Problemen met Inloggen 'Mijn Tele2' en Tele2 app

• 24 augustus 2020
  • 3 reacties
  • 113 x bekeken

Het valt mij al tijden op dat het vaak veel problemen geeft om via de computer, of de mobiele Tele2 app, in te loggen. Wachtwoorden worden niet herkend, of zijn plotseling niet meer geldig.  Dan moet je dus weer het hele traject nalopen en nieuwe wachtwoorden aan gaan vragen. En bij de Tele2 app kwam het zover dat ik hem diverse keren verwijderd heb en opnieuw heb moeten installeren. Nu ben ik niet iemand die dagelijks inlogt om mijn maandnota's te bekijken. Maar het is knap irritant dat, indien je toevallig wel wilt kijken, de boel niet werkt en eerst weer van alles moet doen om een appie aan de praat te krijgen, of een internetpaginaatje 'Mijn tele2' geopend te krijgen. Ik ben jaren lang klant van Tele2 en heb hiermee vaak de nodige problemen ondervonden. 

Het lijkt erop dat Tele2 zijn eigen systeem niet vertrouwt en dat in feite op de nek van de klant gooit, onder het excuus van 'beveiliging' en 'beveiliging-updates'. Dat wordt niet gezegd, maar zo komt het wel over in mijn optiek. Het huidige inlogsysteem is achterhaald.

Het zou misschien wat worden indien Tele2 de Twee-traps Authenticatie gaat gebruiken, waarbij je via een SMS of, mail, een x-cijferige inlogcode krijgt. Want de mobiele app gaat nog gewoon via een pincode of vingerafdruk-scan. Maar op een gemiddelde PC / Laptop / chromebook zit dat niet.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Pincode of vingerafdruk is een heel gerenommeerde methode om in te loggen op een mobiele app. Een mobiele app kan je uiteraard niet installeren op een pc of laptop, daar is de website Mijn Tele2 voor.

Tele2 en T-Mobile zijn vorig jaar gefuseerd en er zijn veel werkzaamheden om ook technisch te fuseren. Alle klanten worden gemigreerd naar de T-Mobile techniek, dus als het goed is gaan je ervaringen wel anders worden.

Pincode of vingerafdruk is een heel gerenommeerde methode om in te loggen op een mobiele app. Een mobiele app kan je uiteraard niet installeren op een pc of laptop, daar is de website Mijn Tele2 voor.

Tele2 en T-Mobile zijn vorig jaar gefuseerd en er zijn veel werkzaamheden om ook technisch te fuseren. Alle klanten worden gemigreerd naar de T-Mobile techniek, dus als het goed is gaan je ervaringen wel anders worden.

De problemen die ik hiermee ondervind en heb ondervonden zijn niet aleen van het afgelopen jaar, maar waren er al op het moment dat ik lid werd van Tele2. Ik snap heel goed dat het aanlooptraject verder terug gaat dan de fusie en dat het verloop en afhandeling van de fusie ook de nodige obstakels kent. Ik hoop er echter wel op dat de manier waarop ik inzage kan krijgen in mijn persoonlijke omgeving toch wel wat minder problemen op zal gaan leveren, als wat het mij in de afgelopen jaren heeft gedaan. Het steeds 'niet bekend zijn' van inlogcodes en 'probleempjes met verbindingen' is niet echt motiverend te noemen. En ze staan toch echt opgeslagen op mijn laptop, al die tijden. Of dat verstandig is, is een ander discussie. Maar dat je bij 'weinig frequent' inloggen niet meer binnen kan komen is voor mij wel een probleem. 

Bedankt voor uw reactie.

m.vr.gr.

Reputatie 7
Badge +1

Mijn ervaring is dat er met de mobiele app met enige regelmaat wel iets aan de hand was, maar ik moet zeggen dat ik in de nieuwe app nog geen enkel probleem heb ondervonden m.b.t. inloggen.

Reageer