beantwoord

Reparatie

• 20 april 2015
  • 9 reacties
  • 209 x bekeken

Ik moet mijn Iphone 4s gekocht bij jullie op 7-9-2013 vandaag voor de 5e keer retour sturen, wederom wifi defect 4x:

-1- Reparatieformulier (15740033) defect aan opname microfoon d.d. 24-11-2014

Ontvangen door Proasist 10-12-2014

Retour gestuurd door Proasist 22-12-2014

-2- Reparatieformulier (15740624) defect wifi grayed out probleem d.d. 24-12-2014

Ontvangen door Proasist 30-12-2014

Retour gestuurd door Proasist 7-1-2015

-3- Reparatieformulier (15740950) defect wifi grayed out probleem d.d.12-1-2015

Ontvangen door Proasist 20-1-2015

Retour gestuurd door Proasist 26-1-2015

-4- Reparatieformulier (15742220) defect wifi grayed out probleem d.d. 16-3-2015

Ontvangen door Proasist 25-3-2015

Retour gestuurd door Proasist 7-4-2015

-5- Reparatieformulier (15742839) defect wifi grayed out probleem d.d. 17-4-2015

Het toestel is al 39 dagen bij proasist geweest, als je dan nog 2 dagen verzenden meetelt dan heb ik het toestel al 47 dagen niet kunnen gebruiken.

Ik heb reeds contact gehad met de klantenservice en reparatieservice maar deze beiden mij geen andere oplossing dan het retour sturen. Ik wordt er aardig simpel van en heb geen vertrouwen in de kwaliteiten van de "reparatie" service (dan zouden jullie ook niet meer moeten hebben!!) Proasist heeft mij de eerste abusievelijk de rekening van ca €300,- gestuurd als ze dat elke keer in rekening hebben gebracht bij jullie hadden jullie mij beter na de 2e reparatie melding/zendig een nieuwe Iphone 5S / 6 kunnen sturen dat was goedkoper geweest.

Graag de optie onderzoeken om mij een alternatief Apple toestel aan te bieden (niet een 4S) evt met een geringe bij betaling of zelfs een fikse korting op een toestel bij verlening van het abonnement van mijn vrouw. Ik denk dat beter voor alle partijen.

Ik stuur het toestel wederom op zodat jullie kunnen zien dat het defect is maar ik wil dat er contact is na de diagnose.
icon

Beste antwoord door Leonie van Tele2 23 april 2015, 12:03

Hoi jasonvankuijk,

Vervelend dat de communicatie te wensen over liet. Het klopt inderdaad dat pro assist de logistieke partner is in dit verhaal. Alle merken toestellen worden via hun doorgestuurd naar het reparatiecentrum van de fabrikant. Het zou inderdaad fijn zijn als we dit van te voren hadden kunnen voorzien maar alsnog proberen we de toestellen eerst te repareren. Heb je ondertussen al je nieuwe toestel ontvangen? Wellicht is het een idee om je smartphone te verzekeren, zo weet je zeker dat je reparaties vergoed worden en dat je een vervangend toestel ontvangt, mocht er weer iets gebeuren. Mocht je nog vraqen hebben, laat het dan weten.

Groetjes, Leonie
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Hoi jasonvankuijk,

Jeetje wat ontzettend vervelend dat dit zo is gelopen! Als ik het goed begrijp heb je de eerste keer moeten betalen voor de reparatie en is je telefoon vervolgens onder garantie gerepareerd? Wanneer heb je hier contact over gehad met de klantenservice en wat is er toen precies besproken? Je geeft aan dat je op 7 september 2013 je abonnement bent aangegaan. Dit zou betekenen dat je vanaf 7 mei al kunt verlengen met een nieuw toestel, heb je daar al eens naar gekeken?

Ik hoor het graag.

Groetjes, Leonie
Hoi jasonvankuijk,

Jeetje wat ontzettend vervelend dat dit zo is gelopen! Als ik het goed begrijp heb je de eerste keer moeten betalen voor de reparatie en is je telefoon vervolgens onder garantie gerepareerd? Wanneer heb je hier contact over gehad met de klantenservice en wat is er toen precies besproken? Je geeft aan dat je op 7 september 2013 je abonnement bent aangegaan. Dit zou betekenen dat je vanaf 7 mei al kunt verlengen met een nieuw toestel, heb je daar al eens naar gekeken?

Ik hoor het graag.

Groetjes, Leonie

Dat klopt maar dan heb ik nog ca €350,- betaald voor een kapot toestel. Ik vindt het raar dat iedereen het normaal vindt dat een toestel naar 1,5 jaar kapot gaat. En daarbij snap ik niet dat Tele2 akkoord gaat met de slechte reparatie service van proasist.

Ik voel mij slechtt geholpen door Tele2 ik heb alle opties zelf aan moeten dragen (zoals het boven genoemde verlengen wat inmiddels wel al gedaan is maar zonder korting op het toestel). De Iphone is al 5x retour gegaan!
Reputatie 7
Badge +5
Doe is gek, een iPhone....wie heeft hem naar proassist gestuurd ?
Garantie via tele2 ik moest de iphone via proasist sturen
Gevaletje "penny wise pound foulish" als tele2 nou bij de derde reparatie melding met een goed aanbod was gekomen dan was ik bloj geweest en hadden ze zichzelf een hoop kosten kunnen besparen( reparite kosten, klachtenafwikkeling etc)
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Jasonvankuijk,

Ik snap dat je er van baalt dat je telefoon telkens terug gestuurd moest worden. In je eerste bericht geef je aan dat je hier toen wel contact over hebt gehad met zowel de klantenservice als proassist zelf. Ik ben erg benieuwd wat er toen besproken is en wat de verklaring van proassist was waarom het toestel telkens opnieuw kapot ging. Je geeft aan dat je ondertussen verlengd hebt, dat is mooi. Dan kun je in ieder geval binnenkort gebruik maken van je nieuwe toestel.

Groetjes, Leonie
Hoi Jasonvankuijk,

Ik snap dat je er van baalt dat je telefoon telkens terug gestuurd moest worden. In je eerste bericht geef je aan dat je hier toen wel contact over hebt gehad met zowel de klantenservice als proassist zelf. Ik ben erg benieuwd wat er toen besproken is en wat de verklaring van proassist was waarom het toestel telkens opnieuw kapot ging. Je geeft aan dat je ondertussen verlengd hebt, dat is mooi. Dan kun je in ieder geval binnenkort gebruik maken van je nieuwe toestel.

Groetjes, Leonie

Ik krijg van Proasist geen informatie , ze doen alleen de logistieke afhandeling voor Tele2.
Van Tele2 wodt ik ook niet wijzer. Ik hoop niet dat jullie al 4x reparatie kosten hebben betaald want dan hadden jullie mij beter een nieuwer model iphone kunnen sturen en dan was ik ik al bij de derde melding van het probleem af.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi jasonvankuijk,

Vervelend dat de communicatie te wensen over liet. Het klopt inderdaad dat pro assist de logistieke partner is in dit verhaal. Alle merken toestellen worden via hun doorgestuurd naar het reparatiecentrum van de fabrikant. Het zou inderdaad fijn zijn als we dit van te voren hadden kunnen voorzien maar alsnog proberen we de toestellen eerst te repareren. Heb je ondertussen al je nieuwe toestel ontvangen? Wellicht is het een idee om je smartphone te verzekeren, zo weet je zeker dat je reparaties vergoed worden en dat je een vervangend toestel ontvangt, mocht er weer iets gebeuren. Mocht je nog vraqen hebben, laat het dan weten.

Groetjes, Leonie
Beste Leonie/tele2

Watt ik vervelend vindt is dat ik tekens mijn toestel ca 2 weken kwijt ben. En dat ik elke keer van het kastje naar de muur wordt gestuurdt als ik daarover bel niemand schijnt verantwoording te mogen nemen.

Wat ik geld verspilling vindt is als TELE2 elke keer 302,06 euro betaald voor de reparatie/vervanging (zie bijlage ). Dan hadden ze bij de 3e reparatie beter een Iphone 6 64gb kunnen sturen dan had Tele2 zich zelf minimaal 100 euro bespaart ( ca 700 euro als je deze reparatie mee telt) En dan had ik mijn abonnement niet hoeven verlengen met een nieuw toestel.

De opmerking over verzekeren vindt ik ook raar. Ik mag verwachten dat een toestel het probleemloos doet minimaal 2 jaar. Bij "reparatie"wordt elke keer naar blijkt het toestel vervangen dus dat zou ook geen reden zijn voor een verzekering
PS een toestel vervangen bij Apple zelf kost 211,- ik zou toch ernstig gaan praten met jullie reparatie service want die kosten jullie aardig wat geld