beantwoord

Roaming lijkt niet te werken

• 29 november 2019
  • 6 reacties
  • 162 x bekeken

Een maand geleden was ik een week in België. Van het ene moment op het andere had ik geen internet via 4G. Diverse keren gebeld met klantendienst. Alle settings gecontroleerd en niets vreemds gezien. Uiteindelijk, na 4 dagen, iemand van technische dienst. Kon mij ook niet helpen. Heeft nieuwe simcard opgestuurd, die ik er thuis in Nederland pas in kon doen. 2 weken geleden op een zondag weer in België. Weer geen internet. Klantenservice van Tele2 gesloten. Dus enkele dagen daarna maar weer gebeld. Kreeg de mededeling dat men mij alleen kan helpen als ik in het buitenland ben.

Vervolgens gebeld met Nokia. Diverse dingen geprobeerd (alle instellingen gecontroleerd) en uiteindelijk sluiten zij met de mededeling: All this settings and services about the roaming and data transfer are coming from your operator.In this case we can recommended for you to get in touch with your sim card operator in order to be investigate this issue deeply.

Wie heeft er een oplossing zodat ik in Nederland kan controleren of mijn roaming straks in het buitenland wel werkt. Ik heb een Nokia 3.1 en een Tele2 abonnement.

icon

Beste antwoord door Cypher 29 november 2019, 12:24

Dat kan wel kloppen want je hebt sowieso geen 4G in België als je een abo van Tele2 hebt, je hebt dan hooguit een 3G verbinding of een H of E.

Staat je Smartphone wel zo ingesteld dat hij 4G/3G etc aankan?

En je kunt in het buitenland de Tele2 simtoolkit gebruiken,  dan zet je hem bv op handmatig.

In Nederland zet je hem dan weer op auto.

Bekijk origineel bericht

6 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Dat kan wel kloppen want je hebt sowieso geen 4G in België als je een abo van Tele2 hebt, je hebt dan hooguit een 3G verbinding of een H of E.

En je kunt in het buitenland de Tele2 simtoolkit gebruiken,  dan zet je hem bv op handmatig.

Dank voor je reactie. Die optie (3G ipv 4G) was inderdaad niet aangegeven door de helpdesk. Mijn telefoon staat standaard op 4G, maar dat is een voorkeursinstelling. Als 4G niet beschikbaar is, wordt het volgens mij automatisch 3G. Dat is mijn verklaring dat ik de eerste 2,5 dag van mijn verblijf probleemloos heb kunnen internetten. De ‘truc’ met de toolkit heb ik bij het eerste contact met de klantendienst uitgevoerd en bij elk volgend contact moeten controleren.

Ik heb zelf het idee dat er iets aan de hand was/is met mijn roaming en ben op zoek naar een manier om dat in Nederland te verhelpen. 

Reputatie 7
Badge +5

Lees de onderstaande link eens door.

https://www.helpforsmartphone.com/public/nl/nokia/3-1/android-8-0/guides/4/Roaming-instellen-Nokia-3-1

En je zegt dat volgens jou hij goed staat (4G/3G etc) controleer dat eens.

Succes ermee.

Nogmaals bedankt voor de hulp. Ik had op verzoek van de klantendienst alle beschikbare providers handmatig geprobeerd. Helaas ook geen verbetering. Het enige dat ik nog niet heb geprobeerd is om de telefoon op 3G te zetten. Maar zoals gezegd, met de stand op 4G heeft hij het 2,5 dag gewoon gedaan.

Reputatie 7
Badge +4

Tele2 heeft in Belgie geen 4G roaming, waarom je toestel niet zelf dan een 3G netwerk zoekt is raar, maar fijn dat de workaround werkt.

Beste Eric, ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ondanks alles had ik de laatste keren dat ik België was geen internet. Alleen de eerste 2,5 dag deed alles het en dat terwijl de telefoon op 4G stond. Omdat in België geen 4G beschikbaar is en ik toch internet had, ging een ga ik er nog steeds van uit dat die instelling (4G) er niet de oorzaak van was dat ik geen internetverbinding had. Ik heb zelf het idee dat er iets mijn roaming is gebeurd na 2,5 dag.

Reageer