vraag

ontvangen en versturen van sms in Indonesie werkt niet

• 10 september 2019
  • 7 reacties
  • 213 x bekeken

Hoi, op dit moment zit ik in Indonesië, Bali en het versturen en ontvangen van sms’jes werkt niet. Heb handmatig providers geselecteerd en heb iPhone check vanuit de app gevolgd. De instructies voor het invoeren van *5005* etc, maar dat werkt niet. Zo kan ik bijvoorbeeld ook geen databundels bestellen, niet dat ik nu wil. Maar dit voor jullie beeldvorming.

Wat kan ik nog doen of proberen, zodat dit wel werkt?

Het is tevens een gemis dat jullie vanuit het buitenland niet per chat bereikbaar zijn. Hierdoor ben ik enkel toegewezen tot het forum in het kader van kosten besparing vanuit hier.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het was geen goed idee om met *5005* codes te gaan testen. Tele2 is een gecertificeerde provider en Apple stuurt de juiste SMSC gegevens naar de Iphone.
Ik weet niet hoe je dit moet rechtzetten, misschien factory reset, maar het juiste SMSC adres voor als je in Indonesia bent met een Tele2 sim = +46707963150. In Nederland is dat +31640191919. Het "verwisselen" gebeurt automatisch voor je.

SMSjes zijn altijd een lastig iets buiten de EU. Sommige providers blokkeren ontvangst hiervan. Door andere providers te kiezen kun je hier soms omheen.
Voor het bestellen van een databundel kun je ook in de Tele2 APP terecht. Als je daar via wifi een bundel besteld zie je ook gelijk dat deze aanschaf is gelukt en hoeveel je nog over hebt.
Haha grappig dat je dat zegt dat het geen goed idee was om dat te testen. Deze instructies komen uit de Tele2 app en worden aanbevolen door de bot waar je mee praat.

Het gekke is dat 4 dagen geleden het wel even heeft gewerkt en ik wel sms’jes ontving. En nu kn ik geen ontvangen of sturen.

Een factory reset? Van mijn toestel?! No way! Lol

Ik ga eens kijken of ik dat telefoonnummer handmatig kan invoeren.
Reputatie 3
Badge
Hi JohnnyBlokfluit,

is het gelukt? Kun je weer smsen in Indonesië?

Gr, Bernadet
Hoi Bernadet,

Nee, het is helaas nog niet gelukt. Ik heb geprobeerd handmatig het sms nummer voor Indonesië in te voeren, maar dat werkt en lukt niet.

Dus suggesties zijn welkom!

Ik baal hier enorm van en ben niet heel blij met Tele2 hier. Daar komt ook nog bij dat ik elke keer opnieuw mijn forum wachtwoord moet resetten, terwijl ik dezelfde gebruik.
Reputatie 3
Badge
Jammer dat het niet geholpen heeft.

Zou je me een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- De laatste vier cijfers van je rekeningnummer
- Geboortedatum

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen Privébericht naar Bernadet

Gr, Bernadet
Reputatie 3
Badge
Ik heb geen prive bericht ontvangen. Misschien heb je het op een andere manier opgelost?
Reputatie 3
Badge
Omdat er geen reacties meer geplaatst zijn en ik nog steeds geen prive bericht hebt ontvangen, sluit ik dit topic.

Nog een fijne dag 🙋