S8 Oktober patch

Reputatie 5
Badge
  • Goldmember
  • 310 reacties
Hey,

Even een vraagje ik heb een Samsung S8, maar tot heden nog de oktober beveiligings patch. Terwijl die van novembwe al uit is zelfs al voor de s7. Iemand enig idee hoe dit kan?

icon Beste antwoord door Rena Chan 8 december 2018, 13:43

Je hoor, je krijgt gewoon updates binnen via OTA wanneer je een nederlandse ROM geflashd hebt.

Alleen ben je wel alle je gegevens kwijt, je telefoon wordt geformateed.

Downloaden kan via sammobile, je hebt deze nodig: https://www.sammobile.com/firmwares/galaxy-s8/SM-G950F/PHN/download/G950FXXU4CRK1/244067/

De risico's zijn minimaal, maar het is wel zo dat wat ervaring nodig is om dit te doen, en je kan tegen problemen lopen, met de Vodafone ROM blijven zou verder je niet in de weg zitten, alleen zoals je al ervaart is de tempo van updates langzamer en je zou geen gebruik kunnen maken van 4G bellen en/of WiFi Bellen.

btw hier een korte handleiding voor het gebruiken van ODIN.

https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/mobiele-internet-valt-weg-na-telefoon-gesprek-71816#post437288
https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/mobiele-internet-valt-weg-na-telefoon-gesprek-71816#post437290

Enige verschil is dat in de S8 je de home knopje niet hebt, de toetsen combinatie is dus net anders ( POWER + VOLUME DOWN + BIXBY)

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

33 Reacties

Reputatie 1
Samsung is altijd al heel erg traag geweest met updates, ik zou het gewoon afwachten aangezien het geen kwaad kan.
Reputatie 5
Badge
Het klopt wat je zegt, maar hij is al een aantal weken uit voor de S8 in Nederlanden voor de S7. Dus vind dat een beetje vreemd

Dig4tal schreef:

Samsung is altijd al heel erg traag geweest met updates, ik zou het gewoon afwachten aangezien het geen kwaad kan.

Reputatie 7
Badge +5
Heb je deze al hamdmatig geprobeerd te updaten, en de S8 zou er gewoon bij moeten zitten/ te updaten zijn.
Reputatie 5
Badge
Hey,

Ja heb het handmatig geprobeerd maar helaas hij blijft mij de oktober patch, er zijn geen updates beschikbaar.

Cypher schreef:

Heb je deze al hamdmatig geprobeerd te updaten, en de S8 zou er gewoon bij moeten zitten/ te updaten zijn.

Reputatie 5
Badge
Ik heb trouwens de internationale versie ( SM-G950F ) dus dan is het extra vreemd dat de update niet door komt.
Reputatie 1
Ja maar de s7 heeft niets te maken met de s8 kwa beveiligings updates. Bij samsung zullen ze wel prioriteiten stellen welk toestel prioriteit heeft.
Jouw toestel komt wel aan de beurt😋
Reputatie 5
Badge
We wachten af haha 😛

Dig4tal schreef:

Ja maar de s7 heeft niets te maken met de s8 kwa beveiligings updates. Bij samsung zullen ze wel prioriteiten stellen welk toestel prioriteit heeft.
Jouw toestel komt wel aan de beurt😋

Reputatie 1
Zoveel maakt het niet uit, ik root mijn telefoons altijd dus geen updates 😅 nooit problemen gehad
Reputatie 7
Badge +5
Hij zou hem al gehad moeten hebben, S7/S8/S9.

https://www.galaxyclub.nl/nieuws/samsung-galaxy-s8-update-van-oktober-nu-in-nederland/

Mijn S9 heeft hem iig, en patches worden natuurlijk niet voor niets uitgebracht.
Reputatie 5
Badge
Dit zag ik dua ook, heb Samsung gebeld zij vertelde mij dat het soms wat langer kan duren..

Cypher schreef:

Hij zou hem al gehad moeten hebben, S7/S8/S9.

https://www.galaxyclub.nl/nieuws/samsung-galaxy-s8-update-van-oktober-nu-in-nederland/

Mijn S9 heeft hem iig, en patches worden natuurlijk niet voor niets uitgebracht.

Reputatie 7
Badge +5
Normaal gesproken kan het via OTA maar heb je het al via Samsung Smart Switch geprobeerd?
Reputatie 5
Badge
Geprobeerd maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van staat geen knop bij om te updaten.

Cypher schreef:

Normaal gesproken kan het via OTA maar heb je het al via Samsung Smart Switch geprobeerd?

Reputatie 7
Badge +2
Wat voor branding heeft je telefoon?
Bel naar *#1234# en plaats een screenshot van
Reputatie 7
Badge +5
Voor de firmware werkt het zo, maar of dat ook voor de update/patch werkt?
Daarom heb ik maar even een stap voor stap handleiding gemaakt, werkt het niet voor de patch dan weten anderen iig hoe de firmware up te daten voor als in januari PIE uitgerold wordt.
En ik had toch even niets te doen, was ook maar een paar minuten werk.

En het kan idd ook een grijze import zijn en geen BeNeLux model.
Reputatie 7
Badge +2
Inderdaad Cypher, je tuto klopt helemaal.

Een security patch update werkt precies het zelfde als een firmware update. Vaak release Samsung en andere fabrikanten ook andere verbeteringen en bugfixes samen met die security patches.

De december patch voor de pixel 2 heeft de telefoon weer bruikbaar gemaakt. (Slechte ram management).
Reputatie 5
Badge
Rena Chan schreef:

Wat voor branding heeft je telefoon?
Bel naar *#1234# en plaats een screenshot van

Reputatie 5
Badge
Thankss! Tot heden nog niks binnen gekregen 🙂

Cypher schreef:

Voor de firmware werkt het zo, maar of dat ook voor de update/patch werkt?
Daarom heb ik maar even een stap voor stap handleiding gemaakt, werkt het niet voor de patch dan weten anderen iig hoe de firmware up te daten voor als in januari PIE uitgerold wordt.
En ik had toch even niets te doen, was ook maar een paar minuten werk.

En het kan idd ook een grijze import zijn en geen BeNeLux model.

Reputatie 7
Badge +4
Ik heb de patch wel

Reputatie 7
Badge +2
OVF dat lijkt Vodafone Italië te zijn, laatste update was wel met oktober beveiliging patch

Waar heb je je toestel gekocht?

Je hebt zeker ook geen optie van volte en Vowifi staan?

Edit: je kunt app gebruiken om de gegevens van je rom uit te lezen.

Bij tab csc zou je de actieve "branding" zien.

Bij mij zie je nu niks omdat ik geen Samsung telefoon heb dus.

Reputatie 5
Badge
Ik heb hem destijds bij Vodafone gekocht, dus dat verklaart het Italië gedeelte, wat vreemd zeg!

Rena Chan schreef:

OVF dat lijkt Vodafone Italië te zijn, laatste update was wel met oktober beveiliging patch

Reputatie 5
Badge
Heb de app even gedownload, dit krijg ik te zien 🙂 waar moet ik Volte of Vowifi zien?

Rena Chan schreef:

Reputatie 7
Badge +2
Ja, je actieve CSC is dus VDF, dus Vodafone, je toestel is geen "Benelux" model.

Volte (4g bellen) zou binnen de Netwerk instellingen zitten en VoWiFi (WiFi bellen) zou binnen de Telefoon app instellingen zitten. Maar in jou geval zou je telefoon die opties niet tonnen.

Enige manier om dit "recht" te zetten is doormiddel van flashen van een Nederlandse rom variant.
Reputatie 5
Badge
Hi, thanks voor je snelle reacties! Stel ik zal dit doen, hoe kan ik dit het beste aanpakken? En krijg ik dan in toekomst wel gewoon updates binnen? Of moet ik dit dan ook weer flashen?

En waar kan ik deze rom vinden?

Rena Chan schreef:

Ja, je actieve CSC is dus VDF, dus Vodafone, je toestel is geen "Benelux" model.

Volte (4g bellen) zou binnen de Netwerk instellingen zitten en VoWiFi (WiFi bellen) zou binnen de Telefoon app instellingen zitten. Maar in jou geval zou je telefoon die opties niet tonnen.

Enige manier om dit "recht" te zetten is doormiddel van flashen van een Nederlandse rom variant.

Reputatie 5
Badge
Maar even om dingen recht te trekken, ik krijg nog wel gewoon de updates als ik dit zo houdt? Of stopt dit?
Reputatie 7
Badge +2
...