Samsung S6 valt uit en start opnieuw op

  • 12 februari 2017
  • 5 reacties
  • 2613 x bekeken

Mijn Samsung S6 is nog geen jaar oud. Zomaar vanuit het niets valt hij uit en start weer op. En het gebeurd willekeurig. Ik moet mijn mobiel ook gebruiken tijdens mijn werk. Ik ben postbezorger en moet pakketjes scannen. Ook dan valt hij uit en gaat zelfs een systeem update doen. Midden op straat. Terwijl hij ingesteld staat dat systeem updates alleen via wifi kunnen. En na toestemming. Gistermorgen wilde ik mijn scherm openen, druk op de homeknop...en wil opzij vegen...word het scherm zwart. Opnieuw geprobeert. Hetzelfde weer. Pas na een paar minuten lukte het. En zojuist ben ik op Facebook...bam....uit. En start opnieuw weer op. Ben er nu wel klaar mee eigenlijk. En nee...een reset ga ik niet doen. Dat heb ik inmiddels vaak genoeg gedaan. En ja...hij krijgt zijn systeem updates. Zelfs midden op straat als ik er mee aan het werk ben. Ik wil gewoon een goede mobiel!

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ter reparatie aanbieden bij de verkoper. Als dat www.tele2.nl of een Tele2 winkel was dan kun je informatie erover hier vinden:
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/telefoon-laten-repareren/
Hij is inderdaad via tele2.nl bij abonnementsverlenging. Opsturen....dan ben ik hem ongeveer 2 weken kwijt terwijl ik hem dagelijks moet gebruiken voor mijn werk. Dat is geen optie. Ik moet een vervangende mobiel hebben. Ik kan mijn werk niet doen als ik geen mobiel heb. Zo simpel is het.
Reputatie 7
Badge +4
Vervangende mobieltjes zijn onderdeel van een service pakket bij een verzekering, bijvoorbeeld bij http://www.gsmverzekeren.nl/ of https://www.smartphoneguard.nl/.
Een oud mobieltje gebruiken kan natuurlijk ook.

De reparaties worden uitgevoerd door Samsung zelf. Je kunt ze ook eerst nog even benaderen wat misschien nog op afstand gedaan kan worden? (Software update of zo)
http://www.samsung.com/nl/info/contactus/
Een verzekering adviseren is niet aan de orde. Die heb ik niet en dus heeft dat geen nut nu. Een oude mobiel....ik heb geen oude mobiel liggen. Mijn dochter heeft mijn vorige mobiel gekregen. En zij gebruikt die voor school. Huiswerk word allemaal in een schoolapp gezet evenals alle andere dingen voor school. Dus kan ik haar mobiel niet even lenen. En updates...mijn mobiel heeft zoals je lezen kon alle updates gehad. Want dat doet ie zelfs uit zich zelf op straat. Ik ben een mobiel-freak...en durf te zeggen dat ik er redelijk goed verstand van heb.
Reputatie 7
Badge +2
Via de verkoper kan lang duren, maar veel fabrikanten geven extra mogelijkheden.

Via drmobile is je toestel binnen 3 dagen terug, https://samsung.drmobile.nl/sam_nl/

Daar heb ik ervaring met scherm reparatie van een Huawei toestel, en die was diensdag weg en vrijdag weer terug.

Of kun je naar een Service Punt van Samsung gaan, daar wordt gekeken als ze de toestel daar kunnen repareren
http://www.samsung.com/nl/reparatie/#adressen

Als je iets meer kennis heb, kun je proberen om via Odin de OS opnieuw te installeren, maar dat vraagt wel dat je genoeg kennis van het proces heb.