vraag

Redeem betaalt niet

• 7 januari 2020
  • 24 reacties
  • 769 x bekeken

Beste,

De door jullie fanatiek op jullie site aangeprezen inruilmogelijkheid via Redeem geeft niet thuis. Ik heb 19 december bevestiging gehad dat mijn telefoon goed ontvangen was en ik binnen 4 dagen het geld op mijn rekening gestort zou krijgen. Tot op heden niks ontvangen en geen antwoord op mails. Ik zou dit graag opgelost zien.

24 reacties

Allen,

gisteravond aangifte gedaan bij de Politie; die kan er echter niet veel mee.

als je wat wilt, zul je een civiele procedure moeten starten, begreep ik, dus via een advocaat reageren naar het bedrijf.

Ik heb ook begrepen dat de telefoons naar Limburg worden gestuurd en dat zij het allemaal doorsturen naar Engeland. Zij zijn alleen postbus (zeggen ze).

vele toezeggingen gehad, niets van terecht gekomen. Lijkt op ordinaire oplichting.

en inderdaad, TELE2 moet zich hiervoor diep schamen, want ze prijzen deze firma wel aan, maar doen nu helemaal niets voor hun klanten

ook wij hebben een app gehad van +31 97014201017, maar dat nummer is niet te bereiken….

Reputatie 7
Badge +4

+31 97014201017  is inderdaad een nummer reeks van M2M communicatie, dat wordt gebruikt voor geautomatiseerde systemen. Daar kun je niet terug naar bellen.

Oplichting is het niet, ze komen alleen niet hun belofte na qua tijdslijnen. De gevallen die zich hier op het forum hebben gemeld de afgelopen tijd hebben uiteindelijk wel hun geld gehad, maar de communicatie is inderdaad verre van optimaal.

Het niet nakomen van de claims die Tele2 maakt omtrent Redeem schuurt toch wel tegen oplichting aan. Ik dacht vertrouwd mijn telefoon in te kunnen leveren (bij een bekende provider). Vervolgens dit gezeur. Gaat toch om een krappe 200,-. Het is dat ik het geld niet per se nu nodig heb, maar als dat wel zo zou zijn was het nog vervelender. 

Reputatie 4
Badge

Hi @Tom017,

Allereerst welkom op de community! Jammer dat je om deze reden hier terecht bent gekomen, maar ik ga je hierbij verder helpen.

Het idee van Redeem is goed, zo gaan we de verspilling van bruikbare telefoononderdelen tegen. Bedankt dat je jouw toestel hebt opgestuurd!

Je kan er op rekenen dat het bedrag wordt gestort op jouw rekening. Vaak blijkt dat dit langer duurt dan de 4 dagen die Redeem communiceert. Ik ga mijn best doen om te achterhalen wanneer jij het geld kan verwachten. Je kan mij met deze link een privébericht sturen. Ik heb de volgende gegevens van jou nodig:

• Naam 
  • Adres 
  • Postcode + Woonplaats 
  • Klantnummer 
  • Laatste 4 cijfers van het bij ons bekende IBAN nummer 
  • Op welke datum heb je het toestel opgestuurd? 
  • Op welke datum heb je van Redeem bericht gehad dat het toestel is ontvangen?
  • Op welke datum heb je van Redeem bericht gehad dat het bedrag wordt overgemaakt?
  • Heb je zelf contact opgenomen met Redeem? Welke datum? 

Groetjes, 

Rox

Reputatie 4
Badge

+31 97014201017  is inderdaad een nummer reeks van M2M communicatie, dat wordt gebruikt voor geautomatiseerde systemen. Daar kun je niet terug naar bellen.

Oplichting is het niet, ze komen alleen niet hun belofte na qua tijdslijnen. De gevallen die zich hier op het forum hebben gemeld de afgelopen tijd hebben uiteindelijk wel hun geld gehad, maar de communicatie is inderdaad verre van optimaal.

Wij zijn ook op zijn zachtst gezegd niet blij met de communicatie vanuit Redeem en gaan ons best doen om hier verandering in te brengen. Dit moet en kan beter! Het is zo'n goed concept, alleen onwijs jammer dat klanten het gevoel krijgen dat ze opgelicht worden. Dit wordt zeker vervolgd!

Reputatie 4
Badge

Allen,

gisteravond aangifte gedaan bij de Politie; die kan er echter niet veel mee.

als je wat wilt, zul je een civiele procedure moeten starten, begreep ik, dus via een advocaat reageren naar het bedrijf.

Ik heb ook begrepen dat de telefoons naar Limburg worden gestuurd en dat zij het allemaal doorsturen naar Engeland. Zij zijn alleen postbus (zeggen ze).

vele toezeggingen gehad, niets van terecht gekomen. Lijkt op ordinaire oplichting.

en inderdaad, TELE2 moet zich hiervoor diep schamen, want ze prijzen deze firma wel aan, maar doen nu helemaal niets voor hun klanten

ook wij hebben een app gehad van +31 97014201017, maar dat nummer is niet te bereiken….

De ervaring leert dat de klanten hun geld krijgen, maar niet volgens de vier dagen die gecommuniceerd worden door Redeem. Zoals ik in bovenstaande reactie aangaf, wij betreuren dit en gaan hier intern mee aan de slag. Het komt goed! 

Dag Rox, allemaal heel leuk natuurlijk maar vervolgens zit mijn dochter nu al vanaf half november te wachten op haar geld en horen we helemaal niets meer van Redeem. Ook het e-mail adres van een zekere Stephan blijft nu helemaal stil. Dynafix trekt haar handen ook van dit gebeuren af met de opmerking dat wij alleen maar kunnen blijven mailen (met een adres dat niet thuis geeft). Ik blijf het schandalig vinden dat jullie hier te weinig aandacht aan geven en dat jullie klanten “maar af moeten wachten of ze überhaupt nog geld gaan vangen”. Dit kan jullie ook alleen maar negatieve kritiek geven en mogelijk klanten kosten……

Ron

Even wat gegoogled. Ondertussen nog steeds niks ontvangen ondanks dat Tele2 er ‘alles aan doet’. De marketing voor Redeem gaat ondertussen ongestoord door! Terwijl jullie niet eens in staat zijn om de problemen voor huidige gedupeerden op te lossen of een regeling ter compensatie te bieden. Ben er ondertussen helemaal klaar mee en verwacht nu toch wel snel een oplossing.

Hier ongeveer hetzelfde probleem.

Begin december mijn telefoon opgestuurd, waar ik volgens jullie website ongeveer 160 euro voor zou moeten krijgen. Enkele dagen na het versturen van mijn telefoon een SMS ontvangen van Redeem dat ik er slechts een paar tientjes voor zou krijgen.

Omdat ik op geen enkele manier contact kon krijgen om te achterhalen waarom dit bedrag zo laag was, heb ik maar terug gesmst dat ik de telefoon terug wil.

En tada, anderhalve maand verder, geen geld en geen telefoon.

Dynafix, Redeem en Tele2 geven niet thuis..

Ik begrijp niet dat jullie forum al maanden vol staat met klanten die worden opgelicht mede dankzij jullie dat jullie niet op z’n minste de verwijzing naar Redeem van jullie website afhalen!

Ook ik heb inmiddels aangifte gedaan bij de politie.

Susan

Inmiddels een paar maanden verder, diverse toezeggingen gehad, zelfs gemeld dat het geld overgemaakt zou zijn…….

natuurlijk niets ontvangen.

hoe lang moet dit nog zo door gaan TELE2?

wie heeft de ballen om dit nu eens goed op te pakken?

wij hebben 3 abonnementen bij TELE2, maar ik voel er veel voor om nu op te stappen……

wat een waardeloos gebeuren is dit!!

Wordt het niet eens tijd om de mobiel inleveren bij Redeem mogelijkheid van jullie site af te halen? Of het tenminste eerst voor de huidige gedupeerden op te lossen? Graag ontvang ik ook wat meer updates over de stand van zaken.

https://www.tele2.nl/mobiel/oude-telefoon-inruilen/?gclid=Cj0KCQiA04XxBRD5ARIsAGFygj9P7I2IYweseqS3iyu-IuyEpPeXmY2ruLiI2Vvzn7P9JXBotZDQRj8aAkJvEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Beste lezer,

ook ik ondervind nadeel van het inleveren van drie telefoons (van mijn vrouw, schoonmoeder en mijzelf) bij Redeem. Op 12 juli jl(!) heb ik deze toegezonden. Uiteindelijk heb ik op 12 augustus bevestiging gehad en vervolgens tot op heden niks meer mogen vernemen. 

ik hoor graag een passende oplossing van jullie aangezien jullie de partij zijn die deze mogelijkheid hebben aangeboden. Gebeurt hier niks of onvoldoende mee, dan zal ik (met een collectief) juridische stappen ondernemen. 

Reputatie 4
Badge

Hier ongeveer hetzelfde probleem.

Begin december mijn telefoon opgestuurd, waar ik volgens jullie website ongeveer 160 euro voor zou moeten krijgen. Enkele dagen na het versturen van mijn telefoon een SMS ontvangen van Redeem dat ik er slechts een paar tientjes voor zou krijgen.

Omdat ik op geen enkele manier contact kon krijgen om te achterhalen waarom dit bedrag zo laag was, heb ik maar terug gesmst dat ik de telefoon terug wil.

En tada, anderhalve maand verder, geen geld en geen telefoon.

Dynafix, Redeem en Tele2 geven niet thuis..

Ik begrijp niet dat jullie forum al maanden vol staat met klanten die worden opgelicht mede dankzij jullie dat jullie niet op z’n minste de verwijzing naar Redeem van jullie website afhalen!

Ook ik heb inmiddels aangifte gedaan bij de politie.

Susan

Wat heftig dit, Susan! Ik zie dat ik jouw case al heb doorgezet. Het is nu nog wachten op een terugkoppeling. Je hoort het nog van mij! 

Reputatie 4
Badge

Beste lezer,

ook ik ondervind nadeel van het inleveren van drie telefoons (van mijn vrouw, schoonmoeder en mijzelf) bij Redeem. Op 12 juli jl(!) heb ik deze toegezonden. Uiteindelijk heb ik op 12 augustus bevestiging gehad en vervolgens tot op heden niks meer mogen vernemen. 

ik hoor graag een passende oplossing van jullie aangezien jullie de partij zijn die deze mogelijkheid hebben aangeboden. Gebeurt hier niks of onvoldoende mee, dan zal ik (met een collectief) juridische stappen ondernemen. 

Hi @RPJKouwen, zo hier schrik ik van! Zoals ik eerder aangaf in andere reacties betaalt Redeem altijd uit, maar soms duurt het langer. Dit duurt echt uitzonderlijk lang! Wil je mij een privébericht sturen?

Ook ik heb een aantal maanden geleden mijn telefoon opgestuurd, en tot op de dag van vandaag niks terug ontvangen. Ik weet niet eens wat ik voor mijn oude toestel terug krijg, ik kreeg meteen bericht dat het ‘afgesproken’ bedrag binnen 4 dagen zou worden overgemaakt. 

Dat bericht kreeg ik 21 november (!), ruim 3 maanden geleden dus. Ik heb al een privébericht naar iemand anders van Tele2 gestuurd, waar ik kreeg te horen dat ik op de lijst zou worden gezet. Een geruime tijd later heb ik zelf weer gevraagd waar het geld bleef. Er waren veel betalingen gedaan,  maar juist die van mij (heel toevallig!) was niet goed gegaan. 

Zelf heb ik Redeem al meerdere malen gemaild, maar heb nog niks terug gehoord.

Ondertussen word ik er ook aardig moedeloos van, en snap ik inderdaad ook niet waarom er nog met zo’n bedrijf zaken wordt gedaan. In 1 woord: schandalig.

Reputatie 4
Badge

Ook ik heb een aantal maanden geleden mijn telefoon opgestuurd, en tot op de dag van vandaag niks terug ontvangen. Ik weet niet eens wat ik voor mijn oude toestel terug krijg, ik kreeg meteen bericht dat het ‘afgesproken’ bedrag binnen 4 dagen zou worden overgemaakt. 

Dat bericht kreeg ik 21 november (!), ruim 3 maanden geleden dus. Ik heb al een privébericht naar iemand anders van Tele2 gestuurd, waar ik kreeg te horen dat ik op de lijst zou worden gezet. Een geruime tijd later heb ik zelf weer gevraagd waar het geld bleef. Er waren veel betalingen gedaan,  maar juist die van mij (heel toevallig!) was niet goed gegaan. 

Ondertussen word ik er ook aardig moedeloos van, en snap ik inderdaad ook niet waarom er nog met zo’n bedrijf zaken wordt gedaan. In 1 woord: schandalig.

Hi @coen3003, met wie van de moderators had jij hierover contact gehad? Het klopt dat we in gesprek zijn gegaan met Redeem en dat veel mensen na lang wachten hun geld hebben gekregen. Ik snap dat je graag meer duidelijkheid wilt, dus ik wil dit dan ook voor jou uitzoeken. 

Hi Rox, 

Ik heb meerdere malen contact gehad met Cas, als het goed is heeft hij ook al mijn verdere gegevens. 

Alvast bedankt.

Hi @coen3003, met wie van de moderators had jij hierover contact gehad? Het klopt dat we in gesprek zijn gegaan met Redeem en dat veel mensen na lang wachten hun geld hebben gekregen. Ik snap dat je graag meer duidelijkheid wilt, dus ik wil dit dan ook voor jou uitzoeken. 

Rox: niet alleen Coen zit al heel lang te wachten…… Wanneer kunnen alle andere wachtenden nu eens hun geld tegemoet zien? Ook wij wachten al ruim 3 maanden en mailtjes worden nu helemaal niet meer beantwoord door Redeem.

en Tele2 doet nu net als Redeem: helemaal niets; dit loopt nu al vanaf oktober en heel langzaam wordt het steeds stiller.

niemand die een echte actie uitzet en naar telefoon en geld kunnen we wel fluiten ben ik bang.

wat een waardeloos bedrijf dat Redeem; maar Tele2 eigenlijk ook, want die doen ook helemaal niets voor hun klanten.

wij hebben 3 abonnementen bij Tele2, maar ga die z.s.m. opzeggen!

Precies wat Iceman77 zegt! In het begin werd ik snel te woord gestaan, maar ondertussen heb ik niks meer vernomen. Als mijn huidige abonnement afloopt, ga ik ook elders kijken.

Erg jammer dit!

Reputatie 4
Badge

Hi @coen3003, ik heb het nagekeken en jij staat inderdaad op de lijst van mensen die nog uitbetaald moeten worden. Ik verwacht deze week weer een update vanuit Redeem! 

En @Iceman77, heb jij privé contact gehad met een van de andere moderators? Zo niet, stuur mij een privébericht met deze link. 

Hi @coen3003, ik heb het nagekeken en jij staat inderdaad op de lijst van mensen die nog uitbetaald moeten worden. Ik verwacht deze week weer een update vanuit Redeem! 

En @Iceman77, heb jij privé contact gehad met een van de andere moderators? Zo niet, stuur mij een privébericht met deze link. 

Hi Rox, ik heb vandaag mijn geld ontvangen. Een update zal dus niet meer nodig zijn! Wel bedankt voor de genomen moeite. 

Reputatie 4
Badge

Ha @coen3003, tnx voor de update. Ik heb vanochtend het nieuws ontvangen dat de terugbetalingen hebben plaatsgevonden. Ik ben blij dat het hoofdstuk nu is afgesloten! 

Groetjes, 

Rox

Hoe wordt er besloten wie betaald worden en wie niet? Ik wacht ook al twee maanden op mijn geld, sta ik ook op een dergelijke lijst?

Reageer