Roaming in buitenland werkt niet

• 1 oktober 2016
  • 8 reacties
  • 532 x bekeken

Enkele dagen geleden was ik in België (Antwerpen), en mijn telefoon wist geen verbinding te maken met het netwerk. Mijn telefoon gaf aan geen bereik te hebben, terwijl andere mensen op dat moment en op die plek wel bereik hadden.

Wat betreft mijn instellingen:
* Roaming stond aan (en mobiele data dus ook).
* "internet.tele2.nl" stond geselecteerd als APN.
* Netwerkmodus stond op "LTE/WCDMA/GSM (auto connect)"
* Automatisch verbinden of zoeken naar netwerken leverde totaal niets op.
* In de Tele2 Menu-app stond Automatische selectie geselecteerd.

Handmatig de instelling naar buitenland wijzigen en vervolgens mijn telefoon opnieuw opstarten lostte het probleem ook niet op.

Ik vind het erg vreemd dat ik in het buitenland geen berichten kan versturen en niet kan bellen. Wat zou het probleem kunnen zijn?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Zaten er onder die andere mensen ook mensen met een Tele2 abonnement?
Zaten er onder die andere mensen ook mensen met een Tele2 abonnement?

Nee, ik was de enige met een Tele2 abonnement.
Reputatie 7
Badge +1
Weet niet welk besturingsysteem je hebt, maar stond naast roaming op aan je EU internet op uit?
Verder kan het zijn dat in het gebied waar je verbleef de roamingprovider waar Tele2 een overeenkomst mee heeft geen netwerkdekking heeft.
Reputatie 5
Badge +3
Bedankt voor het meedenken pipodeclown.

Hm, ik vraag me ook af waar het aan kan liggen. Je hebt namelijk alle instellingen al geprobeerd. Heb je wel al eerder verbinding in het buitenland gehad? De volgende keer zou je kunnen uiitproberen om je simkaart in een ander toestel te doen om te kijken of het daarmee wel lukt.

Groet, Trinh
Weet niet welk besturingsysteem je hebt, maar stond naast roaming op aan je EU internet op uit?
Verder kan het zijn dat in het gebied waar je verbleef de roamingprovider waar Tele2 een overeenkomst mee heeft geen netwerkdekking heeft.

Wat bedoel je met "EU internet uit"?
Ik had geen bereik toen ik door het centrum van Antwerpen liep, en ook niet toen ik met de auto reed van Nederland naar Antwerpen. Tenzij Tele2 überhaupt geen dekking heeft in België lijkt het me sterk dat het aan de dekking ligt.

Bedankt voor het meedenken pipodeclown.

Hm, ik vraag me ook af waar het aan kan liggen. Je hebt namelijk alle instellingen al geprobeerd. Heb je wel al eerder verbinding in het buitenland gehad? De volgende keer zou je kunnen uiitproberen om je simkaart in een ander toestel te doen om te kijken of het daarmee wel lukt.

Groet, Trinh

Ik heb nog niet eerder verbinding in het buitenland gehad. Ik had ook geen bereik toen ik op vakantie in Italië was, maar toen had ik niet allerlei instellingen geprobeerd omdat ik toen geen bereik nodig had.
De volgende keer zal ik je tip om te kijken of het met een ander toestel wel werkt proberen.
Reputatie 7
Badge +1
De optie EU internet is/was een optie die altijd uit moet staan, want anders werkt internet in het buitenland niet. Maar ik denk bij nader inzien dat je dan wel netwerk zou moeten hebben om te kunnen bellen.
In Antwerpen had ik inderdaad ook gewoon verbinding, dus zou moeten werken. Je zegt dat zoeken naar netwerken niet opleverde en dat is erg vreemd. Welk toestel heb je precies en komt deze ook bij Tele2 vandaan? Testen met een ander toestel is zeker aan te raden, het liefst ook een ander type/model toestel. Je kunt dan ook de sim van het andere toestel in jouw telefoon testen.
De optie EU internet is/was een optie die altijd uit moet staan, want anders werkt internet in het buitenland niet. Maar ik denk bij nader inzien dat je dan wel netwerk zou moeten hebben om te kunnen bellen.
In Antwerpen had ik inderdaad ook gewoon verbinding, dus zou moeten werken. Je zegt dat zoeken naar netwerken niet opleverde en dat is erg vreemd. Welk toestel heb je precies en komt deze ook bij Tele2 vandaan? Testen met een ander toestel is zeker aan te raden, het liefst ook een ander type/model toestel. Je kunt dan ook de sim van het andere toestel in jouw telefoon testen.

Ik heb een Samsung Galaxy S5 plus, en deze heb ik gewoon via Tele2. Ik zal de volgende keer kijken of het met andere telefoons werkt.
Reputatie 5
Badge +3
Dat zou ik ook even uitproberen. Nu je natuurlijk terug bent is het moeilijk om vast te stellen. Ik adviseer je dan ook om de volgende keer een ander toestel te gebruiken.

Mocht je nog andere vragen hebben maak dan een nieuw topic aan.
Ik ga dit topic sluiten.
Groet, Trinh