beantwoord

S7 edge wilt niet opstarten, systeem update installeren - geen opdracht

• 25 juni 2018
  • 11 reacties
  • 3259 x bekeken

Zodra ik mijn telefoon aan zet begint hij met systeem update installeren, na een aantal seconden krijg ik de melding "geen opdracht'' waarna mijn telefoon in het android recovery menu komt.
Is er nog een mogelijkheid om mijn bestanden te redden? of mijn telefoon op een andere manier normaal op te starten?

Ik zou graag mijn foto's veiligstellen voor ik een factory reset doe..

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Rena Chan 25 juni 2018, 22:57

De methode om via Odin te flashen was om te kijken als @Bartnieuwkoop nog steeds toegang kan hebben tot zijn data, want telefoon naar Samsung sturen betekent dat ze alles gaan wissen.

Als je telefoon ook direct naar recovery boot en kun je niet verder, inderdaad even met een harde reset proberen.... Via recovery kies je de volgende opties:

wipe data/factory reset

reboot system now

Dit zou helpen als de /system partitie nog intact is, als deze beschadigd is geraakt, dan is het even contact met Samsung nemen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Probeer je telefoon in "safe mode" te starten kijken als hij die system upgrade overslaat.

Heb je geen back van je data op Google of Samsung?

http://www.tomsguide.com/faq/id-3050665/boot-safe-mode-samsung-galaxy.html
Hoi Rena, Nee safe mode lukt helaas ook niet.

Google & samsung backup heb ik, maar helaas niet van mijn afbeeldingen en die vind ik nou net het belangrijkste..
Reputatie 7
Badge +2
Ouch, ook een afbeeldingen op https://photos.google.com ?

Vanuit het Android recovery menu, welke opties heb je, iets van wipe cache (let op met wipe user data).
nee helaas ook daar niet

reboot system now
reboot to bootloader
apply update from adb
apply update from sd card
wipe data/factory reset
wipe cache partition
mount / system
view recovery logs
power off

Cache heb ik ook al gewiped, helaas tot geen succes.. neem aan dat er verder geen enkele manier is om mijn foto's nog te redden?
Reputatie 7
Badge +2
Ik kan niks meer bedenken helaas... Had je foto's niet in één SD kaart staan?

Pull via adb zou niet werken want de foto's zijn geencryptieeerd, en worden pas vrij gegeven als je toestel volledig opgestart is. :(

Opnieuw laden van een firmware via Odin zonder wipe kan risky zijn.
Ah daar was ik al bang voor, helaas!
Volgende keer toch wat vaker in de cloud zetten, toch bedankt!
Reputatie 7
Badge +2
Ik weet niet hoe goed je bent met IT, maar als het toch kapot is, misschien kun je proberen om via Odin je telefoon te herstellen. Laat het weten als je dat wilt proberen.
Ik heb exact hetzelfde probleem als Bart. Heb ook nauwelijks IT-kennis hoor. Betekent dit dat te telefoon echt kapot is? Of weet iemand wat te doen?
Reputatie 7
Badge +5
Een harde reset uitvoeren, ff Google gebruiken en je weet hoe het moet.
Reputatie 7
Badge +2
De methode om via Odin te flashen was om te kijken als @Bartnieuwkoop nog steeds toegang kan hebben tot zijn data, want telefoon naar Samsung sturen betekent dat ze alles gaan wissen.

Als je telefoon ook direct naar recovery boot en kun je niet verder, inderdaad even met een harde reset proberen.... Via recovery kies je de volgende opties:

wipe data/factory reset

reboot system now

Dit zou helpen als de /system partitie nog intact is, als deze beschadigd is geraakt, dan is het even contact met Samsung nemen.
Reputatie 6
Badge
Hoi Bartnieuwkoop

Lukt het je wat met alle hulp van je mede forum gebruikers?

Groet Arjan