problemen met snelheid internet/wifi

Sinds een jaar heb ik problemen met de snelheid van mij internet/wifi

Vorig jaar Juni diverse mailen iemand van tele 2 aan de telefoon gehad, iedere keer worden instellingen veranderd waarna het internet even goed doet. Na een uur vervalt het weer in het oude probleem, toen heb ik op aandringen 2 x een nieuwe modem gekregen en 1 x een monteur. De verbinding was eind juli 2015 goed ( absoluut niet snel )

Tot dat 2 weken geleden hetzelfde probleem zich voordoet. onze 2 Iphone's springen constant op 3G, de computer is traag en de IPAD maakt helemaal geen verbinden. Afgelopen week 3 x een uur met iemand van Tele 2 aan de telefoon gezeten, maar die kunnen niets voor mij betekenen. De enigste oplossing van Tele 2 is dat ik een duurder abonnement neem!

de Speedtest ipad geeft aan: 42.9 KB
iphone 272.8 kb
computer 498.0 kb

Een pagina openen, filmpje openen, muziek luisteren lukt gewoon niet meer op de IPAD. Tele 2 geeft aan dat het aan de modem kan liggen of aan de apparatuur van apple. Ik vind het vreemd dat het altijd goed is gegaan, en dat ik op mij werk wel gewoon WIFI heb.

Tele 2 adviseerde mijn verhaal op het forum te delen, omdat hier mensen aanwezig zijn die er meer verstand van schijnen te hebben.
Mijn vraag: Wat is de oplossing?

Henk de Vries
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi Henk,

Ik wil je graag helpen om dit beter te krijgen. Ik wil wel weer opnieuw uitsluiten dat het echt niet aan de verbinding ligt die vanaf ons jouw huis binnenkomt. Daarom wil ik jou vragen of je een computer of laptop met een kabel, rechtstreeks aan wilt sluiten op poort 3 of 4 van het Tele2 modem. Het is dan van belang dat je verder niets met jouw internet en/of televisie doet (liefst alle apparaten loskoppelen) en dat je dan een test uitvoert via Speedtest.net. Zou je de resultaten daarvan met ons delen via de link die de website met jou deelt of middels een screenshot?

Daarnaast ontvang ik graag jouw NAW-gegevens, geboortedatum en klantnummer via een privébericht. Ik start dan een lijnmeting en kijk of jouw testresultaten (van de snelheidstest) overeen komen met wat ik vanaf mijn kant zie. Aan de hand daarvan kan ik vervolgvragen en/of vervolgstappen inzetten op weg naar een oplossing.

Ik hoor graag van je 🙂

Groetjes,
Rick
Reputatie 4
Badge +3
Beste henk0002,

De uitslag van de test is redelijk. Ik vermoed dat er wat winst te behalen valt bij het aansluiten van jouw verbinding (zie de stappen in onze handleiding), maar dat het vooral aan het draadloze gedeelte ligt. Je kunt jouw WiFi optimaliseren via onze pagina met WiFi-tips. Echter, onze modems (net als de meeste routers), kunnen vaak geen draadloos bereik verzorgen voor een heel huis. Op 1 verdieping lukt dat soms, maar zelfs dan is het nog lastig. De muren kunnen dik zijn, maar juist ook zo dun dat de netwerken van de buren die van jou extreem storen. In dit soort gevallen kan een externe router uitkomst bieden, maar het kan ook nodig zijn één of meer toegangspunten op strategische plekken te installeren. Het verschilt ook echt per huis en locatie wat de beste optie is. Het draadloze gedeelte ondersteunen we daarom vanuit Tele2 slechts minimaal. Dat komt omdat een goed draadloos netwerk van zoveel factoren afhankelijk is. Misschien kunnen andere mensen op het forum jou tips geven en anders wil ik ook wel proberen jou in de goede richting te sturen 🙂

Groetjes,
Rick