beantwoord

Probleem na oproep blokkeren

Ik ben op vakantie in Azië, werd daar gebeld door een onbekend NL nummer. Ik probeerde herhaling te voorkomen en heb oproep blokkeren aangezet en zijn alle oproepen geblokkeerd. Nu vraagt toestel (Sony Xperia Z1 compact) een wachtwoord (in cijfers) om blokkering op te heffen. Ik heb dat niet, ook raar dat aanzetten wel zonder code kan. Helppagina van Sony heeft het over een PIN2 code die je van provider moet krijgen? Nogal onthand door eigen stommiteit. Heeft iemand een oplossing?
icon

Beste antwoord door Hippohanna 11 juni 2016, 09:01

Dag Rick, op een plek met stabieler wifi blijkt de telefoon weer op zijn oude instellingen te staan. Ik kan bellen en gebeld worden. Probleem lijkt dus opgelost, misschien omdat het toestel de laatste dagen vaak aan en uit is gezet?
In elk geval bedankt
Hanneke
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Probeer over een paar uur de klanten service te chatten ( via help pagina) type dan ' medewerker' en vraag om pin2. Maar inderdaad, pin2 lijkt me niet nodig. En misschien is een factory reset van je telefoon wel de oplossing.
Dat laatste liever niet, want mijn hele backup ligt in Nederland.
Virtual assistent sucks, ellende.
Krijg wel contact maar geen echte oplossing.
Reputatie 7
Badge +4
Als je medewerker toetst tijdens openingstijden in Nederland kun je een lief chat krijgen. Maar of ze pin2 verstrekken is maar de vraag. Het is juist nodig om pin2 te gebruiken om zaken te blokkeren op de sim. En jij hebt alleen iets in het toestel gedaan. Dat lijkt misschien wel op elkaar, maar is dat toch niet. Zoek maar eens bij Sony op het menu dat je voor je blokkeringen hebt gebruikt.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Hippohanna,

Als je de code nog nodig hebt, wil je mij dan jouw NAW-gegevens, geboortedatum en klantnummer sturen via een privébericht?

Groetjes,
Rick
Ik ga hier mee bezig, ik heb hier op Sri Lanka niet overal goed internet.
Reputatie 4
Badge +3
Hai!

Dat snap ik. Ik laat jouw topic nog even open staan. Laat het maar weten als je hier op een later moment nog van gebruik wilt maken.

Groetjes,
Rick
Graag, ik hoop binnenkort ergens stabieler wifi te hebben.
Dag Rick, op een plek met stabieler wifi blijkt de telefoon weer op zijn oude instellingen te staan. Ik kan bellen en gebeld worden. Probleem lijkt dus opgelost, misschien omdat het toestel de laatste dagen vaak aan en uit is gezet?
In elk geval bedankt
Hanneke
Reputatie 4
Badge +3
Hallo Hanneke,

Een toestel aan- en uitzetten kan in veel gevallen best helpen, maar ik weet eerlijk gezegd niet zo goed of dat daadwerkelijk de reden is dat je de melding niet meer krijgt. Maar goed, ik ben natuurlijk blij voor je dat het inmiddels is opgelost :)

Groetjes,
Rick
Dag Rick,
Het lijkt me ook een staaltje "vraag niet hoe het kan maar profiteer er van"
Wel benieuwd of alles blijft functioneren als ik dit weekend terug ben en dus ook weer vanaf dit toestel bel en gebeld wordt.

Groetjes
Hanneke
Reputatie 4
Badge +3
Het is achteraf natuurlijk lastig te zeggen wat het precies was. Mocht het later toch weer niet werken, dan hoor ik het natuurlijk ook graag van je 🙂