beantwoord

Samsung Galaxy S21 FE E-Sim activeren

  • 1 June 2022
  • 3 reacties
  • 1431 x bekeken

Hoi,

Ik kocht de Galaxy S21FE van Tele2. In de productbeschrijving staat dat het e-SIM ondersteunt. Ik reis internationaal en moet de e-sim die ik heb gekocht activeren. Maar de telefoon heeft geen opties voor e-SIM.

Hoe activeer ik het?

 

Bedankt!

icon

Beste antwoord door eric 1 June 2022, 11:19

Bekijk origineel bericht

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Tele2 abonnementen ondersteunen geen E-sim.  Daar zal dus altijd de fysieke sim voor gebruikt moeten worden. Als je een buitenlandse E-sim koopt zal die provider je moeten aangeven hoe je die activeert op zo'n toestel.

Reputatie 7
Badge +12

Dat draadje waar je verwijst naar het Samsung forum is precies de bron van de onduidelijkheid. De telefoon ondersteund E-sim, Tele2 verzint dat niet zelf maar neemt de Samsung specificatie over, alleen heeft Samsung blijkbaar de software nog niet op orde hiervoor. Tele2 heeft geen eigen software versies voor telefoons, dit zijn gewoon Samsung generieke Benelux versies die uit de fabriek worden geleverd.Wel vervelend natuurlijk als klant verwacht je dit niet, maar de oplossing ligt dus in een software update van Samsung.

Als jij niet zo lang kunt wachten kun je de aankoop tot 14 dagen na levering van het toestel nog annuleren bij Tele2.

Ja, ik probeer de stappen van de uitgever van de e-SIM te volgen. Het lijkt erop dat de software die Tele2 heeft geïnstalleerd de e-SIM voor de telefoon in het algemeen deactiveert. Maar ze verkochten het als een telefoon die e-SIM ondersteunt.

Ik probeer erachter te komen of Tele2 me de telefoon met valse beloften heeft verkocht, of dat ik het juiste menu niet kan vinden. Het lijkt erop dat Tele2 over de telefoon heeft gelogen: 
https://r1.community.samsung.com/t5/galaxy-s/s21-fe-esim-feature-disabled/td-p/14832509

 

 

Reageer