14:09

Knippen kan wel, maar kan ook je telefoon slopen omdat de nano sim dunner is dan je oude sim. Doordat je oude sim dikker is kun je de sim slot beschadigen. Zeker bij de dunnere telefoons. Bij de oudere modellen was knippen niet zo'n probleem.

Er zit geen simlock op de telefoons bij een abonnement.

Het beste kun je wachten op de nano simkaart van Tele2 totdat deze actief is.

Haal de oude geknipte sim er wel uit en voorzichtig, anders sloop je de kaartlezer-contactpunten en dan is het einde iPhone 6 en een hele dure reparatie. En hopen dat het al niet gebeurd is door de dikkere sim erin te plaatsen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Badge +5
Knippen kan wel, maar kan ook je telefoon slopen omdat de nano sim dunner is dan je oude sim. Doordat je oude sim dikker is kun je de sim slot beschadigen. Zeker bij de dunnere telefoons. Bij de oudere modellen was knippen niet zo'n probleem.

Het beste kun je wachten op de nano simkaart van Tele2 totdat deze actief is.

Haal de oude geknipte sim er wel uit en voorzichtig, anders sloop je de kaartlezer-contactpunten en dan is het einde iPhone 6 en een hele dure reparatie. En hopen dat het al niet gebeurd is door de dikkere sim erin te plaatsen.
Knippen kan wel, maar kan ook je telefoon slopen omdat de nano sim dunner is dan een microsim.

Het beste kun je wachten op de nano simkaart van Tele2 ( of heb je die al?).

Haal de oude sim er wel uit en voorzichtig, anders sloop je de kaartlezer-contactpunten en dan is het einde iPhone 6 en een hele dure reparatie.

Tele2 simkaart heb ik wel al, maar dat abonnement gaat pas over een maand in...
Ik heb hem er weer uit gehaald, en even die Tele2-sim erin gedaan om te testen: die leest hij in ieder geval nog. Toch maar even een echte vervangende nano-sim halen voor deze laatste maand. Hij is in ieder geval simlockvrij kreeg ik net door via een ander kanaal.
Badge +5
Gelukkig, dan is je iPhone nog heel :)

Bij Tele2 zijn alle abonnementstoestellen simlock vrij zoals bij de meeste providers tegenwoordig.

Heb zelf de iPhone 5C bij Hi en is ook gewoon simlock vrij.
Gelukkig, dan is je iPhone nog heel :)

Bij Tele2 zijn alle abonnementstoestellen simlock vrij zoals bij de meeste providers tegenwoordig.

Heb zelf de iPhone 5C bij Hi en is ook gewoon simlock vrij.

Dank voor je hulp in ieder geval. Komt goed!