beantwoord

Reparatie IPhone

• 25 juli 2017
  • 4 reacties
  • 188 x bekeken

Op 11 juni 2017 heb ik mijn iPhone 6s 64gb ter reparatie aangeboden in de Tele2 winkel in Breda met een gebarsten scherm. Het betreft de reparatie van bonnummer NLS4811-231. Bij het inleveren werd ik er op gewezen dat ik zoek mijn iPhone moest uitschakelen (waarvan ik weet dat dit standaard protocol is) maar diende ik tevens al mijn beveiligingscodes te verwijderen zo werd mij verteld. Ondanks dat ik me hier toch niet helemaal lekker bij voelde heb ik dit toch maar gedaan aangezien de telefoon nu eenmaal gerepareerd diende te worden.

Afgelopen vrijdag heb ik, ondanks dat ik geen bericht heb ontvangen dat mijn iPhone weer klaar lag, mijn telefoon opgehaald in de Tele2 winkel. Toen ik thuis mijn iPhone weer probeerde op te starten en mijn icloud reservekopie terug wilde zetten kreeg ik verschillende foutmeldingen. Deze meldingen hadden tot mijn schrik allemaal te maken met e-mail adressen en accountants welke op mijn telefoon aangemeld zijn geweest welke bij mij niet bekend zijn. Het zijn daarnaast ook geen e-mail adressen waarbij ik zou kunnen denken dat deze worden gehanteerd door het reparatiecenter van Dynafix (zie bijlagen). Zoals u wel zult begrijpen ben ik er niet van gediend dat andere mensen gebruik gemaakt hebben van mijn telefoon. Buiten het feit dat de medewerkers van Tele2 dan wel Dynafix, geen recht hebben om gebruik te maken van mijn telefoon, vind ik tevens dat mijn privacy geschonden is vanwege het feit dat ik mijn telefoon niet vooraf leeg hoefde te halen.

Ik vind het een zeer opmerkelijke zaak dat er binnen Tele2 op deze manier totaal geen zorg wordt gedragen voor de privacy van haar klanten en graag zou ik van u vernemen wat de reden is geweest dat 2 willekeurige mensen ingelogd hebben op mijn iPhone nadat ik deze aangeboden had ter reparatie, wie deze personen zijn (indien de e-mailadressen bij u in uw personeelsbestand bekend zijn) en waar zij werkzaam zijn. Ik blijf nu tevens de meldingen krijgen dat ik de wachtwoorden in dien te vullen van beide e-mail adressen waar ik ook graag een oplossing voor wil ontvangen.
icon

Beste antwoord door Mark van Tele2 26 juli 2017, 09:39

Hoi Nermina,

Wat een vreemd verhaal zeg! Zodra jij je toestel afgeeft bij onze Tele2 winkel, wordt deze niet ter plekke nagekeken maar deze wordt opgestuurd naar Dynafix. Aldaar bekijken ze je toestel en voeren ze eventuele reparaties uit. Ik kan me voorstellen dat je wel raar op staat te kijken van de mailadressen die nu in je telefoon staan. Ik adviseer je, mocht je meer willen weten wat er gebeurd is, om contact op te nemen met Dynafix. De contactinformatie kun je vinden op deze pagina. Helaas kan ik niet voor je inzien wat er is gebeurd en hoe het komt dat er verschillende emailadressen in je telefoon staan.

Mark
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
1) Was er naast deze twee adressen nog steeds je eigen informatie ook aanwezig? Anders is er misschien een vervangende telefoon teruggestuurd?
2) Om een reparatie te doen zal de telefoon toch aanmoeten en moet er iemand inloggen om te kijken of de reparatie is gelukt en alles weer goed werkt.
3) Maar de meest logische actie die je had kunnen doen is een whipe op je telefoon na het weghalen van de beveilingscode. Via Icloud had je later alles weer kunnen terugzetten.
1) Was er naast deze twee adressen nog steeds je eigen informatie ook aanwezig? Anders is er misschien een vervangende telefoon teruggestuurd?
2) Om een reparatie te doen zal de telefoon toch aanmoeten en moet er iemand inloggen om te kijken of de reparatie is gelukt en alles weer goed werkt.
3) Maar de meest logische actie die je had kunnen doen is een whipe op je telefoon na het weghalen van de beveilingscode. Via Icloud had je later alles weer kunnen terugzetten.

Er is geen vervangende telefoon gestuurd aangezien het IMEI nummer hetzelfde is. Daarnaast klopt het inderdaad dat iemand de reparatie dient uit te voeren, wat echter niet logisch is, is dat hiervoor ingelogd wordt met privé e-mailadressen. Daarnaast lijkt het me niet noodzakelijk om aan te melden met een Apple ID en klopt het helemaal met wat je zegt wanneer je je bedenkt dat deze personen dan tot twee keer toe vergeten zijn hun data te wissen.

Ik heb het probleem voorgelegd bij mensen welke tevens in een telefoon winkel werken welke mij ook aangeven dat dit niet hoort en zij dit nog nooit hebben gezien. Daarmee klopt het met je tweede punt dat iemand toch het toestel moet repareren.

Laat daarnaast ook voorop staan dat ik vertrouwen dien te kunnen hebben in een juiste en correcte afhandeling van mijn reparatie en dat privacywetgeving in acht wordt genomen. Wanneer het toestel in een bublewrapping wordt geplaatst welke vervolgens wordt dicht gemaakt, mag ik er van uit gaan dat mijn mobiel enkel en alleen geopend gaat worden door het reparatiecentrum en door niemand anders meer.

Dit alles komt op mij niet zomaar over als een eenvoudige inlog zoals je in punt twee aankaart.
Badge
Hoi Nermina,

Wat een vreemd verhaal zeg! Zodra jij je toestel afgeeft bij onze Tele2 winkel, wordt deze niet ter plekke nagekeken maar deze wordt opgestuurd naar Dynafix. Aldaar bekijken ze je toestel en voeren ze eventuele reparaties uit. Ik kan me voorstellen dat je wel raar op staat te kijken van de mailadressen die nu in je telefoon staan. Ik adviseer je, mocht je meer willen weten wat er gebeurd is, om contact op te nemen met Dynafix. De contactinformatie kun je vinden op deze pagina. Helaas kan ik niet voor je inzien wat er is gebeurd en hoe het komt dat er verschillende emailadressen in je telefoon staan.

Mark
Badge
Hoi Nermina,

Hebben bovenstaande tips je geholpen? Ik heb helaas niets meer van je gehoord, daarom sluit ik je topic. Mocht je nog vragen hebben dan mag je hier een nieuw topic voor openen.

Mark