Reparatieservice

• 21 april 2015
  • 6 reacties
  • 227 x bekeken

Beste,

Vorige week heb ik mijn toestel (samsung s6 edge) ter reparatie opgestuurd naar het reparatiecentrum in Tiel. De reden hiervoor was omdat ik met mijn domme kop een te grote, oude simkaart erin probeerde te schuiven, gevolg: simkaart muurvast.

Anyway, zo ver ik weet is dat voordat er ook maar iets wordt gedaan aan de telefoon wbt reparatiewerkzaamheden, ik eerst een prijsopgave krijg. Right?

Nou die heb ik dus gehad. €380,-. Reden: defecte simkaart-reader en zwarte achterkant vervangen en nog niets wat ik niet helemaal begreep.

Nu vraag ik me af. Hoe kunnen jullie weten, zonder ook maar iets aan die telefoon gedaan te hebben, want dat moet in overleg met mij, dat de simkaart-reader defect is? En daarbij, vóórdat ik mijn telefoon opstuurde was mijn zwarte glasplaat aan de achterkant gewoon nog heel. Dus die ga ik zeker niet betalen.

Het enige dat ik wil is dat mijn simkaart eruit gehaald wordt. Dat lijkt me voor een reparatiecentrum toch wel het makkelijkste.

Het liefst bespreek ik dit via de telefoon of mail, maar jullie centrum is met geen mogelijkheid te bereiken. Ook mijn mail wordt genegeerd.

Mvg,

Mark

Reparatienummer: RTL2001000022104
Referentie: 15742766

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Enfin, ik heb een reactie gehad van de reparatieservice.

De technicus heeft geconstateerd dat doordat de simkaart er fors in is gedrukt, het moederbord, de sensor en het simgedeelte is beschadigd en moet worden vervangen. Kosten €380,-

Maar nu even serieus, dat heeft de 'technicus' dus even bepaald door met zijn timmermansoog door de minuscule opening te gluren, al dan niet met een vergrootglas. Hij stelt dus even vast, door er alleen maar naar te kijken, dat deze 3 componenten niet meer bruikbaar zijn.

Een heel sterk verhaal denkt u niet? Het enige dat ik wil is dat die simkaart eruit gehaald wordt. How hard can it be?

Tele2, bel alsjeblieft even naar jullie reparatiecentrum, want dit echt het meest idiote wat ik in tijden heb meegemaakt.

Gr.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Mvogel1989,
Jeetje zeg, wat een vervelend verhaal. En wat zuur dat je zo snel al schade hebt aan deze mooie telefoon. Dat is echt extreem balen.
Je zegt dat je contact hebt gehad met de Reparatie-service en dat zij je een hebben verteld dat de kosten voor repareren €380 is. Dat is zeker een hoop geld.
De Reparatie-service opent de telefoon, neemt de schade op, en geeft dan een prijs door aan de klant.
Als zij zeggen dus dat er schade is aan het moederbord, de sensor en het simkaart-slot, dan kan dat aardige reparatie zijn.
Ik vind het echt vervelend voor je dat dit is gebeurd.
Zeker als je een nieuwe telefoon hebt.
Heb je inmiddels al actie ondernomen om dit te gaan doen?
Ik wil je graag van meer info voorzien.
Groet,
Ben
Reputatie 7
Badge +5
Laten we even duidelijk zijn.
De kap is er alleen afgehaald om eventueel de sim te verwijderen, niets meer niets minder.
Met die te dikke én te grote sim kun jij wel degelijk de componenten naar de haaien hebben geholpen.
Het gezegde luidt dan ook niet voor niets:...met geweld n**k je een ezel....
Het uitlezen van de telefoon (de hardware) gebeurd middels usb door een computer, daar komt geen timmermansoog aan te pas.
Maar nu even serieus, dat heeft de 'technicus' dus even bepaald door met zijn timmermansoog door de minuscule opening te gluren, al dan niet met een vergrootglas. Hij stelt dus even vast, door er alleen maar naar te kijken, dat deze 3 componenten niet meer bruikbaar zijn.

Een heel sterk verhaal denkt u niet? Het enige dat ik wil is dat die simkaart eruit gehaald wordt. How hard can it be?
Hoi Ben,

Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels contact gehad en volgens mij wordt de simkaart er nu uitgehaald en wordt de telefoon teruggestuurd. Dat heeft iemand van jullie klantenservice voor mij kunnen regelen. Heb hier overigens nog geen bevestiging van dus ik houd je op de hoogte.

Het was me niet bekend dat de telefoon opengemaakt zou worden omdat mij is verteld dat ik toestemming moest geven voordat er aan de telefoon gesleuteld zou worden. Uiteraard heb ik er geen probleem mee als dit ten goede van het onderzoek is.

Hoe dan ook, ik heb foto's gekregen van de opengemaakte telefoon waarbij de simkaart er nog in zit. Die is er ook nog niet uit geweest is me verteld. Blijf het dus een sterk verhaal vinden dat ze op die manier constateren dat de gehele inhoud maar vervangen moet worden. Een simpel testje zou niet misplaatst zijn toch?

Ik houd je op de hoogte.

Groeten,

Mark
Reputatie 7
Badge +5
Welk antwoord wil je nu ?
Dat "testje"is gedaan middels usb, juist om te voorkomen dat klanten de reparateur de schuld gaan geven dat hun de sim er met geweld uit zouden hebben gerukt en daardoor de componenten van het toestel zijn beschadigd.

Het was me niet bekend dat de telefoon opengemaakt zou worden omdat mij is verteld dat ik toestemming moest geven voordat er aan de telefoon gesleuteld zou worden.
Een simpel testje zou niet misplaatst zijn toch?
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Mark,
Bedankt voor je reactie.
In mijn bericht eerder gaf ik de standaard-procedure weer van de Reparatie-service. Zo handelen zij normaal gesproken.
Gelukkig heb je weer contact gehad en krijg je het toestel terug.
Ik begrijp je gevoel dat je het een sterk verhaal vindt.
Ik hoor graag meer van je, en wil je helpen waar het kan.
Hou me op de hoogte inderdaad, ik ben zeer benieuwd.

Vriendelijke groet,
Ben