Reparatie via Dynafix

• 14 oktober 2016
  • 3 reacties
  • 200 x bekeken

Goedendag,

vorige week donderdag op 6 oktober, is mijn telefoon gevallen en hierdoor was deze defect. Ik heb hierna contact gehad met Tele2 en deze hebben voor mij een mailtje samengesteld en opgestuurd met daarin de verdere procedure voor de reparatie van mijn telefoon.
Tele2 verwees mij naar het bedrijf DynaFix, deze zouden volgens de medewerkers die ik heb van jullie heb gesproken de reparaties van Tele2 uitvoeren.
Op 11 oktober heb ik mijn telefoon opgestuurd en op 13 oktober kreeg ik netjes van DynaFix een prijsopgave. Het voorstel was als volgt.

"Je hebt je toestel met ter reparatie aangeboden. Helaas kunnen wij het toestel niet repareren vanwege een tijdelijk tekort op het benodigde onderdeel. Daarom bieden wij je een nieuw toestel aan tegen een gereduceerde prijs."

Het aanbod dat ik heb geaccepteerd was een nieuwe Samsung Galaxy S7 Edge voor het bedrag van 426.53. Wanneer ik akkoord wou gaan met dit aanbod en geaccepteerde stappen diende voort te zetten moest ik eerst dit bedrag overmaken.

Ik heb dit netjes gedaan en alle gegevens ingevuld en kreeg ook netjes een mail binnen dat ik zo snel mogelijk mijn nieuwe telefoon binnen zou krijgen.

Echter, 30 minuten later kreeg ik een email dat de betaling toch niet goed was gegaan en of ik het geld nogmaals wou overmaken. Ik vond dit vreemd en ben toen gaan googlen naar DynaFix en ervaringen van andere consumenten. Tele2 is er vast van op de hoogte dat het internet vol staat met horrorverhalen over de service van Dynafix.

Nu is mijn vraag, welke garantie heb ik dat dit goed gaat komen? 400 euro voor een telefoon van 2 maanden oud die stuk is gegaan is een hap geld, en dit is een bedrag dat ik simpelweg niet zomaar twee keer ga overmaken.

Ik zou nu dus graag van Tele2 willen horen, aangezien ik klant ben bij jullie, hoe jullie hierin staan en wat er momenteel gaat gebeuren.

Ik hoor graag van u,

Lars Punt

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je bent klant bij Tele2 dus als er fabrieksgarantie op je toestel van toepassing is zullen zij dat in orde moeten maken,
Valschade valt daar niet onder en dan is eigenlijk de zaak voor Tele2 klaar. Echter gaat Dynafix een stap verder dan wettelijk noodzakelijk en biedt je een alternatief aan. Soms is dat een reparatie "op eigen kosten' maar als het toestel dusdanig kapot is dat dit niet kan een ander toestel. 426 euro voor een S7 Edge is een heel net bedrag trouwens..Hij kost normaal rond de 700 euro.

Neemt niet weg dat als je dat aanbod van Dynafix accepteerd de afwikkeling wel goed moet gebeuren. Geld dat kwijtraakt kan natuurlijk niet. Heb je met Ideal betaald of handmatig overgeboekt?
Is het echt afgeschreven van je bankrekening naar Dynafix?
Bedankt voor je bericht. Ja 426 euro is voor een Samsung S7 Edge inderdaad een redelijk bedrag, maar dat ter zijde.
Ik heb het bedrag inderdaad met Ideal overgemaakt en heb dus ook bevestiging gehad van Dynafix dat dit in goede orde was ontvangen. De bel begon bij mij echter te rinkelen toen ik een half uur later het bericht kreeg dat het toch niet goed was gegaan. Via internet bankieren kan naar mijn mening niet ineens iets misgaan.
Ik vroeg me inderdaad vooral af wat Tele2 voor mij kan betekenen, dat het geen garantie is begrijp ik en ik ben dan ook bereid daar een dergelijk bedrag voor te betalen.
Mijn vraag was eerder hoe Tele2 hierin staat omdat ik momenteel nog het idee heb dat dit niet helemaal gaat zoals het hoort te gaan.
Reputatie 7
Badge +4
Ik zou gewoon Dynafix even bellen, http://web.dynafix.com/nl/dynafix/contact