beantwoord

Ontevreden over Huawei p20 lite

• Aan het warmlopen
  • 2 reacties
Goedendag,

Ik hoopte met de Huawei p20 lite een betaalbare, degelijke en fijne smartphone in huis te halen. Helaas vervloek ik het ding dagelijks. Op een aantal punten knap ik heel erg af, zo erg dat ik eraan denk zelf een andere aan te schaffen.

Hij lagged elke dag een aantal keer, hierdoor moet ik apps die zijn vast geslagen volledig afsluiten en opnieuw opstarten. Vervelend als je net een uitgebreid bericht schrijft.
Ik krijg elke dag een groot aantal keer een hi voice foutmelding, en als ik dit wil opzoeken om aan te passen vind ik niks.
Als ik denk alle apps die op de zijlijn meedraaien te hebben afgesloten, is slechts de helft afgesloten. Hij volgt mijn opdracht dus niet volledig op.
Wanneer ik de camera inschakel start hij standaard op groot diafragma. In deze modus zoomt hij niet in, dus moet ik dit telkens wijzigen en deze setting onthoudt hij niet.
Bluetooth verbindingen gaan hem erg moelijk af, zowel met mijn auto radio, Philips smart TV en Bluetooth speakers.

Dit zijn in grote lijnen mijn klachten, ik heb niet eens alles benoemd bedenk ik mij. Het zijn misschien issues waar een ander geen last van heeft maar ik erger mij hier behoorlijk aan. Ik heb dit toestel reeds naar de fabrieksinstelling teruggebracht om te kijken of dit iets uithaalde (niet dus) , update hem netjes wanneer nieuwe updates beschikbaar zijn en verzorg hem met liefde.

Dit type smartphone is uiteraard niet de high end variant zoals ik met mijn Samsung gewend was (ook al schijnen de specs grotendeels overeen te komen) en ik verwacht ook geen wonderen, maar voor het eerst in mijn leven heb ik spijt van het aangaan van een abonnement met toestel omdat ik nu dus een product in huis heb waar ik elke dag gebruik van maak maar waar ik niet het gebruikersgemak en plezier van heb. Over de service en telefonie producten van Tele2 heb ik geen opmerkingen want daar ligt het niet aan.

Hoe kunnen jullie mij hierin helpen? Als ze er zijn : Wat zijn mijn opties?
Ik verwacht dat een nieuw toestel (gezien zijn prijs) geen oplossing gaat zijn, er is denk ik gewoon bespaard op een aantal punten die mij dus veel ongemak bezorgen. 2 Mensen uit mijn omgeving ervaren helaas praktisch hetzelfde ongemak met dit toestel, dus ik voel mij niet alleen 😢 😜

Groeten Daniëlle

icon Beste antwoord door eric 8 november 2018, 07:07

De recenties van dit toestel zijn niet lovend, maar ook niet heel negatief. Bijvoorbeeld
www.androidplanet.nl/reviews/huawei-p20-lite-review/amp.
Maar het blijft inderdaad een kwestie van smaak en wat je gewent bent. Jij hebt best een hoop toepassingen voor een mobiel toestel. Een lite (uitgeklede) versie is dan wel wat mager qua specificaties.
Afhankelijk van wat voor abonnement je hebt gekozen bij Tele2 zijn er opties. Indien je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt kun je de telefoon in 1 keer afbetalen en naar een nieuw abonnement verlengen. Als je een 2 jarig abonnement hebt kun je een ander toestel kopen op marktplaats of de mediamarkt en je eigen toestel weer doorverkopen aan iemand die geen hoge eisen stelt.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
De recenties van dit toestel zijn niet lovend, maar ook niet heel negatief. Bijvoorbeeld
www.androidplanet.nl/reviews/huawei-p20-lite-review/amp.
Maar het blijft inderdaad een kwestie van smaak en wat je gewent bent. Jij hebt best een hoop toepassingen voor een mobiel toestel. Een lite (uitgeklede) versie is dan wel wat mager qua specificaties.
Afhankelijk van wat voor abonnement je hebt gekozen bij Tele2 zijn er opties. Indien je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt kun je de telefoon in 1 keer afbetalen en naar een nieuw abonnement verlengen. Als je een 2 jarig abonnement hebt kun je een ander toestel kopen op marktplaats of de mediamarkt en je eigen toestel weer doorverkopen aan iemand die geen hoge eisen stelt.
Reputatie 7
Badge +2
HiVoice Instellingen zitten onder Settings > Smart Assistance > Voice controls.

Daar kun je hivoice dingen uitzetten en de toestsen combinatie die hivoice wakker maakt (ik weet niet meer welke was het).

Apps horen niet vast te lopen, ja de P20 lite heeft een mid-range processor, maar die zou voldoende moeten zijn voor dagelijkse gebruik, over welke apps haar het?

Bluetooth is erg afhankelijk van je toestel, zowel de chipset als de antennas kunnen zorgen voor slechte verbinding en/of compatibiliteit issues. Mijn pixel verbindt niet met een Philips radio die ik heb bijvoorbeeld. Daar valt helaas weinig aan te doen. Ervaar je haperingen? Of andere problemen?

De camera issue moet ik eerst kijken, kom ik op terug nog, ik heb nu geen P20 lite om dit te controleren.

Probeer de volgende om te zien als je software lag issues verhelpt:

Zet je telefoon uit
Druk nu de aan/uit knop samen met de volume + knop.

Laat de knoppen los wanneer de recovery is opgestart

Kies voor "wipe cache partition"
Reputatie 5
Badge
Hi Skaai!

Wat jammer dat je niet tevreden bent met dit toestel. Helaas kan ik geen ander antwoord geven van Eric en Rena al hebben gegeven.

Excuses!
Reputatie 5
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag! Groet Jeroen