vraag

ontvang geen configuratiebericht mobiel internet

• 2 juni 2015
  • 12 reacties
  • 2265 x bekeken

Vandaag een nieuwe telefoon gekocht: Samsung galaxy S4 VE
Alleen nu heb ik wel een bericht gekregen, dat ik in 2 stappen mijn mobiele internet werkend krijg en dat stap 1 het accepteren van het configuratiebericht is, ik neem aan, dat dat ook via sms moet komen, maar dat configuratiebericht heb ik dus niet gehad...
Wel een 2de sms met de uitleg van stap en welke instellingen ik aan moet zetten... Ik dacht, misschien is het gewoon het openen van sms 1, dus alle benodigde instellingen aangevinkt, maar geen mobiel internet. Hele telefoon afgezocht of ik misschien iets over het hoofd had gezien, maar daar kwam ik ook niet uit.
Het enige wat er een beetje op leek, was toen ik de telefoon de eerste keer aanzette, dat er toen gevraagd werd of de telefoon automatisch mocht switchen tussen wifi en mobiel internet. Dit wilde ik niet, ik wil zelf in de hand houden wanneer mobiel internet aan staat, dus die optie heb ik niet aangezet, maar lijkt mij raar, als dat de reden is, maar ok, toch geprobeerd door dit toch via instellingen alsnog aan te zetten, maar nog steeds geen internet.
Dus ik moet echt dat configuratiebericht krijgen....

Al geprobeerd om "internet" sms-en naar "401" maar dan krijg ik wederom alleen de uitleg en niet het configuratiebericht.

Hoop snel antwoord te krijgen, want heb morgen mobiele internet nodig en deze telefoon was vervanging van een kapotte telefoon, dus kan ook niet mijn oude telefoon gebruiken morgen....

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

btw bij mobiele netwerken staat ook nergens tele2...

Ok, inmiddels gezien, dat je het handmatig in moet stellen. Wel vaag dan, dat je dan wel een sms krijgt, dat het automatisch gaat. Maar goed, ik alles ingevuld en vervolgens kreeg ik tegelijkertijd een updateverzoek. Ik zit thuis bij wifi, dus ik ging er vanuit, dat die updates dan via wifi (ook tele2 zouden gaan) niet dus, want direct daarna krijg ik dus een melding dat ik 80% van mijn data gebruikt heb... Dat moet van nu zijn, gezien mijn oude telefoon al wekenlang niet meer normaal gebruikt kon worden en daarom dus steeds op de vliegtuigstand stond. Het enige waar ik met veel moeite nog bij kon komen was de wekker, de rest lukte niet meer wegens kapotte touchscreen, dus datagebruik tussen 16 juni en nu kan er niet geweest zijn...
Erg jammer, dat je zoveel moeite moet doen om je mobiele netwerk werkend te krijgen, terwijl gesuggereerd wordt, dat je hier automatisch de juiste configuratie voor krijgt en je dan getrakteerd wordt aftrek van heel veel data 😞 Nu moet ik dus 2 weken wel heel weinig data doen, terwijl ik net een nieuwe telefoon heb 😞

Ok, inmiddels gezien, dat je het handmatig in moet stellen. Wel vaag dan, dat je dan wel een sms krijgt, dat het automatisch gaat. Maar goed, ik alles ingevuld en vervolgens kreeg ik tegelijkertijd een updateverzoek. Ik zit thuis bij wifi, dus ik ging er vanuit, dat die updates dan via wifi (ook tele2 zouden gaan) niet dus, want direct daarna krijg ik dus een melding dat ik 80% van mijn data gebruikt heb... Dat moet van nu zijn, gezien mijn oude telefoon al wekenlang niet meer normaal gebruikt kon worden en daarom dus steeds op de vliegtuigstand stond. Het enige waar ik met veel moeite nog bij kon komen was de wekker, de rest lukte niet meer wegens kapotte touchscreen, dus datagebruik tussen 16 juni en nu kan er niet geweest zijn...

Even voor alle duidelijkheid: ik had inmiddels tijdens het proberen om mobiel netwerk werkend te krijgen, de optie automatisch switchen naar wifi aangezet en wifi had ik vanmiddag al geïnstalleerd en ik zit pal naast de router, dus dan verwacht je ook, dat ie voor de updates wifi pakt...
Erg jammer, dat je zoveel moeite moet doen om je mobiele netwerk werkend te krijgen, terwijl gesuggereerd wordt, dat je hier automatisch de juiste configuratie voor krijgt en je dan getrakteerd wordt aftrek van heel veel data 😞 Nu moet ik dus 2 weken wel heel weinig data doen, terwijl ik net een nieuwe telefoon heb :(
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Marlies82,
Dat is niet echt een lekker begin zeg. Ik snap dat je daar niet blij mee was.
Ik wil je graag informeren en helpen bij problemen.

Maar als ik het goed begrijp uit je bericht heb je het internet werkend gekregen op je telefoon. Dat is in ieder geval gelukt nu.
Helaas bleek dat je dus snel veel data hebt verbruikt waardoor je de waarschuwings-sms kreeg.
Dat is erg jammer ja en ik zou willen dat het anders was gelopen.
Hoe groot is je databundel?

Ik heb wel een paar tips voor je zodat je dit wellicht kan voorkomen in de toekomst.
Je kan een data-teller app installeren op je telefoon.
Degene die ik gebruik is 3G Watchdog
Je kan vanalles instellen, en het kan je data ook afsluiten na het bereiken van een bepaalde limiet.

Verder adviseer ik ook om automatische updates van apps uit te zetten, en deze alleen uit te voeren wanneer je op WiFi zit.
Ik wil je graag nog meer helpen en hoor graag meer van je.
Groet,
Ben
Beste Ben,

Bij deze wil ik graag ik graag ingaan op je tips.
automatische updates stond uit, dat had ik ook al op mijn oude telefoon, inderdaad omdat ik niet wil, dat dit via mobiel netwerk gaat. Ik zat op het moment, dat ik de vraag kreeg voor updates pal naast mijn router en wifi stond aan + automatisch overschakelen naar wifi als wifi beschikbaar is. Dan mag je er toch van uit gaan, dat als je updates accepteert, dat het dan via je wifi gaat. Helaas al vaker gemerkt, dat mijn wifi-signaal (tele2) niet altijd even sterk is, mogelijk was dat het probleem?

Data app staat al automatisch op mijn telefoon, op mijn oude telefoon ook altijd gebruikt, dus nu ook op de nieuwe telefoon.

En op mijn oude telefoon zette ik vaak mobiel netwerk uit en dan even aanzetten, als ik het nodig had.

Dus zoals je ziet, doe ik er al alles aan, om te veel sluipverkeer van mobiel internet te voorkomen.

Ik had weliswaar, wegens financiële redenen geen grote bundel: 200 Mb, maar dan nog is het niet leuk, als je er zo snel doorheen bent, terwijl je denkt, dat je voldoende voorzorgmaatregelen hebt genomen...

Nogmaals ik zat dus pal naast mijn Tele2 WIFI router bij het updaten.....!!
Reputatie 7
Badge +5
Hoi Marlies

Hier zit je verkeerd in je denkwijze, deze optie heeft niets met "alléén up-daten met wifi" te maken

automatische updates stond uit, dat had ik ook al op mijn oude telefoon, inderdaad omdat ik niet wil, dat dit via mobiel netwerk gaat. Ik zat op het moment, dat ik de vraag kreeg voor updates pal naast mijn router en wifi stond aan + automatisch overschakelen naar wifi als wifi beschikbaar is.

Ga naar : INSTELLINGEN
Bovenin naar rechts: MEER
Onderin: TOESTEL INFO
Bovenin: SOFTWARE-UPDATE
Vink aan: AUTOMATISCH BIJWERKEN
Vink aan: ALLEEN WI-FI

Hij up-date vanaf nu alleen nog maar met Wifi, valt je wifi weg dan ook de voortgang van je up-date.

Succes.
Bombarie, lees alsjeblieft even het HELE verhaal, voor je gaat antwoorden. Telefoon stond zo ingesteld, dat ie als WIFI in de buurt is automatisch over moet gaan op WIFI....
Dan zou het niet uit moeten maken of ie wel of niet op de door jou genoemde optie stond... Bij WIFI hoort de telefoon dan automatisch over te gaan op WIFI. Helaas gisteren ook gemerkt, dat het WIFI signaal in mijn huis vaak zwak is, zou niet zo mogen zijn...

En nogmaals, het automatisch updaten stond uit, dus ik deed de updates heel bewust op een moment dat ik naast de WIFI router zat...

Als het trouwens niet zo'n gedoe was geweest met die hele instelling, zou ik helemaal niet in deze situatie verzeild zijn geraakt. Tele2 moet of aangeven dat je automatisch de configuratie krijgt voor mobiel internet en die ook waarmaken, of een sms sturen met hoe je het handmatig in kan stellen, dan kom je niet in een situatie terecht, waarin je denkt, dat je nog geen mobiel internet hebt, maar dat vervolgens je updates wel via je mobiel internet gaat.....
Ik gewoon gewoon echt 100% zeker, dat ik met de oude telefoon geen internet meer gebruikt heb, want die was al een paar weken kapot, het enige waar ik met veel moeite nog bij kon, met kapotte touchscreen en zonder dat het hele scherm ging flippen was de wekker en derhalve stond de telefoon al weken op de vliegtuigstand!
Reputatie 7
Badge +5
Ik heb het hele verhaal gelezen, ik leg je ook nog uit waar je in dat deel van je verhaal de verkeerde instelling hebt staan, met uitleg hoe het MOET staan.
Ik heb het niet over de automatische configuratie gehad, ook die stelt "het alleen updaten met wifi"niet in of uit.
Verder heeft een andere telefoon compleet niets met de instellingen van deze te maken.
Luisteren en iets aan willen nemen is vaak verstandiger dan domweg vol blijven houden dat jij het bij het juiste eind hebt.

Succes verder

*Laat het vinkje dan ook uit bij automatisch bijwerken.
Hij zal nooit zonder wifi meer updaten, al heb je de switch wifi/auto staan, dat is echt iets heel anders.
Reputatie 6
Badge +5
Beste Marlies82 en Bombarie,
Bedankt voor jullie berichten. Ik wil Bombarie bedanken voor zijn bijdrage en behulpzaamheid. Altijd fijn om de tips te lezen! :)

Marlies82,
Ik wil graag voor je kijken wat er is gebeurd en wanneer deze data is verbruikt.
Helaas kan ik niet zien waar het aan is opgegaan, ivm de privacy wetgeving voor telecomaanbieders.
Wellicht kunnen we met de tijdstippen beter bepalen wat er is gebeurd.
Om dit te doen heb ik enkele gegevens van je nodig.
Zou je me alsjeblieft een prive-bericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Telefoonnummer

Een prive-bericht sturen doe je door op mijn naam/foto te klikken en dan de paarse knop "Bericht".

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Groet,
Ben
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Marlies82,
Ik heb helaas nog geen prive-bericht van je ontvangen. Als je me nog een prive-bericht stuurt, kan ik je helpen. Anders sluit ik het topic volgende keer.
Vriendelijke groet,
Ben
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Marlies,
Helaas heb ik geen bericht meer van je ontvangen en zal ik het topic dus nu sluiten.
Als je nog vragen hebt voor ons, verzoek ik je een nieuw topic aan te maken.
Dank je wel.
Vriendelijke groet,
Ben