vraag

Oude telefoon verkopen via Redeem/Dynafix

Reputatie 4
Hallo,

Vorige week heb ik mijn oude telefoon (iPhone 7 32 GB) opgestuurd naar Redeem/Dynafix via het Tele2 aanmeld formulier - https://www.tele2.nl/mobiel/oude-telefoon-inruilen/?gclid=Cj0KCQiApvbhBRDXARIsALnNoK1vZs8aBU6qjGivJ5_s35HfS_vuIbDijvnYwP9Dr-w6gePYitzaUO8aApFoEALw_wcB&gclsrc=aw.ds (met een maximale waarde van 179€). Bij de voorwaarden staat dat, nadat de telefoon ontvangen is het 4 werkdagen kan sturen voordat er een sms wordt gestuurd met de waarde bepaling. Nu is mijn telefoon vrijdag 4 januari afgeleverd bij Dynafix, alleen heb ik nog steeds geen bericht van hun ontvangen. Ik heb hun klanten service ook nog gemaild maar zonder resultaat.

Heeft er iemand hier al eerder ervaring gehad met Dynafix oid? Of weet een Tele 2 medewerker op dit forum hoe wij dit gaan oplossen?

Met vriendelijke groet,

Mart de Jager,

22 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Tele2 medewerkers kunnen daar niets over inzien. Zie:
https://www.tele2.nl/mobiel/oude-telefoon-inruilen/#faq-waar-kan-ik-terecht-met-vragen
Vraag direct je telefoon terug. Ik heb slechte ervaringen met Redeem. Mijn oude toestel kon nog niet op waarde geschat worden, dus kreeg ik de mogelijkheid om het op te sturen en na "beoordeling" zou ik een aanbod kunnen verwachten, waar ik mee akkoord zou kunnen gaan of mijn toestel terug krijgen. Wat blijkt: ze hebben gewoon 0 euro opgetekend. En zeggen dat ik mijn oude toestel ook niet meer terug kan krijgen. Wat slecht van Tele2 dat ze met dit soort oplichters in zee gaan. Ik heb er geen goed woord voor over.
Nog als aanvulling: het is inderdaad erg slecht geregeld qua klantenservice. Geen telefoonnummer, alleen maar email, en dan nog kun je er zelf achteraan. De informatievoorziening is onvolledig en misleidend, ook vanuit Tele2 omdat zij wel erg enthousiast deze mogelijkheid promoten. Dit krijgt nog een staartje.
Hi Mart,
Mag ik je vragen hoe het verder is afgelopen met deze zaak?
Ik heb een soort gelijke situatie met Redeem / Dynafix en zit al 3 weken op mijn geld te wachten.

Thanks!
Hi,

Zou ook graag willen weten hoe dit is afgelopen. Heb ook mijn iPhone opgestuurd en niks meer gehoord en nul reactie via die e-mail. Ben bereid om aangifte te doen wegens diefstal..

Thanks alvast!
Reputatie 7
Badge +4
Diefstal? Jij hebt toch zelf het toestel opgestuurd? ZIj hebben het volgens mij niet ontvreemd zonder jouw medeweten. Hopenlijk heb je wel de verzendbon bewaard van TNT en het aangetekend verstuurd.
Reputatie 7
Badge +5
Niet ontvreemd maar verduisterd dat maakt verder niet uit je bent bij beide scenarios je toestel kwijt.
Verder hoop ik ook dat ze een otvangstbevestiging hebben, anders heb je geen poot om op te staan.
Maar goed misschien dat Tele2 jullie verder kan helpen want het is toch wel een rotsituatie.
Ja ik heb zelf het toestel opgestuurd, maar onder bepaalde voorwaarden. Ik heb dit uiteraard aangetekend gedaan en ik heb van Redeem zelfs een bericht gekregen met: ‘we hebben je telefoon ontvangen, je krijgt binnen 3 dagen bericht’. Nooit meer wat gehoord en ook geen reactie als ik e-mail of bel. Die voorwaarden worden dus geschonden en mijn toestel is gewoon weg, zonder dat ik daar geld voor heb gekregen. Maar niemand een update dus?
zelfde probleem hier, telefoon opgestuurd via de Tele2 site!
telefoon is ontvangen, goedgekeurd, bedrag zou binnen 4 werkdagen gestort worden.
nada noppus tot nu toe!

Aantal malen gemaild, geen reactie.
Dynafix facebook, verwijzen naar redeemnl email adres.
Tele2 facebook, idem!
Aangetekende brief naar Dynafix/Redeem, geen reactie tot op heden.

Beetje raar verhaal! Het wordt via de Tele2 website gepromoot, zelfs een e-mail vanuit Tele2 met een extra in
ruilvoucher. Op Tele2 website de waardebepaling ed.
En vervolgens geeft Tele2 niet thuis, en zegt dat ze vanwege de privacywet geen contact op mogen nemen met Redeem! Wat een bullshit.

ZIJ bieden deze service aan vanuit hun eigen website, en ZIJ besteden het uit aan Redeem.
Lijkt mij dat ZIJ dan ook verantwoordelijk zijn dat het goed afgehandeld wordt.

@eric wat een onzin dat je zegt dat het geen diefstal is, dat is het wel. Je biedt een toestel aan ter verkoop via een website van een groot telecombedrijf, telefoon stuur je aangetekend op, je hebt een verzendbewijs en het is ontvangen door Redeem. Verzendbevestiging per sms, bevestiging dat de telefoon is ontvangen en bevestiging dat het toestel goed beoordeeld is en dat het bedrag binnen 4 werkdagen wordt gestort.
Maar dit gebeurt vervolgens niet! Ze reageren niet op hun mail (enige contactmogelijkheid).
Als je een bezit van iemand tot je neemt met een bevestiging dat hier een geldbedrag tegenover staat, vervolgens het geld overmaken achterwege laat. Dat is dit dus diefstal.
Reputatie 5
Badge +1
Of het nu diefstal of oplichting genoemd wordt, het klopt niet. Ik kan volgens de site € 50 meer ontvangen dan de waarde. Ik dacht dan wordt mijn oude Microsoft lumia ingeruild, brengt dan minstens € 50. Maar als het zo gaat dan gooi ik hem meteen weg.
Ik kan mij gewoon aansluiten bij bovenstaand verhaal. De wervende teksten van Tele2 over Redeem gelezen. Nou, daar kan mijn oude telefoon naartoe. Opgestuurd, bevestiging ontvangt per SMS en belofte om uit te betalen. Maar dat gebeurt niet. Geen contact mogelijk met Redeem. Dynafix in Nuth, waar de telefoons naartoe gaan, zegt niet verantwoordelijk te zijn en verwijst naar Tele2. Tele2 zegt niet verantwoordelijk te zijn en verwijst nergens naar. Ze promoten dat Redeem enorm, maar wanneer je telefoon in een zwart gat verdwijnt weet Tele2 van niets en daarnaast mogen ze er niets over zeggen. Ik denk dat Tele2 uiteindelijk zichzelf in de voet schiet met deze houding en met Redeem. Mensen pikken dit uiteraard niet. Waarom stelt Tele2 zich niet verantwoordelijk op?
Reputatie 5
Badge +1
Mijn lumia zou volgens de site € 0,00 waard zijn. Ze zeggen dat ze € 50,00 meer dan de waarde geven. Dit is dan toch altijd € 50,00?
Hallo! Ik heb precies hetzelfde probleem en ik vraag mij af of er al voortgang is bij jullie? Ik hoop dat het voor iedereen gauw opgelost is.
Dag Melanie,
Het blijft bij wat spreekwoordelijk de schouders ophalen bij Tele2. Ze kunnen er niets aan doen zeggen ze. Privacywetgeving. Ze mogen Redeem wel flink promoten op hun website, maar vervolgens geven ze niet thuis. Ik vrees dat ik mijn oude telefoon gewoon heb weggegeven. Ik vind dit echt schandalig. En het meeste erge is nog dat je nergens gehoor krijgt. Misschien is het heel druk, of hebben ze logistieke problemen bij Redeem (Dynafix), of is er te weinig personeel. Voor dergelijke redenen zou je nog begrip kunnen opbrengen. Maar gewoon niet reageren is de blijkbaar de norm.
Goh, het is inderdaad erg schandalig. Dat geen gehoor krijgen is erg vervelend inderdaad, ik heb ook al meerdere mails verstuurd en heb ook geen gehoor gekregen. Tele2 claimt inderdaad niet aansprakelijk te zijn, terwijl ik via hun site bij deze optie gekomen ben en zij deze optie ook flink promoten.

Nu vraag ik mij af, heb je er misschien aan gedacht om aangifte te doen? Of denk je dat dit niet heel veel nut gaat hebben? Ik ben er in ieder geval wel over aan het nadenken.
Ja, inderdaad. Je wordt hier zo boos van. Tele2 is moreel gezien natuurlijk volop verantwoordelijk. En ik vermoed dat er nog wel meer mensen zijn die hier tegenaan lopen. Aangifte zou kunnen, maar dat is zo'n gedoe en het is natuurlijk nog geen diefstal, want wettelijk is dit ongetwijfeld allemaal gedekt. Misschien is een Facebookpagina of andere sociale media een optie om dit aan de kaak te stellen. Maar ook daarvoor geldt dat het allemaal gedoe is waar ik helemaal niet op zit te wachten. Ik heb gevraagd aan Redeem om die telefoon terug te sturen. Dan ben ik er ook vanaf. Maar ja, ... geen reactie.
Reputatie 5
Badge
Hoi All,

Fijn dat jullie de problemen met Redeem hier melden,,
Ikzelf kan jullie hiermee niet helpen omdat dit een interne aangelegenheid is bij Redeem,
Wel gaan we in gesprek om dit proces bij hen te laten verbeteren.

Groet,

Arjan
Reputatie 5
Badge
@sisseldb,

Ik heb begrepen dat je het bedrag inmiddels uitgekeerd hebt gekregen,
Kun je dit bevestigen aan me?

Fijne dag,

Arjan
Reputatie 5
Badge
@GHLDW

Goedemorgen,

Ik heb begrepen dat je geld inmiddels is uitgekeerd,
Kun je dit aan me bevestigen?

Groet,

Arjan
Reputatie 5
Badge
@Raider009

Het bedrag wordt vandaag aan je betaald,

Fijne dag,

Arjan
Ik zit met hetzelfde probleem... Ik krijg geen reactie meer op de mail en weet niet hoe ik verder contact moet opnemen.. ik wacht dus nog steeds op mijn geld. Pffffffff
Reputatie 5
Badge +1
Je kunt het beste een eigen topic openen. Aanschuiven in een ander topic heeft meestal weinig effect. Wel ook melden als het ondertussen toch opgelost is!

Reageer