Probleem nieuwe sim Tele2 / Samsung Galaxy Note 4

• 7 september 2016
  • 3 reacties
  • 296 x bekeken

Ik heb een Samsung Galaxy Note 4 (van Tele2). Deze gaf ineens problemen met mijn oude Tele2 simkaart. (herkende de sim niet meer).

Na overleg met Tele2 is er een nieuwe sim opgestuurd. Ook deze wordt niet herkend op dit toestel, dus toestel ter reparatie aangeboden bij Dynafix. Het toestel is gerepareerd retour gekomen: de simkaart lezer is vervangen. Helaas werd de simkaart nog steeds niet herkend (deze werkt overigens prima in andere toestellen).

Contact opgenomen met Samsung Premium Service en het toestel opnieuw ter reparatie aangeboden. Het toestel kwam retour, maar de klacht was niet geconstateerd en ik kreeg uit coulance geen factuur. Helaas werkte het toestel nog steeds niet.

Na overleg met de KS van Samsung, werd mij geadviseerd om naar de Samsung Experience Store te gaan in Den Haag. Ik ben daar naar toe gegaan, maar daar konden ze mij niet helpen, omdat het toestel uitstekend werkt met andere simkaarten. Overigens hadden ze in die week 2 andere klanten gehad met hetzelfde probleem. Het patroon in het "koperen" gedeelte van de sim is veranderd en dat geeft problemen met de Note 4. (dezelfde nieuwe sims worden door bv Ben gebruikt en ook die werken niet). Ik werd doorverwezen naar de Tele2 winkel in Den Haag omdat het toestel niet defect was.

In de Tele2 winkel werd door de technische dienst inderdaad geconstateerd dat het probleem te maken heeft met de nieuwe sims van Tele2. Een oude sim van Tele2 (van mijn dochters prepaid abbonement) werkt prima. Andere sims van andere providers werken prima, behalve als het het nieuwe type betreft. De TD'er heeft zijn eigen Tele2 sim ook nog geprobeerd en vastgesteld dat het echt aan de sim ligt.

Ik kreeg het advies om contact op te nemen met de klantenservice van Tele2 en te vragen naar een ouder type simkaart. Uiteraard hadden ze die niet meer. Het enige dat de klantenservice kon doen was weer een nieuwe sim opsturen, maar dat gaat natuurlijk niet werken. Verder konden ze niks doen. Ik heb aangegeven dat ik de service barslecht vind en dat ze me niet met een toestel van ruim € 700 en een duur abbonement kunnen laten zitten, terwijl e.e.a. niet samen werkt. Ze zou mijn melding doorzetten naar een afdeling die met een oplossing zou komen.

Ik kreeg de dag daarna een email van de desbetreffende afdeling met het bericht:

"Beste meneer Ebbens,

Je hebt onlangs contct gehad met onze klantenservice en aangegeven dat je problemen ervaart me je Tele2 simkaart in de Samsung Galaxy Note 4. We hebben het voor je uitgezocht.

De Samsung Galaxy Note 4 is geschikt voor onze nieuwe type simkaarten. De analyse dat oude simkaarten wel geschikt zijn, maar nieuwe simkaarten niet, is onjuist. Indien dit toch het geval is ligt de oorzaak hiervan in het toestel zelf.

Ik hoop je zo voldoende te hebben geinformeerd.

Meer weten
Kunnen we je nog ergens mee helpen? Kijk op tele2.nl/klantenservice of bel 020-754 4444.

We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je een tevreden klant blijft.

We houden contact.

Dennis
Tele2"

Ik heb direct contact opgenomen met de klantenservice en daar mijn ongenoegen geuit over deze belachlijke opmerking. Het probleem was immers door een TD'er van Tele2 zelf geconstateerd. Er is niets aan de hand met het toestel, het probleem ligt bij de nieuwe sims! De dame die ik sprak zou mijn klacht opnieuw doorzetten naar een afdeling die een oplossing kon bieden. Het enige dat zij kon doen was een nieuwe sim sturen....

Na bijna een week heb ik opnieuw contact opgenomen met Tele2, maar ditmaal met de afdeling opzeggingen. Ik heb aangegeven dat ik het contract wilde ontbinden. Er werd me verteld dat ik daar een rekening voor zou ontvangen, maar ik heb aangegeven dat ik mijn toestel terug wil sturen naar Tele2, het volledige aankoopbedrag terug eis en een flinke schadevergoeding voor de tijd die ik in een oplossing heb gestoken (inmiddels meer dan 11 uur!!!) en voor de kosten die ik heb gemaakt. ik werd doorverbonden naar een klachten afdeling waar ik voor de zoveelste keer mijn verhaal moest doen. Daar bleek ook dat de dame die ik de week daarvoor bijna een uur aan de telefoon had gehad, gewoon niks met mijn melding had gedaan.

Vandaag nog geprobeerd via de chat een oplossing te vinden, maar ik wordt weer naar de klantenservice verwezen!

Tele2, als je een afdeling klantenservice noemt, dan moet je wel service verlenen. Ik kan mijn toestel nu al 2 en een halve maand niet gebruiken en jullie helpen mij gewoon niet verder.

Tele2 is verantwoordelijk voor een oplossing. Ik heb het toestel immers bij jullie gekocht en zit nog binnen de garantie termijn van 2 jaar.

Ik eis voor het einde van deze week een oplossing. Ik wil iemand spreken die een oplossing voor dit probleem gaat bieden.

Tot nog toe had ik de hoop dat ik in overeenstemming met Tele2 tot een oplossing kon komen, maar inmiddels is mijn bereidwilligheid om klant bij Tele2 te blijven behoorlijk verminderd. Eigenlijk ben ik helemaal klaar met een bedrijf wat langdurige klanten op zo'n schandalige manier behandeld!

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hoi Michel,
Zou je mij een privébericht willen sturen met deze gegevens dan kijk ik even wat ik voor je kan betekenen:
Naam
Adres
Postcode + woonplaats
Klantnummer
Geboortedatum

Een privébericht stuur je door op mijn naam te klikken en dan naar het paarse kader Bericht te gaan.

Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hee Michel,
Ik heb helaas nog geen gegevens van je ontvangen. Zou je die nog willen sturen?
Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hee Michel,
Ik sluit je topic aangezien ik geen reactie meer heb gehad.
Als je toch nog een vraag hebt, kun je gewoon opnieuw een topic aanmaken. 🙂?
Groetjes Kiko