beantwoord

Pukcode

Hi. Ik had begrepen dat je je pukcode altijd kan blijven gebruiken? Dus niet meer 1x zoals tijdje terug. Great. Groetjes

icon Beste antwoord door Siebel 11 december 2015, 00:03

En puk code wijzigt niet, dus deze kun je blijven gebruiken.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 Reacties

En puk code wijzigt niet, dus deze kun je blijven gebruiken.
Paar jaar terug kon je maar 1x gebruiken helaas. Dus is nu veranderd gelukkig. Ik heb amper nodig maar is wel handig om te weten. Thnx. Gr
Hmmm... Laat ik het nog eens checken dan. Je kunt hem overigens op MijnTele2 een in de App vinden voor klanten in het nieuwe systeem.
Weet ik,zag ik al. Maar jaren terug kon het maar 1x gebruikt worden maar is nu dus veranderd en dat wist ik niet. Bedankt. Gr
Ik heb nooit eigenlijk pukcode gebruikt. Vorig week eerste x. Haha.
Ok, ik ben nog even de (3gpp) standaarden ingedoken, maar I.I.g. tot 10 jaar terug (heb niet verder gekeken) is de puk een vaste waarde op de SIMkaart en is de enige limiet, dat je hem maximaal 10x incorrect mag invoeren. Er staat niet expliciet bepaald dat de puk teler gereset wordt na een goede invoer, maar lijkt er wel impliciet te staan. Dus het lijkt dat dit nooit gewijzigd is:

PIN: Door gebruiker te wijzigen, Max 3x fout, dan PUK
PUK: Vaste, niet te wijzigen waarde, Max 10x fout, daarna SIM permanent geblokkeerd (kan alleen fysiek gewisseld worden voor andere SIM)
Reputatie 3
Het is altijd geweest dat een PUK code maximaal 9x achter elkaar fout kan worden ingevoerd, uiteraard is dat weer opnieuw mogelijk na invulling van de juiste code!
Jaren terug kon ik de puk maar 1x gebruiken op de gewone oude tel, dat weet ik nog heel goed
@Manolis

De 3GPP standaard, waar elke telecom operator zich aan hoort te houden, stelt dat 10x foutief invoeren tot blokkade leidt. Dit heb ik van de week nog voor de zekerheid opgezocht. Ook op een Tele2 SIMkaart getest en 10x foutief invoeren leidt tot blokkade. 9x foutief invoeren en de 10de keer correct, leidt tot ontgrendeling.

Ik vermoed dat je in de war bent door de wijze waarop het op veel sites staat uitgelegd. Je mag inderdaad maximaal 9x achter elkaar fout invoeren, want 10x leidt tot een blokkade.