beantwoord

Problemen met touch screen samsung s6

• 21 februari 2016
  • 8 reacties
  • 6610 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 3 reacties
Ik heb sinds kort een samsung galaxy s6 via tele2 en de eerste paar dagen werkte deze perfect. Echter, de laatste anderhalve week wordt het steeds lastiger om het touch screen te gebruiken. De zijkant, bovenkant en onderkant reageren niet meer goed en het wordt steeds lastiger om dingen die hier staan te selecteren (denk aan: de spatiebalk, de backspace en het scherm ''omlaag halen''. Hopelijk kunnen jullie mij helpen, want problemen zo snel al met de telefoon lijken mij niet de bedoeling.

Yvo

edit: helaas wel het eerste woord fout gespeld...:D
icon

Beste antwoord door eric 21 februari 2016, 17:55

Ter reparatie aanbieding, of bij een Samsung servicepunt in Nederland langsgaan, dan kunnen ze het gelijk beoordelen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Hard Reset je Smartphone eens, kijken of dat soelaas bied.
Geeft dat niet het gewenste effect, dan zal het wel een Hardware probleem van je S6 zijn.

Wel eerst een Back Up maken, dan kun je met Kies3 doen.
Deze is te downloaden op de Samsung website.
Helaas geen verbetering...
De problemen met de uiteinden van het touch screen blijven. Het is geen enorm probleem, maar het vertraagt het werken met de telefoon en zorgt voor ergernis. Is er nog iets dat ik kan doen om het proberen op te lossen?
Reputatie 7
Badge +4
Ter reparatie aanbieding, of bij een Samsung servicepunt in Nederland langsgaan, dan kunnen ze het gelijk beoordelen.
Reputatie 6
Badge +1
Geeft dat niet het gewenste effect, dan zal het wel een Hardware probleem van je S6 zijn.

Werkt niet met een S6
snip
Samsung Kies 3 doesn’t support the Samsung Galaxy S6 and the Samsung Galaxy S6 Edge.

Samsung has introduced the Smart Switch software instead of Kies 3.

Smart Switch is similar with Samsung Kies, but you should install it on the PC. Smart Switch is downloadable, and you can get it from the official Samsung website.

Smart Switch for Windows
Smart Switch for MAC
The size of the file is about 37 MB. After the installation on your PC or MAC, your Samsung Galaxy S6 or Galaxy S6 Edge can be connected easily to your computer using USB cable.

Now, after connecting your Galaxy S6 to your PC or MAC, Smart Switch will detect

Het touchscreen opnieuw instellen kan met speciale software. Maar dat kan een amateur beter niet zelf doen ivm garantie perikelen. Telefoon terug brengen naar de leverancier, of een Samsung erkend repairpunt.

@Yvo

'Sinds kort' is een vaag begrip. Als de fone korter dan 14 dagen geleverd is heb je recht op een nieuw exemplaar. Dat heet dead on arrival (DOA) Je hoeft dan geen genoegen te nemen met een gerepareerd exemplaar.
dank voor de reacties.
Ik zal langs een servicepunt gaan dan.

Werkt niet met een S6
snip
Samsung Kies 3 doesn’t support the Samsung Galaxy S6 and the Samsung Galaxy S6 Edge.

Samsung has introduced the Smart Switch software instead of Kies 3.

Smart Switch is similar with Samsung Kies, but you should install it on the PC. Smart Switch is downloadable, and you can get it from the official Samsung website.

Smart Switch for Windows
Smart Switch for MAC
The size of the file is about 37 MB. After the installation on your PC or MAC, your Samsung Galaxy S6 or Galaxy S6 Edge can be connected easily to your computer using USB cable.

Now, after connecting your Galaxy S6 to your PC or MAC, Smart Switch will detect

Het touchscreen opnieuw instellen kan met speciale software. Maar dat kan een amateur beter niet zelf doen ivm garantie perikelen. Telefoon terug brengen naar de leverancier, of een Samsung erkend repairpunt.

@Yvo

'Sinds kort' is een vaag begrip. Als de fone korter dan 14 dagen geleverd is heb je recht op een nieuw exemplaar. Dat heet dead on arrival (DOA) Je hoeft dan geen genoegen te nemen met een gerepareerd exemplaar.

@raaf

met sinds kort bedoel ik bijna een maand
Ik heb precies hetzelfde, dead on arrival. Heb jij dit inmiddels weten op te lossen?

Ik heb precies hetzelfde vanaf ontvangst van een nieuwe S6 en baal hier flink van. Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd. In de Tele2-winkel zeggen ze dat ik recht heb op een nieuw toestel maar dat ze dat niet mogen doen omdat ik via internet heb gekocht. Bij de Tele2 'klantenservice' (inmiddels 10x gebeld) mogen ze me niet helpen, ze mogen alleen doorverwijzen naar de reparatiedienst' Dynafix. Dynafix heeft ondanks uitgebreide klachtbeschrijving tot 2x toe gezegd dat ze de klacht niet kunnen reproduceren en dat hij dus 'goed' is. Ik BAAAAAALLLLLLLL enorm hiervan. Valt mij zwaar tegen van Tele2, het is totaal treiterbeleid in de hoop dat je uiteindelijk stopt met bellen en genoegen neemt met een toestel waar je honderden euro's voor hebt betaald en die het niet goed doet. Het DIEPTEPUNT van service, zo'n slechte service heb ik nog nooit meegemaakt, zodra je hebt betaald zal het Tele2 een worst zijn of je tevreden bent of niet. Ik ben ten einde raad, wie weet DE oplossing?
Reputatie 4
Badge +3
Beste JT17,

Wat vervelend dat je hier ook last van hebt!
Wil je voor jouw probleem een nieuw topic aanmaken of de tips opvolgen die hierboven staan?

Groetjes,
Rick

Omdat dit een oud topic is, sluit ik deze.