Samsung S6 Firmware

Hai,

Een tijdje geleden had ik bij tele2 een samsung s6 gekocht, na een aantal jaar was het tijd voor een custom rom en root. Die vond ik niet zo leuk dus verwijderd, en de stock firmware erop gedaan.

Nu probeer ik hem te updaten omdat de firmware niet de juiste originele is, dus waar kan ik de officiele firmware vinden die Tele2 specifiek heeft vrijgegeven voor de S6.

Alvast bedankt

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Tele2 heeft geen eigen software versies. De telefoons die zij verkopen bevatten altijd de standaard Benelux software versie van de fabrikant. Dat je de originele software niet erop kriigt is natuurlijk het risico als je gaat tweaken. Op tweakers.net kunnen ze je misschien weer aan een dergelijke ROM helpen.
Tele2 heeft geen eigen software versies. De telefoons die zij verkopen bevatten altijd de standaard Benelux software versie van de fabrikant. Dat je de originele software niet erop kriigt is natuurlijk het risico als je gaat tweaken. Op tweakers.net kunnen ze je misschien weer aan een dergelijke ROM helpen.

Ik weet dat tele2 geen eigen software heeft, maar ik wil weten welke buildnummer ze gebruiken voor de s6, want die van phn blijkt niet de originele te zijn
Reputatie 7
Badge +2
Als je telefoon van Tele2 komt het is gewoon de PHN.
Download het gewoon van sammobile en flash met Odin, inclusief re-partition.

Heb ik dus gedaan, van PHN maar is blijkbaar niet dezelfde versie
Misschien een werknemer die een conclusief antwoord heeft? Welke ik zou moeten gebruiken?

Oh en heb je toevallig een oplossing voor dat de computer niet meer mn s6 pakt, want dat is ook gebeurd na het installeren van de 'stock' rom
Reputatie 6
Badge +1
Heb je Samsung smart switch op de Windows PC staan? Daarmee moet het lukken die zet de USB driver er ook op.
Reputatie 7
Badge +2

Oké meer details is welkom, je hebt het gedaan en dan? Wat is fout gegaan?

Btw: van Tele2 ga je geen ondersteuning krijgen voor dit probleem.
Reputatie 6
Badge
Hoi cooleman113

Welkom op het forum van Tele2,

Misschien dat Samsung je kan helpen aan de juiste built,
Ik heb daar geen inzage in helaas.

Fijne dag,

Arjan

Oké meer details is welkom, je hebt het gedaan en dan? Wat is fout gegaan?

Btw: van Tele2 ga je geen ondersteuning krijgen voor dit probleem.

Alles verliep goed, paar weken later blijkt het niet de juiste build te zijn en kon ik niet meer updaten en ik kan mijn usb niet meer connecten via de pc
Heb je Samsung smart switch op de Windows PC staan? Daarmee moet het lukken die zet de USB driver er ook op.

Ja, al geprobeerd werkt niet, ligt echt aan mn firmware
Reputatie 7
Badge +2
Oké, ik ga misschien een beetje irritant overkomen maar om je te helpen moet ik (en alle andere mede gebruikers) jou probleem goed begrijpen.

Waarom denk je dat het niet de juiste build is?

Wat bedoel je met "ik kon niet meer updaten"?
om een custom rom te instelleren moet je je bootloader unlocken, heb je die weer dicht gedaan? Het is bij veel toestellen zo dat OTAs niet werken wanneer je bootloader ontgrendeld is.

Daarnaast heb je bij Samsung een Knox efuse die open gaat zodra je aan de bootloader zit, die kun je niet meer terug draaien zo ver ik weet, alleen weet ik niet als dit ook invloed heeft op OTA updates.

En dan, als het goed is, is de software ondersteuning voor de S6 tot eind gekomen, welke updates bedoel je precies?

Met verbinden aan het PC, bedoel je gewoon om bestanden te kopiëren?

Kies je wel de juiste MTP mode zodra je je telefoon verbindt?
Is USB-Debugging uitgeschakeld in developer opties?
Wat zegt windows device manager (apparaat beheer) als je je telefoon verbindt?

Heb je het geprobeerd met:
-Een andere computer?
-Andere usb kabel?
-Andere usb port?