beantwoord

Sim niet geprovisioneerd? ‘Geen service’

  • 5 October 2021
  • 5 reacties
  • 214 x bekeken

Hallo allemaal!


Op 25 september is mijn telefoon gestolen. Ik heb vervolgens op 27 of 28 september mijn simkaart geblokkeerd, waarop MijnTele2 me berichtte dat er een nieuwe sim kaart opgestuurd zou worden. Uiteindelijk is dat niet gebeurt, en heb ik 2 oktober de klantenservice bereikt om me wederom een nieuwe sim te sturen. Deze sim is eindelijk vandaag, 5 oktober, bij mij thuis gearriveerd. Omdat mijn telefoon gestolen is heb ik meteen een nieuw toestel + verlenging van het abonnement met nummerbehoud gekocht bij Tele2. 
 

Tot mijn grote teleurstelling, krijg ik ‘geen service’ na het erin stoppen van de simkaart in mijn nieuwe iPhone 12. Als ik dan bij instellingen > algemeen > info > netwerk kijk, staat er: Simkaart niet geprovisioneerd.
 

Ik heb twee keer al gebeld met de Tele2 klantenservice maar met geen resultaat. Zij zeggen dat mijn sim voorts geactiveerd is, maar weten ook niet waarom hij op geen service blijft staan. Ik heb de telefoon al eens uit en aangezet meerdere malen, de vliegtuigstand uit en aan, roaming enz. staat aan. Ook heb ik de simkaart in 2 andere iphones gedaan, maar wederom niets. Het is toch wel lastig dat Tele2 geen fysieke winkels heeft waar ik even langs zou kunnen…. 

 

Anyway, misschien dat iemand op het forum een suggestie heeft die mij eindelijk van dit probleem kan verlossen!!

 

icon

Beste antwoord door Marciano van Tele2 6 October 2021, 11:17

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hoi, wat naar dat je telefoon is gestolen, maar goed dat je je simkaart direct geblokkeerd hebt! Ik heb je gegevens er gelijk bij gepakt en ik zie dat je simkaart gisteravond geactiveerd is. Heeft dit niet geholpen?

De melding 'niet geprovisioneerd’ betekent bijna altijd dat er een nieuwe simkaart opgestuurd moet worden. Laat het ons zeker weten of het nog niet werkt, dan stuur ik je direct een nieuwe simkaart op. Nog even voor de zekerheid: eindigt jouw ICC-nummer op 390? :smile:

Ik heb deze simkaart letterlijk gisteren ontvangen. Hoe kan het dat ik nu alweer een nieuwe nodig heb….

Nog nooit meegemaakt dat ik zo lang doe om een telefoon te activeren. Ik blokkeer de simkaart anderhalve week geleden, ondanks de melding dat een nieuwe simkaart onderweg zou zijn had ik een week later nog steeds niks ontvangen, na nogmaals bij de klantenservice vragen komt de simkaart eindelijk 3 dagen later binnen (gisteren), en nu is die simkaart ook weer niet goed…. Ik vind het eerlijk gezegd absurd worden.
 

Mijn ICC code eindigt inderdaad op 390 ja. 

Reputatie 7
Badge +8

@Kopjekoffie ,als je binnen jouw mail ook @Marciano van Tele2 vermeldt, krijgt hij een melding dat er een bericht voor hem is!

Nu zal hij dat vermoedelijk morgenvroeg meteen wel zien. 

Hopelijk gauw opgelost voor jou! 

@theocoppes thanks dat is inderdaad handig ja.

 

@Marciano van Tele2 Ik heb contact gehad met andere medewerkers van Tele2, welke het probleem naar de technische dienst hebben doorgestuurd. Nu hoor ik dat de technische dienst pas over 3 dagen gaat kijken naar het probleem. Dit duurt allemaal wel erg lang, dus stuur maar weer een nieuwe sim kaart dan! 
 

edit: de simkaart is reeds opgestuurd vandaag dus je hoeft niks meer te doen @Marciano van Tele2 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi, ja ik snap ook niet helemaal precies waar dit aan ligt, maar ik weet wel dat het heel af en toe voorkomt dat een simkaart verkeerd geactiveerd wordt, waardoor deze bij aankomst al defect is. Fijn om te horen dat de technische dienst er in ieder geval naar gaat kijken, maar een nieuwe simkaart zal denk ik wel wat sneller zijn, inderdaad. Top dat deze al onderweg is!

Laat je het ons weten als de simkaart straks helemaal werkt? Laat het ons ook gerust weten als we je nog ergens bij kunnen helpen! :smile: