beantwoord

op vakantie in eu land zonder internet

  • 6 August 2019
  • 5 reacties
  • 205 x bekeken

Tijdens mijn vakantie in Roemenië heb ik geen internet verbinding op mijn telefoon.
ik heb al de VPN gecheckt en de simkaart riedel doorlopen. Ik kan alleen de optie ‘eu internet uit’ nergens vinden in mijn instellingen.
Maar misschien is het probleem dan ergens anders??
icon

Beste antwoord door eric 6 August 2019, 15:28

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Als je een nieuw abonnement hebt met een nieuw nummer kun je de eerste twee maanden geen roaming gebruiken.
De APN moet zijn: internet.tele2.nl
Reputatie 7
Badge +8
De optie eu internet uit zal ook niet bestaan. Hier wordt het begrip roaming voor gebruikt.
Reputatie 7
De optie eu internet uit zal ook niet bestaan. Hier wordt het begrip roaming voor gebruikt.
Dat was ooit een instelling in een oude iOS versie (misschien ook bij Android) uit de tijd dat men dacht dat je dan in andere landen en databundel kon kopen. Met regulering van de roaming tarieven is dit nooit van de grond gekomen. Mogelijk las de topicstarter oude instructies?

@Mismaartje Als ik de term VPN hoor, is mijn advies om het eerst even zonder VPN te proberen, roaming op je toestel aan en de APN instellen die Eric noemde. Verder vraag ik me af of je op meerdere locaties geen internet hebt, want je zou in een blind spot kunnen zitten.
Reputatie 7
Badge +8
Je zult eerst een stabiel internet moeten hebben voordat je een VPN kunt installeren. Op WiFi zou ik wel VPN installeren, maar over 3G of minder mobiel?
Reputatie 7
@Mismaartje of bedoel je APN in plaats van VPN? 🤡