beantwoord

Samsung S6 oververhit melding + raar zoemend geluid tijdens het gebruik van Snapchat.

• 7 mei 2017
  • 3 reacties
  • 1368 x bekeken

Heeft iemand ooit gehad dat zijn of haar telefoon gewoon koud aanvoelt maar dat die dan opeens aangeeft dat de telefoon oververhit is?
Nou helaas is dat sinds vandaag bij mij wel het geval. Uit het niets geeft die aan dat die oververhit is en maakte hij bij snapchat een raar zoemend geluidje. ik kan nu mijn telefoon ook niet meer opladen omdat die nog steeds aangeeft dat die oververhit is. Is dit gewoon een defect? heb deze telefoon nu net een jaar. Alleen wat glas schade aan de achterkant maar deed het hiervoor uitstekend. Iemand die mij hierbij kan helpen?

met vriendelijke groet,

Tom van Gulik
icon

Beste antwoord door Bombarie 7 mei 2017, 23:15

Heeft iemand ooit gehad dat zijn of haar telefoon gewoon koud aanvoelt maar dat die dan opeens aangeeft dat de telefoon oververhit is?

velen zijn je voor gegaan

Alle "oplossingen" waren eensgezind.

Probeer even of het probleem zich ook voor doet in Veilige Modus, dan weten we of het aan de software ligt of niet.

Toestel uitschakelen,
Aanknop ingedrukt houden tot 'Samsung Galaxy S 6' op het scherm verschijnt.
Druk zodra je de aanknop loslaat meteen de volume omlaag knop in en hou ingedrukt tot hij klaar is met opstarten.
Veilige Modus verschijnt linksonderin het scherm, dan kun je de volumeknop loslaten.

Als het probleem zich nog voor doet is er waarschijnlijk een probleem met de heatsink. Loop even langs een Service Center om te zien of die toevallig kunnen zien waar het aan ligt, en anders is de beste stap een reparatieaanvraag te doen.

Uiteraard eerst ff een back-up maken.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +5

velen zijn je voor gegaan

Alle "oplossingen" waren eensgezind.

Probeer even of het probleem zich ook voor doet in Veilige Modus, dan weten we of het aan de software ligt of niet.

Toestel uitschakelen,
Aanknop ingedrukt houden tot 'Samsung Galaxy S 6' op het scherm verschijnt.
Druk zodra je de aanknop loslaat meteen de volume omlaag knop in en hou ingedrukt tot hij klaar is met opstarten.
Veilige Modus verschijnt linksonderin het scherm, dan kun je de volumeknop loslaten.

Als het probleem zich nog voor doet is er waarschijnlijk een probleem met de heatsink. Loop even langs een Service Center om te zien of die toevallig kunnen zien waar het aan ligt, en anders is de beste stap een reparatieaanvraag te doen.

Uiteraard eerst ff een back-up maken.
Reputatie 4
Badge
Hi Tom van Gulik,

Blijkbaar is dit een bekend probleem bij de Samsung S6. Wat Bombarie als tip geeft is vanuit Samsung als oplossing gegeven, heb je dit al geprobeerd?

Groetjes,

Hinke
Reputatie 4
Badge
Hi Tom van Gulik,

Aangezien ik niks meer van je heb vernomen, ga ik deze topic sluiten.
Indien je nog vragen hebt, kun je een nieuwe topic starten.

Groetjes,

Hinke