beantwoord

ophalen telefoon na reperatie

Toon eerste bericht

32 Reacties

Ik wil abonnement laten zoals hij nu is alleen telefoon omruilen tegen een nieuwe iPhone 7 welke nu in de aktie zit en ik ongeveer 100 euro bij betaal omdat deze aktie 100 euro duurder is als telefoon die ik nu heb.
In bovenstaande mailtjes staat ongeveer hetzelfde maar krijg hierop geen antwoord. Ook heb ik mail contact met Eindhoven maar ook daar is het stil.
Dat is niet mogelijk. Het abonnement zit buiten de respijtperiode, dus we kunnen dit niet meer annuleren en opnieuw invoeren.
Ja dat klopt maar hadden hem niet ter reparatie moeten aanbieden maar gewoon terug sturen had makkelijk gekund want was meteen al niet goed.
Maar oké als jullie deze oplossing niet willen overwegen dan het lange traject maar in.
Desnoods rechts bijstand maar inschakelen.
Fijn van tele 2 denken in oplossingen.
Abonnement kan ik in ieder geval opzeggen en kan ik iedereen aanraden maandelijks opzegbaar .
Want wat heb ik aan abonnement als ik geen telefoon heb. Want dit kan ook niet aangepast worden natuurlijk lastig allemaal als je maar begrijpt dat jullie iets hebben geleverd wat niet goed is en daarom in gebreke zijn
Je hebt een kapotte telefoon. De oplossing voor een kapotte telefoon is hem laten repareren. Als je het toestel terug ontvangt en het probleem is nog niet verholpen, dan zal hij toch opnieuw opgestuurd moeten worden.
Ja klopt maar toen ik telefoon kreeg was hij niet in orde dus had ik hem terug moeten sturen binnen 14 dagen maar heb dit niet gedaan .
Dus laten repareren en noq niet gemaakt.
Vandaag door lang aanhouden bericht van dynafix dat bij reparatie accu is vervangen dus dat kan je niet zijn maar wat dan wel.
Het is mijn dochter haar telefoon welke ze met haar eigen spaargeld heeft gekocht omdat haar huidige telefoon telkens uit viel en niet meer opstarte.
Nu heeft ze dus geen telefoon meer als hij weer gerepareerd moet worden maar dat zal tele 2 worst wezen. Dus even opletten geen telefoon, dan heb ik dus ook geen abonnement nodig. Ik heb met de winkel in Eindhoven contact gehad en had misschien niet zeker een leentoestel. Wat is misschien voor de oplossing. Het is ja er is een leentoestel of nee er is geen leentoestel.
Nee tele 2 komt in geen enkel opzicht met een tegemoetkoming in de kosten die wij onnodig maken. Van het weekend alvast bericht sturen naar rechtsbijstand want hier kom ik niet uit. Harrie
Reputatie 7
Badge +2
Niet echt slim dat je gekozen hebt om een kapotte telefoon te houden, als het toestel niet voldeed aan jou verwachtingen had je die gelijk terug moeten sturen.

Wetten random consumenten rechten en plichten zijn niet echt eenvoudig te begrijpen en ik ben geen jurist, maar een leen toestel is geen recht, wel moet de verkoper binnen een redelijke tijd voor een oplossing zorgen, dat is een gerelateerde of vervangend toestel.
Wat nou redelijk is, is een goede vraag, in NL heb je vaak te maken met 3 a 4 weken reparatie tijd voor consument elektronisch apparaten.
Bij eigen ervaring met een kapotte koelkast mid in de zomer vorig jaar, juridisch loket had over dat als de verkoper de koelkast niet binnen 3 weken kon repararen, dat ze voor een tijdelijke oplossing moesten zorgen.

Terug naar de telefoon wereld, over welke toestel gaat het?

Juist omdat in NL reparatie van elektronica zo frustrerend lang duurde, veel fabrikanten bieden een eigen service met pick up en delivery (via Dynafix), of een klaar terwijl je wacht service (dit laatste voornamelijk bij Apple en Samsung).

Bij Apple kun je meer informatie zoeken, en een service request inplannen via http://getsupport.apple.com

Samsung via http://www.samsung.com/nl/reparatie/mobile/

En bij overige merken kun je via Dynafix direct een pick-up regelen via https://www.drmobile.eu/nl

Bij Samsung is het vaak dat je binnen 3 dagen je telefoon terug hebt (wordt afgehandeld door Dynafix als je kies voor thuis ophalen), bij Dynafix is het z'n 5 dagen. Met Apple heb ik geen ervaring.

Reageer