beantwoord

PROBLEEM! HTC One M8, stock in Bootloop!

• 5 april 2016
  • 1 reactie
  • 413 x bekeken

• Durft te vragen
  • 0 reacties
hoi,

Ik werd vanochtend wakker en toen was mijn htc opeens in het bootloop menu verschenen,
Dit is het menu waar je kan resetten en een fabriek reset kan uitvoeren.
Ik wou alleen helemaal niet op dit scherm komen en heb niks gedaan om het zo te krijgen.
Een reset heeft geen zin want hij komt weer terug op hetzelfde scherm.
Iemand een idee wat ik moet doen?
icon

Beste antwoord door Rick van Tele2 6 april 2016, 14:39

Hi Olfe,

Dat is inderdaad vervelend!

Dit kan bijvoorbeeld gebeuren na de installatie van bepaalde apps (grotere kans als je buiten de Play Store downloadt) of wanneer je jouw toestel hebt voorzien van een custom rom, maar het kan ook komen door falende hardware.

Wat in jouw situatie de oorzaak is weet ik natuurlijk niet. Ik raad je aan om eerst een harde reset uit te voeren. Let op! Dit is op eigen risico. Bovendien raak je hierdoor alle gegevens op jouw toestel kwijt:

- Druk terwijl je de 'naar beneden volumeknop' vasthoudt eenmaal op de aan-knop (laat de 'naar beneden volumeknop') niet los, totdat het bootloader menu opent.
- Ga naar beneden en druk op Recovery
- Druk nu op Wipe Data > Start

Hierna heb je een harde reset geforceerd en kun je kijken of jouw M8 weer opstart.

Als je dit niet aandurft, kun je het toestel ter reparatie aanbieden als je nog binnen de garantieperiode zit. Laat je weten wat je doet?

Groetjes,
Rick
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 4
Badge +3
Hi Olfe,

Dat is inderdaad vervelend!

Dit kan bijvoorbeeld gebeuren na de installatie van bepaalde apps (grotere kans als je buiten de Play Store downloadt) of wanneer je jouw toestel hebt voorzien van een custom rom, maar het kan ook komen door falende hardware.

Wat in jouw situatie de oorzaak is weet ik natuurlijk niet. Ik raad je aan om eerst een harde reset uit te voeren. Let op! Dit is op eigen risico. Bovendien raak je hierdoor alle gegevens op jouw toestel kwijt:

- Druk terwijl je de 'naar beneden volumeknop' vasthoudt eenmaal op de aan-knop (laat de 'naar beneden volumeknop') niet los, totdat het bootloader menu opent.
- Ga naar beneden en druk op Recovery
- Druk nu op Wipe Data > Start

Hierna heb je een harde reset geforceerd en kun je kijken of jouw M8 weer opstart.

Als je dit niet aandurft, kun je het toestel ter reparatie aanbieden als je nog binnen de garantieperiode zit. Laat je weten wat je doet?

Groetjes,
Rick